-
Radyatör hortumunda sertlik
Arkadaşlar aracımda birkaç gündür farkettiğim bir sorun var.Radyatör hortumlarında aşırı bir sertlik var.Kapağı açıp havasını alıyorum.Radyatör üstündeki vidadan havasını alıyorum ama biraz araçla gittiğim zaman tekrar sertleşiyor.İnternette baktığımda genelde ya conta yanmıştır ya da tıkanıklık var demişlerdi.Aracın kalorifer peteğinden lık lık sesler geliyordu.Sökerek temizledim ama tıkanıklık yoktu.Defalarca hava almama rağmen hortum araç ısınınca ve biraz gidince tekrar sertleşiyor.Daha önce araç boru patlattı ve tamiratını yaptırdım.Araç soğutma suyunda yoğun pas vardı.Borularda paslanmadan patlamıştı.Su kaçırdığında araca hararet yaptırmadan ve orta çizgiyi geçirmeden eksilen suyu tamamlamıştım oysa.Geçen gün de radyatör peteğindeki havayı alayım diye yedek su deposunun kapağını açıp fan açmasını sağlamıştım.Fan açarken yedek su deposundan su taşıp kaynayarak akmıştı.Ondan mı oldu acaba diyorum ama hararet çizgisi hiç ortayı(90)geçmemişti ve hemen 1 lt su ile kesiği tamamlamıştım.Sizce ne yapmalıyım arkadaşlar bu şekilde kullansam bu sıkışmadan dolayı hortum patlatacak.Yedek su deposunun kapak contasında açıklık bırakarak kullandığımda kapaktan havayı attığı için sorunsuz hortum şişmeden kullanabiliyorum.Bu şekilde kullanabilir miyim yoksa tamirat mı istiyor?
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
su kattığımız plastik depo varya o kapağının tahliyesi bozulmuş olabilir. bi arabadan alıp değiştir eğer sorun depo kapağı ise bi tane alırsın
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Kapağı babamın aracından söküp denedim aynı hocam.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Bu sekilde kullanma radyatör devirdaim ve termostat kontrol edilsin. Üst kapak catlarsa bu sefer işin içinden cıkması zor olur.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Bu sekilde kullanma radyatör devirdaim ve termostat kontrol edilsin. Üst kapak catlarsa bu sefer işin içinden cıkması zor olur.
Conta yanmış olabilir mi volkan bey?
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
genelde o hortum sertleşince üst kapağın contası yanmış olur . Ayrıca yedek su deposunda ki su temiz değil ya pislik vs varsa muhtemel devirdaim termostat vs de gidik. yani şuan ne yaparsanız yapın aracı o şekilde kullanmayın. Belliki aracın soğutma sisteminde bir sorun var büyük sorunlar yaşayabilirsiniz.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Bugün tamirciye götürdüm.İki yer de conta yanmış dedi.Birisi 2000-2500 diğeri 1500 gider dedi.İkinci tamirciye bıraktım geldim.Araya pazar günü girdiği için salı günü hazır olur dedi.Bakalım daha ne bela açacak bu araç başıma.Conta değişecek,üst kapak taşlama yapılacak subap gaydları vs değişecek.Ben devirdaim ve termostat da değişsin dedim ama sağlamsa masrafa gerek yok dedi.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Alıntı:
ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı
Bugün tamirciye götürdüm.İki yer de conta yanmış dedi.Birisi 2000-2500 diğeri 1500 gider dedi.İkinci tamirciye bıraktım geldim.Araya pazar günü girdiği için salı günü hazır olur dedi.Bakalım daha ne bela açacak bu araç başıma.Conta değişecek,üst kapak taşlama yapılacak subap gaydları vs değişecek.Ben devirdaim ve termostat da değişsin dedim ama sağlamsa masrafa gerek yok dedi.
bu arabadan ne çektin böyle. Allah yardımcın olsun.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Alıntı:
edll Nickli Üyeden Alıntı
bu arabadan ne çektin böyle. Allah yardımcın olsun.
Aynen valla.30000 altında kimseye punto almasını tavsiye etmem.Hep km'si yüksek vukuatlı araçlar var bu fiyatlarda.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Su ilave kapağını açınca kola kapağı açar gibi tıslar basıncı bırakır. Biraz kullanınca tekrar basınç birikir bu normal bende de aynı. Zaten kapak aşırı basınçta tahliye eder. Su eksilmesi varsa onu araştırmak lazım.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Alıntı:
usermm1 Nickli Üyeden Alıntı
Su ilave kapağını açınca kola kapağı açar gibi tıslar basıncı bırakır. Biraz kullanınca tekrar basınç birikir bu normal bende de aynı. Zaten kapak aşırı basınçta tahliye eder. Su eksilmesi varsa onu araştırmak lazım.
