Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
Arkadaşlar multijet aracımda nedense klima çalışırken hararet göstergesi 1. çizgide olsa bile fan açıyor.Aracı yeni çalıştırıp yola çıktığımda bile klima açıksa daha 1. çizgiye gelmeden fan açılmaya başlıyor.Biraz çalıştıktan sonra tekrar kapanıyor ama belirli aralıklarla yeniden fan açıyor.Oysa klima çalışmadığı durumlarda o kadar rolantide beklememe rağmen araç fan açmıyor.Sizce bu durum normal mi yoksa bir arıza mı var?
Cevap: Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
arkadaşlar konu hortlatıyorum ama kusura bakmayın, punto 1,3 multijet 2013'lerde, klima fanı ve aracın radyatör fanı ayrı değil mi?
Cevap: Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
Tek fan var, motor soguk olsa da, ilk calistirmada mesela, klima acildiginda fan belirli araliklarla devreye girer...
Sent my GT-N8000 using
Cevap: Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
gökten bey, şimdi klimadan dolayı fan çalışıyor ,ve bu esnada radyatör içinde fan çalışması gerekti yani hararet 92 dereceyi oldu o zaman nasıl oluyor. Fan hangisi için çalışıyor.
Cevap: Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
Fanin calismasi iki kosula bagli, motor sicaklik ve klima gazinin basincina..
Bende linea var, tarie asagidaki aciklama mevcut..
Fanin ne zaman calistigini uzun yolda hissetmiyorum ama merak da ediyorum, akliman gecen aradi icine kucuk bir led koyup fana baglamak, fan in ne zaman calistigini anlamak icin )))) genelde fan sesini park ederken duyuyorum o kadar..
Degerler sizin aracta farkli olabilir ama prensibi ayni olmali...
Araçta motor kontrol ünitesi tarafından kumanda edilen iki hızlı bir elektrofandan oluşan bir motor soğutma sistemi bulunmaktadır .Motor soğutma sistemi için kabul edilen parametreler şunlardır : Motor soğutma suyu sıcaklığı , klima soğutucu sıvı basıncı.Motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık 94 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı belirli bir eşik değerini aştığında elektrofan düşük devirde devreye girmektedir. Elektrofanın ikinci hızı ise ( daha yüksek olan) motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık eşik değeri olan 102 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini ( yaklaşık 21 bar) aştığında devreye girmektedir.Elektrofanın ikinci hızdan birinci hıza geçişi motor soğutma suyu sıcaklığı 99 °C '' ın altına indiğinde ( bir gecikme çeviriminin sağlanması için çalışmanın 3derece altında ) ve klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini altına indiğinde gerçekleşmektedir Elektrofan motor soğutma suyu sıcaklığı 94 °C '' ın altına indiğinde ve aynı anda klima soğutucu sıvısının basıncı birinci müdahale eşik değerinin altında bir basınçta bulunduğunda tamamen devreden çıkmaktadır.Motor stop edildiğinde eğer motor soğutma suyu sıcaklığı belirli bir eşik değerinin üzerinde ise elektrofan belirli bir süre düşük hızda çalışmaya devam eder bu süre sona erdiğinde ise otomatikman durur.Dizel motorlu araçlarda müdahale eşik değerinin aşılması ile fanın çalışması ( veya devreden çıkma ) arasında belirli bir gecikme mevcuttur . Bu gecikme motor kontrol ünitesinin fan cihazını devreye sokmadan önce veya fanın daha düşük hıza geçmeden veya stop etmeden hızının düşürülmesini sağlamak için otomatik olarak fazla tork üretmek için motora müdahale etmesi nedeniyle oluşmaktadır.
Sent my GT-N8000 using
Cevap: Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
Benim puntişde klima açıkken çoğu zaman fan son hızda artı resmen uçak sesi çıkartıyor.Fanda arıza varmış gibi.Bu arada fandan uçak sesi gibi ses gelmesi acaba bir sıkıntıdan dolayı mı?Yoksa normal mi bilen varsa şimdiden teşekkürler.Yağlanacak bir yerleri falan
varmı acaba.
Bir ara bu sesin videosunu çekip paylaşayım.
Cevap: Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
Alıntı:
Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı
Benim puntişde klima açıkken çoğu zaman fan son hızda artı resmen uçak sesi çıkartıyor.Fanda arıza varmış gibi.Bu arada fandan uçak sesi gibi ses gelmesi acaba bir sıkıntıdan dolayı mı?Yoksa normal mi bilen varsa şimdiden teşekkürler.Yağlanacak bir yerleri falan varmı acaba.
Normalde 2 kademeli, direnc arizalandigi zaman sadece 2. Kademede, yuksek hizda calisiyor... 1. Kademeye gore de biraz sesli oluyor bu durumda.. ondan dolayi da asiri ses olabilir..
