Sizce tarafsız bi şeklilde (olmamız çok zor ama :) )
2011 ford fiesta1.4 titanium x mi (96hp )
2011 fiat punto evo 1.4 multiair dynamic mi ?
yardım edin kullanan arkadaşlarım (+) lar (-) ler ?
Printable View
Sizce tarafsız bi şeklilde (olmamız çok zor ama :) )
2011 ford fiesta1.4 titanium x mi (96hp )
2011 fiat punto evo 1.4 multiair dynamic mi ?
yardım edin kullanan arkadaşlarım (+) lar (-) ler ?
e ne ozaman fire active mi ?
İkisininde artıları eksileri var o yüzden Piesta ...
Punto da malzeme kalitesiz,fiesta dar,puntoda donanım ucuz fiestada pahalı,punto servis,yedek parça ucuz ,fiestada pahalı yol tutuş fiestada daha iyi geldi,puntoda bu kadar değil gibi
Atatürk, Kurtuluş Savaşı için Anadolu’ya geçtikten ve Erzurum Kongresi’ni yaptıktan sonra Sivas’a dönmüş, orada ikinci kongreyi açmıştı. Bu sırada lise binasında yatıyor; toplantılar yapıyordu. En basit ihtiyaçlarını bile temin edecek halde değildi; bazı geceler sabahlara kadar küçük petrol lambasının cılız ışığında çalışıyordu.
Bir aralık lise binasına baskın yapılacağı ve Atatürk’ün yakalanıp asılacağı hakkında şehirde haberler dolaşmaya başladı.
Atatürk’ün hizmetini basit fakat temiz ruhlu, fedakar bir Türk genci yapıyordu. Bu delikanlının babası gizli ve sık sık geliyor; oğluna:
- Etme, eyleme; evine dön; bugün yarın şehir basılacak; Mustafa Kemal ve arkadaşları yakalanacak. Onlar her şeyi göze almışlar; sen aileni düşün, diyordu.
Atatürk bu geliş gidişin farkına vardı; bir gün delikanlıyı yanına çağırdı ve sordu:
- Sık sık sana gelen kimdir?
- Babam!...
- Ne istiyor?
Delikanlı her şeyi anlattı. O zaman Atatürk, ona doğru biraz daha ilerledi; elini omuzuna koydu ve dedi ki:
- Hizmetinden memnunum, fakat baba hakkı büyüktür. Madem ki razı olmuyor, git! Git, fakat babana söyle ki, vatan elden giderse evladın ne önemi kalır?
hikayesi bu...
Atatürk hayranıyım . Hatta bugün bütün sınıflara sarı zeybek'i izlettim. Kravatımda atatürkün resmi var. öğretmenim.
ikiside iyi ama bir punto hastası olarak ben punto öneririm, 1.3 dizel olanından :)
sadece tasarım için bile punto derim ayrıca punto nun malzeme kalitesine laf eden arkadaşlar fiesta da çok matah bir araç değil çok kullandım ön konsol sert plastik çatır çutur sesler geliyor kapılarda çok kötü bir plastik kullanılmış o yüzden ikisininde malzeme kalitesi vasat motor donanım ve tasarım olarak punto diyorum.
valla ben 1,3 multijet kullanıyorum hemde 75 likten açık konuşayım performans olarak beni hiç mahçup etmedi eğer çok abartı hız beklemiyorsan seni tatmin edecektir hatta araca yazılım attırarak rahatlıkla 90-95 hp ye çıkartabilirsin.ben olsam hem ekonomi,hem sağlamlık,hemde yeterli performans için multijet alırdım özellikle 2 den 3 e atarken turbo 1800-2000 devir aralığında devreye girince resmen koltuğa yapıştırıyor tabi sonrasında pek o yapıştırmadan eser kalmıyor gücü belli sonuçta :)
hocam biraz hız istersek :) multiair işimi görür mü :)
MULTİAİR kullanan arkadaşları bekliyorum
Punto almadan 7-8 tane fiestaya baktım temizlik hastalığı olduğu için almadım puntoya binene kadar aklım hala fiestadaydı. Puntoyu aldıktan 1 ay sonra arkadaşımda denk gelip fiestayı detaylı şekilde test etme imkanım oldu. Sürüş zevki alakası yok punto daha iyi, içi puntodan sonra acayip dar geldi, yol tutuş da bana kalırsa punto kadar iyi değil. Malzeme kalitesine bir şey diyemeyeceğim. Ben bu saatten sonra kesinlikle punto alırım ama kasa olarak fiesta hala aklımın bir köşesinde duruyor.
Multiair kullanan arkadaşlar ?
1.3 dizel ile multiair performans olarak kıyaslanamaz.Benim ilk aracım 1.3 dizel punto evo 75 lık kulllandım arkadaşta yanlış olmasın 90 lığı vardı,sattım aracı 1.4 multıair 105 hp lik aldım dağlar kadar fark var hızlanma süresi çekiş vs herseyi ile ustun gelıyor.yakıt dersen 1.3 dizel 75 lık ama performans dersen 1.4 multıair 105...
