araba kitap gibi hayırlı satışlar
Printable View
araba kitap gibi hayırlı satışlar
this is a pencil :gun_band:
Yeni fotoğraflar daha etkileyici :)
hunharca..
abilerin gülü maşallah diyelim.
Bugün, Euro4 spor katalitik konvertör ve down pipe montajı yapılarak 200HP-290Nm. lik set-up tamamlanmış oldu, fotoğrafı üye garajı kısmında t-jet Abarth başlıklı konunun 1. sayfasına eklendi, satış günceldir.
Arabanız şahane,sanat eseri resmen. Dodiklere bayıldım. Tombul,ama kaslı yapısı beni benden alıyor..Hem merakım,hem de bilmeyenler için bilgi olsun diye soruyorum,merakımı mazur görün Orkun abi.
Down Pipe ne işe yarar? Artıları,eksileri nelerdir?
Euro 4 Spor Katalitik Konvertörün,katalizor iptali gibi bir uygulamadan daha fazla performans artışı vs. var mıdır?
Ve bahsettiğiniz aracınızın bugünki HP-NM değerleriyle,(henüz tam olarak ölçmediğinizi varsayarak) yakıt sarfiyatının ne kadar olacağını öngörüyorsunuz.
Hesap sormuş gibi olmuş lütfen kusura bakmayın başka türlü nasıl ifade edebilirdim soruları bilmiyorum :)
MB860 cihazımdan 2 ile gönderildi
Takdirin için çok teşekkür ederim Cenk'ciğim, arabama gerçekten epey emek verdim . Down pipe, bilindiği gibi, turbo'dan sonra arabanın altındaki yatay egzoz borusuna inen dikey egzoz borusudur. Normalde araçlarda bu boru, katalitik konvertörden ibarettir. Egzoz emisyon değerlerini normale çeken ve de çevreci olan bu sistem, aynı zamanda da kılcal gaz geçişleri içerdiğinden, egzoz gazı çıkışını bir miktar kısıtlar. Bu, gazın geri çıkış basıncı (back pressure) ve de ECU vasıtasıyla motor tepkimesi açısından alt devirler için faydalıdır fakat, egzoz gazı miktarı ve akımının artmış olduğu üst devirler için de bir o kadar kısıtlayıcıdır. İşte bu nedenle, modifikasyon uygulanmış ve performans değerleri yükselmiş olan araçlar için, emsiyon ve çevre faktörleri düşünülerek gaz geçiş yolları biraz daha geniş olan spor katalitik konvertörler üretilmiştir. Bu konvertörlerde egzoz gazı akımı daha rahattır, alt devirlerde de araç güçlü olduğundan bu değerlerle orantılı olarak yeterli back pressure ve de üst devirlerde de artmış olan egzoz akımı için yeterli bir çap ve hacim sunmaktadır. Yani, hem emisyon düzenleme ve çevre koruma, hem de performans sağlama fonksiyonlarını yerine getirmektedir. Katalizatör iptali gibi emisyon ve çevre koşullarını göz ardı eden, ECU müdahalesini önlemek için yazılım güncellemesi veya yanıltıcı lambda soketi uygulaması gibi işlemler gerektiren yanlış bir uygulamayı da bu şekilde elimine etmektedir. Performans artışı ise, benim gözlemlerime göre, şu anda son derece tatminkar. Yakıt sarfiyatı açısından ise gerçekten doğru yapılmış olan modifikasyonlar, artmış olan performans nedeniyle, aynı performansı daha az yakıt harcayarak elde etmeye olanak vermektedir. Fakat artan peformansı tümüyle kullanmak düşünüldüğünde, örneğin motorsporları ve performans etkinliklerinde tabiki daha fazla yakıt harcanması kaçınılmazdır. Yani, sarfiyat tamamen gaz pedalı ve sizin tutumunuzla ilgilidir. Ben ayrıca arabamda turbo boost göstergesi bulundurduğumdan ve de arabamı istediğimde turbo basıncını sürekli göstergenin vacum tarafında tutarak kullanabildiğimden, şehir dışında 6,3 lt./100km. gibi son derece ekonomik sürüş ve az yakıt harcaması da sağlayabiliyorum. Bu güzel sorular için ayrıca çok teşekkür ederim değerli kardeşim.:)
Günceldir.
Günceldir.
Günceldir.
Merhaba Orkun abi İyi satışlar diliyorum.
Maşallah aracın çok güzel üzerinde çokta emeğin var belli..