Sent my GT-N8000 using
Cevap: Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Normalde 2 kademeli, direnc arizalandigi zaman sadece 2. Kademede, yuksek hizda calisiyor... 1. Kademeye gore de biraz sesli oluyor bu durumda.. ondan dolayi da asiri ses olabilir..
Sent my GT-N8000 using
bu olabilir iki kademeli dirençi kontrol ettirmek için ne demeliyiz servise , teşekkürler
Cevap: Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
Teshis koymayin bence... klima fani ile ilgili sikayetinizi iletin sadece..
Fani in uzerindeki bu parca, icinde direnc, ustte gorunuyor, arizali ise servis parcayi degistirir ama disarida direnc te takilabilir....
https://uploads.-cdn.com/20160420/dd...11b8e46cac.jpg
Sent my GT-N8000 using
Cevap: Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
tabiki teşhis koymak yanlış sadece şüphelendiğimi söylerim onlar kontrol eder, yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim.
Cevap: Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
Alıntı:
Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı
Benim puntişde klima açıkken çoğu zaman fan son hızda artı resmen uçak sesi çıkartıyor.Fanda arıza varmış gibi.Bu arada fandan uçak sesi gibi ses gelmesi acaba bir sıkıntıdan dolayı mı?Yoksa normal mi bilen varsa şimdiden teşekkürler.Yağlanacak bir yerleri falan
varmı acaba.
Bir ara bu sesin videosunu çekip paylaşayım.
Fan motorunuz bilya dağıtmak üzere olabilir, özellikle ikinci kademede aşırı gürültü ve titreşim yapabilir. Ucuz yollu olsun derseniz palio fan motoru ile değiştirebilirsiniz. Diğer türlü komple fan ünitesini değiştirmeniz gerekebilir o da 450tl civarlarındaydı.
Cevap: Klima açıkken aracın sürekli fan açması.
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Fanin calismasi iki kosula bagli, motor sicaklik ve klima gazinin basincina..
Bende linea var, tarie asagidaki aciklama mevcut..
Fanin ne zaman calistigini uzun yolda hissetmiyorum ama merak da ediyorum, akliman gecen aradi icine kucuk bir led koyup fana baglamak, fan in ne zaman calistigini anlamak icin )))) genelde fan sesini park ederken duyuyorum o kadar..
Degerler sizin aracta farkli olabilir ama prensibi ayni olmali...
Araçta motor kontrol ünitesi tarafından kumanda edilen iki hızlı bir elektrofandan oluşan bir motor soğutma sistemi bulunmaktadır .Motor soğutma sistemi için kabul edilen parametreler şunlardır : Motor soğutma suyu sıcaklığı , klima soğutucu sıvı basıncı.Motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık 94 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı belirli bir eşik değerini aştığında elektrofan düşük devirde devreye girmektedir. Elektrofanın ikinci hızı ise ( daha yüksek olan) motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık eşik değeri olan 102 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini ( yaklaşık 21 bar) aştığında devreye girmektedir.Elektrofanın ikinci hızdan birinci hıza geçişi motor soğutma suyu sıcaklığı 99 °C '' ın altına indiğinde ( bir gecikme çeviriminin sağlanması için çalışmanın 3derece altında ) ve klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini altına indiğinde gerçekleşmektedir Elektrofan motor soğutma suyu sıcaklığı 94 °C '' ın altına indiğinde ve aynı anda klima soğutucu sıvısının basıncı birinci müdahale eşik değerinin altında bir basınçta bulunduğunda tamamen devreden çıkmaktadır.Motor stop edildiğinde eğer motor soğutma suyu sıcaklığı belirli bir eşik değerinin üzerinde ise elektrofan belirli bir süre düşük hızda çalışmaya devam eder bu süre sona erdiğinde ise otomatikman durur.Dizel motorlu araçlarda müdahale eşik değerinin aşılması ile fanın çalışması ( veya devreden çıkma ) arasında belirli bir gecikme mevcuttur . Bu gecikme motor kontrol ünitesinin fan cihazını devreye sokmadan önce veya fanın daha düşük hıza geçmeden veya stop etmeden hızının düşürülmesini sağlamak için otomatik olarak fazla tork üretmek için motora müdahale etmesi nedeniyle oluşmaktadır.
Bu açıklamalarınızdan sonra aklıma şöyle bir soru takıldı.Klima gazı olması gereken değerlerin üzerinde kompresöre eklendi ise (basılmış ise) sistemde ki fazla gaz, sıcaklığında yükselmesi ile daha aşırı bir şekilde ısınma eğilimine girecektir.Dolayısıyla fan daha erken devreye girecek ve sürekli olarak sistemi soğutma ihtiyacı duyacaktır.
Sizce de düşündüğüm gibi oluyor?Çünkü ben servis dışı bakım yaptırıyorum ve klima gazı fazla basılmış olama ihtimali yüksek. Teşekkürler...