ABNEW Nickli Üyeden Alıntı
Eskiden istatistiksel olarak Alman Araçlarının arıza çıkarmama üstünlüğü vardı.Ancak son yıllarda Japonlar bu konuda liderliği ellerinde bulunduruyorlar.Fiat Grubu da son 6-7 senede bu konuda büyük aşama gerçekleştirdi.Global anlamda düşünürsek arıza istatistikleri Almalardan daha kötü değil son dönemde.Ancak bizim insanımız gelenekçidir, sabit fikirlidir.Bu yüzden ikinci el değeri -özellikle Vwde- iyi durumda hala.Ancak araçlar arasında aynı segmentte pek bir fark kalmadı.Zaten birçok alakasız marka aynı şasi ya da motoru bile kullanmakta.Tasarım ve satış sonrası hizmet daha çok önem kazandı.
İkinci elde herkes aracı için farklı bir değer biçer bu normal.Bütçe, kullanım tarzı, bakım, arıza, kaza durumu hatta şehir bile etkiler ikinci el fiyatı.Buna bir de bizim toplumun Alman Hayranlığı eklenmekte tabi :)
Benim kendime ait ilk aracım uno 1.4 i.e idi.4 yıl arızasız sorunsuz kullanıp satmıştım zamanında:) İlk göz ağrımdır...