Bende hortumlar patlayacak derecede sert.Balon gibi şişiyor.Kapak o halde açmak bayağı zor.Açılırsa 1 litre su dışa atiyor
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Bugün ustanın yanına uğradım.Parçaların hepsini söküp masaya dizmişti.Sağolsun sorduğum her soruya sabırla cevap verdi.Üst kapak ve silindir su kanallarında epeyce bir pas var.İki silindire su almış dedi.Manifold ve üst kapak berbat.Kurum bağlamış her yeri.Manifold neredeyse tıkanmaya gelmiş.Üst kapak taşlamaya gidecek.Yarına bitirim inşallah dedi.
https://i.hizliresim.com/vPPpmp.jpg
https://i.hizliresim.com/dBBGor.jpg
https://i.hizliresim.com/NDD15Y.jpg
https://i.hizliresim.com/1EEgYG.jpg
https://i.hizliresim.com/vPPpgD.jpg
https://i.hizliresim.com/5yyQ8A.jpg
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
hocam geçmiş olsun, bu motorla aracın gitmesi mucize gibi olmuş:)
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Arkadaşlar biraz önce tamirci aradı.Üst kapak ölüymüş dedi.Kapak içten çatlakmış.Dıştan olsa hallolurdu dedi ama içten olduğu için tamiri mümkün değil dedi.O zaman çıkma falan bulamazmıyız dedim o da bir tane 900 tl ye buldum.Hiç taşlama yapılmamış dedi.Bir tane de taşlama yapılmış var o 700 dedi.Ben de 900 olanı kabul ettim çaresiz.İnternette yan sanayi olanları 650 850 1000 1195 gibi fiyatlarla değişik üreticiler var ama onlara yarın hararet yaparsa güvence veremem dedi.Sıfırına baktım 2590 tl.Ocağıma incir ağacı dikti bu araba.Hanımın git gel sorunu olmasa satıp kurtulacağım bu arabayı.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
çok geçmiş olsun. gerçektende ömrünü yedi bu araba. Allah yardımcın olsun.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Bu punto da senin imtihanın hocam,Allah kolaylık versin
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Alıntı:
arenas Nickli Üyeden Alıntı
Bu punto da senin imtihanın hocam,Allah kolaylık versin
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Valla şu an tamirci arayacak diye korkuyorum inanın.Şeytan diyor ;keşke tamir ettirmeden contasını takıp kullansaydın.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Euro4 lerde bu durum fazlasıyla var maalesef. Başka bir forumda ucuz yan sanayi alınan üst kapağın 6 ay sonra çatladığını belirten bir msj okudum. Sonuç olarak yan sayide olsa biraz iyi alcam dersen 1000 Tl yi gözden cıkarman lazım.
Üst kapağın taşlanmamış olmasını alman iyi olmuş. Yalnız motor bloğunda bazı çizikler var temizlenip iyi kontrol edilmeli. Ufacık birçizik bile herşeyi başa cevirir. Usta inşallah aceleye getirip rasgele toplamaz.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Euro4 lerde bu durum fazlasıyla var maalesef. Başka bir forumda ucuz yan sanayi alınan üst kapağın 6 ay sonra çatladığını belirten bir msj okudum. Sonuç olarak yan sayide olsa biraz iyi alcam dersen 1000 Tl yi gözden cıkarman lazım.
Üst kapağın taşlanmamış olmasını alman iyi olmuş. Yalnız motor bloğunda bazı çizikler var temizlenip iyi kontrol edilmeli. Ufacık birçizik bile herşeyi başa cevirir. Usta inşallah aceleye getirip rasgele toplamaz.