Canlı canlı inceleme şansım olmasa da görme fırsatım oldu..( tamamen tesadüf eseri aracımı park ettikten sonra incekteki bir cafeye girerken sen bana ted kolejinin nerede olduğunu sormuştun :) )
Bir gerçek var ki onu söylemeden geçemeyeceğim abi. Aracına harcadığın para ve zamana bakarak belkide 40 binlara az bile.. Ama ülkemizde öyle bir algı varki bu gerçek değişmiyor.. Sen aracına ne yaparsan yap insanların gözünde onun bir punto tjet olduğu gerçeği değişmiyor. Yani bu işe meraklı olan insanlar bile ellenmemiş orjinal bir araç alıp kendileri yapmak istiyor. Bir arabayı alırken sadece chipli bile olsa insanlar çekiniyor, temkinli yaklaşıyor keza bende öyleyim.
İnsanlarımız orjinal bir araç alır senin yaptığın gibi yapmak için dünya kadar para harcar, ama hazır yapılmış arabayı almaya gelince malesef kimse o parayı vermez.
Abicim gönlündeki fiyata satmanı inan canı gönülden istiyorum lakin 40 binlira değil 30 binliraya dahi satman çok zor..
Aracı orjinale çevirip, parçaları ve aracı ayrı ayrı satman daha karlı olabilir belkide.
Burada bir çok kişi beğeni ile bakıyor aracına hatta param olsa alırdım ve alacağım diye talip olan arkadaşlar bile vardır ama ben hiç birine inanmıyorum. cebinde 40 binlirası olan bir kimsenin 250hp bile olsa bir tjete bakacağını sanmıyorum.
Orkun abi yanlış anlama fiyatını eleştirmek için yazmıyorum yukarıda da söylediğim gibi istediğin fiyata satmanı canı gönülden diliyorum. Ben sadece düşüncelerimi belirttim..
Tekrardan iyi satışlar..
Çok teşekkür ederim sevgili Oğuzhan, ben ilk sayfada belirttiğim gibi, arabamı komple egzoz sistemi ve yazılım dışında, yetkili servisde ve tamamen orijinal Abarth parçalarla gerçekten ülkemizde eşi olmayan bir araç haline getirdim. Üzerindeki orijinal GP Abarth jantlar ve Forge t-jet-Abarth intercooler gibi bazı orijinal parçalar ülkemize ilk ve tek kez gelmiştir ve eşi yoktur. Şu anda bu mekanik ve estetik donanımı benim malettiğim rakamlara maletmek de artık zaten imkansızdır. Zaten bilindiği gibi, Abarth firması da, t-jet motor ve GP kaporta üzerinde Grande Punto Abarth üretimi yapmaktadır, işin aslı Grande Punto t-jet'dir ve de gerçekten nitelikli bir araba olup, bu civardaki fiyatı haketmektedir. Abarth Punto'da güncel olarak kullanılmakta olan motor versiyonları, Grande Punto Abarth ve Punto Evo Abarth'da 't-jet' ve 'multiair turbo' motor versiyonlarıdır. Kaportalar ise aynıdır, sadece modifikasyon için kullanılan ekipman, sonradan monte edilmektedir. Bu durumda, ben de gerekli montaj işlemini orijinal olarak büyük ölçüde yaptırmış olduğuma göre, daha önce ''35.000 TL.'' teklif edilmiş olan arabamı sadece bu işten anlayabilecek ve de istediğim bedeli ödeyebilecek olan taliplilere satmayı düşünürüm, aksi takdirde zaten arabamı kendim severek kullanmaya devam ederim değerli kardeşim.:)
Günceldir.
Günceldir.
Günceldir.
Günceldir.
Ağzım açık kaldı resmen allah kaza bela vermesin :)
Bende bir T jet sport arıyorum fakat bu meblağlara değil tabi :)
Teşekkür ederim Eren kardeşim, görmekte olduğunuz gibi, orijinal olarak bir GP t-jet sport olan arabam, mekanik ve estetik anlamda stock t-jet sport değil, orijinal Grande Punto Abarth niteliğine sahiptir ve maliyeti fiyatının çok üzerindedir. Ayrıca, t-jet motor kullanmakta olan GP Abarth esseesse'nin performans değerlerinin de üstünde bir performans sunmaktadır, kendi teklifinizi özel mesaj ile iletirseniz, konuşabiliriz.:)
Hayırlı satışlar.
Günceldir.
Günceldir.
Günceldir.
Günceldir.
Günceldir.
Günceldir.
Günceldir.
Günceldir.
Hayırlı satışlar Orkun Bey.
Hayırlı satışlar abi
üzerinden Note II ile gönderildi.H.KURU Saygılarımla
Günceldir.