Yol tutuş (Fiesta) "Kişisel tecrübe"
İç Dizayn-Konfor (Punto) ***Tartışmasız Evo***
Dış Dizayn (Fiesta) "Aklım 1.6TDCİ çook kalmıştır"
Performans/Ekonomi (Punto) "1.3 Mjet"
İkisini de kullandım.
Puntoda sürüş zevki daha iyi.
Fiesta daha çabuk hızlanıyor.
Yol tutuş konusunda punto derim.
Fiestanın içinin daha dar olduğuna kesinlikle katılırım.
İki araba başa baş gider ama Punto'nun tipi bence kesinlikle daha güzel. Puntonun en önemli artısı ise parçası çok daha ucuz ve aracın işletim maliyeti kesinlikle Ford a göre çok düşük.
Punto Özellikle yol tutuşunda bariz iyi. En yeni fiestaya bindim güven vermedi.
1 yıla fieasta kullandım yaklasık 6 aydırda punto kullanıyorum punto punto punto
Multiairde deviri tutturunca rampadan korkma ilk kalkişta sakin ama sonradan kopuyo 6500 devire kadar devir çeviriyor yakıtı bana göre makul zaten elektronik bidevre var yakıtı ayarlayan sürüş dinamiğine göre ne istersen onu alıyosun araçtan benim aracım 180 -185 kadar rahat hızlanıyor keşke lounge alaydım tek pişmanlığım bu
atmosferik olduğuna aldanma kullan da gör
ikisini de sürdüm hemde çok çok..puntonun iç hacmi gerçekten fiestaya göre çok çok iyi. digital kliması daha kullanışlı.servis bakımından ben ford u daha çok beğeniyorum.fiestanın motor hacmi biraz daha yüksek olduğu için yokuşlarda ve alt devirlerde daha iyi toparlıyor ve insana daha seri hissi veriyor..yalnız şu anımı da anlatayım..170 ile otobanda fiesta ile giderken önüme aniden makas atan bir doblo geldi..ben aniden frene bastım normalde o sınıfta ki araçlar arka tarafı salardı ama bu araba resmen yere oturdu yerinden milim oynamadı kayma falan filan hiçbirşey yoktu bu performansı beni çok etkilemişti..
Yorum ilginc gelebilir ama fiesta punto kadar erkeksi degil , bravodan once evom vardi multiair dinamic evokitli bi spoiler attim abarth araba muthis duruodu ayrica fiesta benim gozumde oyuncak puntonun yaninda puntoyu yillarca ( grande ve evo) test eden biri olarak punto derim.
gerçekten tecrübeleriniz çok işime yarıcak .
lounge olunca ne fark ediyo arkdaşlar sadece dodanım mı
Bence Punto Diyorum :)
Bende Punto diyorum. Fiesta içi çok dar. Hele ki arka koltuklar.
Amacım fiestaya hakaret etmek değil güzel araç ancak bildiğin at arabası gibi çukurlu yollarda sallanmaktan insanın beli ağrıyor bu bir... ikincisi bir multiair kullanıcısı olarak genelde 110 ps araçlarla cebelleşiyorum : ) fiesta performans olarak multiairin yanına bile yaklaşamaz
Daha önce şuradaki konuda: https://forum.grandepuntotr.com/gene...iat-punto.html
Şeklinde yazmışım. Şunları ekleyeceğim: Fiestada benim gözüme çarpan eksiler... Kapı içleri tamamen plastik bizde en azından kumaş kaplı kısımlar var. Göğüste kullanılan malzeme fiestada yumuşak ancak alt taraf tamamen sert. Evoda da sert ancak hatlar yumuşak olduğu için görüntü olarak rahatsız etmiyor. Misal resimde de görülebileceği gibi puntonun ambiyans aydınlatması ince bi çizgi halinde oldukça şık iken fiesta da sanki sonradan yapılmış hissi var.Alıntı:
Fiestayı da kullandım punto evo zaten bizim araç Bizim araç benzinli onun için tüketim açısından kıyaslayamam ama en son karışık (çoğunluğu şehir içi) 6.1 görmüştüm fiestada. Araç henüz 2200 kmde idi. Performans olarak turbonun devreye girdiği andan itibaren atikleşiyor araç keyifli bir sürüşe sahip ama abartılacak bir performansı yok. Kalkış avantajıyla da bizim evo alır gibi geliyor ama denemedim Titanium X pakette klimayı sesle kontrol gibi güzel özellikler var. Aracın sürüşü ve direksiyon sistemi konforlu.
Ama benim için çok önemli bir konu var ki o da iç mekan genişliği. Bence iç mekanda fiesta oldukça dar. Koltukları koltuk arası mesafe herşeyiyle dar yani fiesta. Öyle ki fiestadan inip puntoma bindiğimde C sınıfı araca geçmiş hissi uyandırdı bende genişlik açısından. İç malzeme kalitesi de aynı bence.