Bir de volkan bey fotoğraflardan anladığım kadarıyla benim baktığım üst kapaklar içinde subaplar olmayan boş gövde galiba.Subap delikleri boş gözüküyor.Eğer bir sorun çıkmazsa bence de orjinal çıkma almak daha mantıklı.Bir de bu aracı ustaya teslim etmemin sebebi beraber çalıştığım müdür arkadaşın 1.3 paliosuna daha iki üç gün önce üst kapak tamiri yaptı.Şu an sorunsuz kullanıyor.Ben bu konularda şansız bir insanım inşallah bir sorun çıkmaz.Bu kadar masraf çıkınca aslında sadece conta taktırıp kullanmayı düşündüm ama işte vicdanım el vermedi bu şekilde satmaya.Yoksa araç üst kapak çatlak şekilde hiç sıkıntı çıkarmadan yürüyordu.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Motor hararet yemiş sanki conta yandığına göre.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
900 tl çıkma orjinal üst kapak
285 tl üst kapak silme ve ayarlama
650 tl yağ filtre,contalar vs.
500 işçilik
Toplam=2335 tl.2250 tl verdim tamirciye.
Usta motoru güzel toplamış gerçekten.Gram yağ kaçağı,mazot kaçağı vs yok.Manifold,egr motor bloğunda kurum vs gayet güzel temizlik yapmış.Temizlik fotoğraflarını bana gönder demiştim.Gidince fotoğrafları ve üst kapaktaki çatlağı gösterdi.Aracın hortumlarındaki sertlik ve eksiltmesi yok oldu.Çalışması önce neyse aynen öyle.Yani usta bana can sıkıcı cümleyi söylemeseydi herşey benim için dört dörtlük olmuştu.Aracı almaya gitmek için ustaya: işin bitti mi aracı almaya geleyim mi dediğimde bitti de canım sıkıldı dedi.Neden dediğimde aracın ilk çalışması benim istediğim gibi değil dedi.Üst yenilendi fakat bu sefer de alt zayıf kaldığı için silindir kompresyon kaçağı oluyor.Bu da marşı 1-2 saniye uzatıyor dedi.Üst kapak yenilediğinde trink diye marş almalıydı dedi.Ben aracı ilk çalıştırdığımda usta araç iyi çalışıyor neden sorun var diyorsun dedim.Daha önce de böyle çalışıyordu aracın motoru gayet güzel çalışıyor marşı da iyi dedim.O da istesem sana herşey normal derim ama ben neyse onu söylerim dedi.Ama bu sorun edilecek bir durum değil.Yaş ve km den dolayı durumun normal olduğunu sorunsuz yıllaca bineceğimi söyledi.Hakikaten arkadaşlar aracın gidişinde çekişinde çalışmasında hiçbir sorun yok.Araç gayet güzel toplanmış ve hiç kaçak kalmamış.Sadece eskisi gibi marşı trink diye hemen almayıp 2-3 saniyede alıyor.Ustanın o lafı kafama takıldı.Yoksa ustalığını gayet beğendim.
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Daha dur bakalım bir kaç hafta geçsin bir ay geçsin öyle karar ver. Daha aracı yormadın takılan parçalar çok ısınıp zorlanmadı vs yüke binmedi. Biraz geçsinde öyle sevin bence moralini bozar gibi oldum ama :D
-
Cevap: Radyatör hortumunda sertlik
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Daha dur bakalım bir kaç hafta geçsin bir ay geçsin öyle karar ver. Daha aracı yormadın takılan parçalar çok ısınıp zorlanmadı vs yüke binmedi. Biraz geçsinde öyle sevin bence moralini bozar gibi oldum ama :D
Valla volkan bey şu an için aracın gidişinden memmunum. Araçta ne hararet ne hortumda şişme ne de yağ kaçağı var.Eğer tamirat düzgün olmasaydı kesin bir yerde canımı sıkan bir durum görürdüm.İlk defa bir aracı tamir ettirdiğimde ertesi gün tamirciye tekrar gitmedim.Bir aks körüğünü düzgün takamadıkları için üç defa tamirciye gidip gelmişliğim var.Böyle ağır tamiratlarda mutlaka ustanın üstünkörü taktığı civata conta ya da hortumlardan dolayı kaçak problemi yaşanıyor.İki gündür aracı inceliyorum uyumsuz bir parça göremedim.Usta epey sert şekilde aracı kullanıp test sürüşleri de yaptı.Ben gelirken 160 km hızlarda aracı epey zorladım.İnşallah böyle devam eder.Her ne kadar ustanın dediği gibi aracın motoru biraz yıpranmış olsa da şimdilik satmayı düşünmüyorum.iki gündür ilanları inceliyorum.30000 altında olup da 200000 km altında olan araç yok gibi.Olanların da ya motor yenilenmiş ya ya da motor %70-80 gibi değerlerde.