Ani fren ve kayma/kaza tehlikesi
Merhabalar,
Dün, Ümraniye tepeüstü kavşağında yaşadığım bir olayı paylaşmak istedim.
Tepeüstü kavşağında sol şeritteki bir aracın yanında sağ şeritte diğer araçtan biraz daha hızlı giderken (80 km) bir anda önümdeki araç durdu (yanyoldan biri önüne aniden çıktı) ve frenlemenin çok uygun olmayacağını düşündüm ve gaza yüklenip sol şeritteki arabaya makas attım ve sol şeride geçtiğim anda arabayı toparlamak için direksiyonu kırdığım anda arabamın 80 km süratle arkası kaydı. Şanslıyımki 5-6 savrulma ve ufak direksiyon hareketi ile kurtardım ve önümde de araba yoktu. Bu olayın başlangıcı ve gaza basmak için verdiğim karar saliseler içerisinde oldu. En iyi kararı verdiğimi düşünüyordum yoksa arkadan diğer arabaya çarpabilirdim.
Bu olaydan sonra Punto'nun yol tutuşu konusunda kafamda soru işaretleri doğdu. Belki çok sert manevra yaptım ondan olabilir ama aynı manevraları focus ile yapınca sadece lastikten cikleme sesi geliyor okadar. :D
Bu arabaların yol tutuşuna çok fazla güvenmemek gerektiğini düşünüyorum.
yüksek hızda savrulma olayı
Alıntı:
EvoKoray Nickli Üyeden Alıntı
ESP şart , artık standart olarak satılması lazım araçlarda , ESP paketi almadığıma pişmanım yüksek hızlarda virajlar tedirgin ediyor birdahaki aracım kesinlikle ESP li olucak
Geçen kuru zeminde boş alanda denedim 50-60 kmh hızlarda bile arkanın 2 manevrayla çok rahat kaydığını gördüm direksiyona müdahele etmezsek kontrol gidiyor , Frenlerinden son derece memnunum :)
Dostum ben bu aracımda ve önceki aracımda ESP yi çok test ettim özellikle de buzlu zeminde üzerindeki orjinal lastikleriyle çok tes yaptım trafiğe kapalı alanda, 50-70 km lerdeki hızlarda aniden sol şeride hemen durmadan tekrar sağ şeride geçiş hareketini direksiyonla yaptım ve aracın arkası kayıyormuş gibi olmasına rağmen siz hiç savrulmadan kendi şeridinizde yolunuza devam ediyorsunuz, bu araçlarımı ESP li seçme gerekçem ise ilk aracımdaki başıma gelen U dan da daha keskin bir virajda kamyonla burun buruna gelmem ve Allahımın kurtarması bana ESP li araç almaya iten tek etken...
Benimde başıma geldi 110 km hızda soladoğru devam eden bir virajda ama hızım sabitken sağımda giden aracı geçiyordum , sağdaki araç önüme doğru kırınca hız sabitleyiciden çıkıp frene bastığım anda aracımın arkası onun tarafa savrulmaya başlar başlamaz esp girdi ve direksiyon müdahaleleriyle zor toparladım ama yanımdakinin babannesinin bile kulakları çınladı. oysa geçmeden önce kaç kez sellektör ve korna yapmama rağmen :(