Tip olarak bence iki araçta çok hoş.. Fiesta biraz daha keskin hatlara sahip.
İkisi de ikinci elde kolay okutulacak araçlar... Değer kaybına fazla uğrayacağını düşünmüyorum.
Dipnot: Fiesta 1.4 TDCi Titanium X paket ile Punto Evo 1.4 FIRE Dynamic Manuel'i karşılaştırdım.
https://u1311.hizliresim.com/1h/c/ufkt5.jpg
Halen puntoda "ölü turuncu" aydınlatmayı kullanıyorlar. Kesinlikle beyaz renge geçmeli punto. İşte bunun için punto daha yaşlı gözükürken fiesta daha dinamik ve modern gözüküyor iç mekanda. Eklenilen zımbırtılarla da fiesta puntodan çok daha teknolojik olabiliyor (sesle kontrol falan, önceki yazımda da belirtmişim)
İç mekandan devam edersek...
Klima kumandalarının plastiği çok kötü. Puntodaki o kadifemsi his yok. Çıt çıt çıt diye ses çıkartıyor ayarlarken. Ayrıca kesinlikle kliması sorunlu fiestanın. Kışın hiç ısınamadık arabada ve fan bir seviyeye geldiğinde sürekli ıslık sesi çıkartıyor. Isıtmada da soğutmada da puntonun gözünü seveyim. Koltuklar kesinlikle dar sürücü ve yolcu arasındaki mesafe çok kısa fiesta da. Puntodan daha iyi sarıyor daha sportif koltukları var ancak dar olduğu için hep rahatsızlık veriyor. Sürücü ve yolcu arasındaki mesafe önde gerçekten çok kısa. Arka diz ve baş mesafesi de rahatsız (boyum 1.87). Punto iç hacim konusunda gerçekten katlar da katlar yani.
Fakat arkadaşların sürüş ve yol tutuş konusunda dediklerine katılamayacağım. Fiestanın sürüşü de gerçekten keyifli. Özellikle direksiyon tepkileri çok net. Nerde kopacağını nerde ne kadar zorladığınızı size güzel geri dönüşlerle bildiriyor. Puntonun "city" rahatlığı şehir içinde tabiki fiesta da yok ancak kazık gibi bir direksiyonu da yok. Vites geçişleri fiestanın daha iyi tık tık geçiyor. Punto şanzıman konusunda bence daha çok yol almalı (duologicte de öyle). Performanslı sürüşlerde vitese bişi oldu mu diye bakasım geliyor bazen puntoda. Sakin kullanırken tamam çok güzel çok yumuşakta biraz gazlayınca sıkıntılı. Yol tutuş olarak da fiesta bence yine sınıfında güzel limitlere sahip. Puntodan aşağı kalır yanı yok ama eksik mi fazla mı tam bilemicem. Benim karşılaştırdığım fiestada da 'ESP' yok idi bende de yok bunu da belirteyim.
Frenler iki araçta da güzel. Puntonun frenleri zaten güzel bunu biliyoruz ama fiestanın pedal dozajlaması daha iyi. Puntoda sert frenlerde bazen yüksek hızlarda dengesizlik yaşamanız mümkün çünkü fren çok erken kavrıyor.
Tip konusuna gelirsek punto bence orjinal haliyle eksik. Genel olarak çok yüksek genişlikte yanak kullandıkları için araba hep olması gerektiğinden yüksek görünüyor. Arkada spoiler eksiği var mesela. Fiestaya orjinal haliyle de binsen güzel araba (Titanium X ile Dynamic kıyaslıyorum.) Misal arka camların karartılmış olması çok güzel bir durum. Full pakette standart olarak sunuyorlar. Bizim puntoda her şey opsiyon. Ford dış görünüme gerçekten önem veriyor zaten son yıllarda "Kinetik dizayn felsefesi"ne geçtiğinden beri.
Yalıtım konusu var bi de tabi. Fiesta yol gürültüsünü kesinlikle puntodan daha çok alıyor. En ufak bir su birikintisinin içinden iki araçla da sırayla geçin ne demek istediğimi anlayacaksınız. Motor sesini alma oranları aynı bence. Fiesta dizel olduğu için gerçi net bir kıyaslama yapamadım ama yine de aynı gibiler. Rüzgar sesi alma konusunda da yine yaklaşık aynılar.
Süspansiyonlar... Punto tatlı sert fakat fiesta sert. En iyi böyle ifade edebilirim sanırım. Tabi lastik yanak farklarının da etkisi vardır ama punto genel olarak daha konforlu hissettiriyor.
Elimden geldiğince objektif yorum yapmaya çalıştım. Ümit ediyorum faydalı olmuştur...
Bir ufak dipnot: Ben bunu 2011 Fiestaya göre yaptım. Makyajlı kasada bazı iç mekan eksiklerini gidermişler. Bilginize...
tartışmasız punto evo mümkünse en full ve skydome li olanından alınız..