GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Arkadaslar merhaba herkezin grande puntosu gibi benim puntoda da aynı sorun baslamıstı yani ufak bir kasis veya cukurlu yol veya bozuk yoldan gideyim hem lok lok lokurtu gibi sesler geliyordu bugun tamirciye goturdum en sonunda dayanamadım cunku resmen aracımdan sogudumdu neyse adam once arabayı kulandı sesi duydu tabiki hemen rot balansa çekti aracı usta baktı hic sorun yok dedi sonra tamirhaneye goturduk arabayı usta ön takımı soktu ve suspansyonları yani amatasorleri indirdi amatasorleri amatosörcüye goturdu hicbir sorun yok dedi sonra takoz basları var o amatasorlerin baslarında siyah bir parca bilen bilir tek son olarak bu kaldı dedi birde baktı ki parcaya hafif yenmiş nasıl anlatsam bosluk var anladık zaten onlardan oldugunu artık cunku herseyi denedik enson o kaldıdı gittim kendim orjinal opar servisine parcanın fiyatını sordum tanesine 70tl cekti 2 tane aldım geldi usta taktı ve denedik sonuc mukemmel arabada tık yok.ben sunuda demek istiyorum burda bazı arkadaslar var insanı yanıltıyorlar yok o takoz basları yaglanıyomuşta bilmem gres basıyorlarmışda inanmayın onlara sakın.cunku o takoz başı denilen parca zamanla kendine yatak acıyor ve aşınıyor kendi gozumle gordum bugun direk deiştirmesini isteyin benden bukadar yardımcı olduysam ne mutlu bana
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
4 yıl sonra yine aynı konu :D Şu "lok lok" sesi :) Hafif bir tümsekten, küçük bir çukurun üzerinden geçerken duymaya başladığım bu sesten artık rahatsız olmaya başladım. Sorun; z rotlar da mı, rot başlarında mı, amortisör takozlarında mı, motor kulaklarında mı, viraj demiri lastiklerinde mi, amortisör bilyelerinde mi, tıkırtı burcunda mı, akis körüklerinde mi yoksa askı rotlarında mı bilmiyorum ama bakıma girdiğim zaman baktırmayı düşünüyorum ben de.
Burada sormak istediğim yakın bir tarihte eğer böyle bir şikayeti olup da çözen bir arkadaşımız var mı? Varsa ne kadara mal oldu ve yapılan işlem ne oldu paylaşabilirse çok sevinirim.
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Lok lok ses geliyorsa amortisör takozları ile z rotlara bakılmalıdır. Birde aracınızın km nedir. Amortisörler en son ne zaman değişti yada halen orjinal amortisörlermi.
Bu lok lok sesler için takozları değiştirrisiniz ama amortisörlerinde km geldiyse değiştirmek lazım çünkü değişim esnasında takozları takmak için yaylar presleniyor söküklüyor takılıyor. Takozlar zaten narin parça eğer amortsorlerde gidici ise komple değişim daha iyi olur. Genelde ön amortisrler öne yığılma olduğu için arkalardan daha çabuk eskir.
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Lok lok ses geliyorsa amortisör takozları ile z rotlara bakılmalıdır. Birde aracınızın km nedir. Amortisörler en son ne zaman değişti yada halen orjinal amortisörlermi.
Bu lok lok sesler için takozları değiştirrisiniz ama amortisörlerinde km geldiyse değiştirmek lazım çünkü değişim esnasında takozları takmak için yaylar presleniyor söküklüyor takılıyor. Takozlar zaten narin parça eğer amortsorlerde gidici ise komple değişim daha iyi olur. Genelde ön amortisrler öne yığılma olduğu için arkalardan daha çabuk eskir.
85.421 km. de aracın ilk sahibi yıllık bakım yaptırırken yetkili serviste amortisör kiti, takozu, rulmanı ve tek bir amortisörü değiştirmiş. Şu an araç 92.400 km.de. Bu kadar çabuk eskiyeceğini sanmıyorum ama.
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
hangi tarafın değiştiği hakkında bilginiz varmıdır. Diğer tarafta arızalnmış olabiliri.
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
hangi tarafın değiştiği hakkında bilginiz varmıdır. Diğer tarafta arızalnmış olabiliri.
O konuda bir fikrim yok açıkçası sormadım da. Diğer tarafın arızalanmış olma ihtimali de yüksek tabi. Bir de şu kasislerden geçerken oldukça yavaş geçen biriyim ben. Ve o an nasıl tarif etsem yaylardan gelen bir ses var; çok tiz ve yağsız bir yay sesi gibi düşünün. O ses ne olabilir sizce?
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Amortisorler kac km de degisiyor. Bu lok lok sesi nasil birsey anlayamadim. Benim arkalar cukurlarda sanki cok sert girmisim gibi cok gurultu yapiyor. Boyle birsey mi
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Alıntı:
halilimo Nickli Üyeden Alıntı
Amortisorler kac km de degisiyor. Bu lok lok sesi nasil birsey anlayamadim. Benim arkalar cukurlarda sanki cok sert girmisim gibi cok gurultu yapiyor. Boyle birsey mi
Amortisörlerin belirli bir değişim aralığı yok diye biliyorum. Yani kullanıma bağlı. Ancak gerçekten bu araçların ön takımları çok hassas. Bunu düşünerek insan en ufak bir çukurda, kasiste o kadar yavaş geçmeye çalışıyor ki buna sabrı kalmayan aracın arkasındaki araç sürücüsü dayanamayıp ya korna çalıyor ya selektör yapıyor.
O sesi tarif etmek biraz zor ancak belirtildiği gibi tok bir ses.
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
aynı gıcık ses bende de var tümseğe çıkarken oluyor. Arabanın burnu tümsekte yükselip tam hoplayacak gibi olduğunda o nalet sesi duuyorum.Amortisör takozu bence büyük ihtimalle ama 160-180 le giderken frene basınca direksiyonu sallaması z rottan mı acaba diye düşündürüyor.
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Ses lokurtu ise Z rotudur.
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Alıntı:
CanGo48 Nickli Üyeden Alıntı
aynı gıcık ses bende de var tümseğe çıkarken oluyor. Arabanın burnu tümsekte yükselip tam hoplayacak gibi olduğunda o nalet sesi duuyorum.Amortisör takozu bence büyük ihtimalle ama 160-180 le giderken frene basınca direksiyonu sallaması z rottan mı acaba diye düşündürüyor.
160-180 km. gerçekten ciddi bir hız ama. Bir de bu hızda frene basınca o durumu yaşıyor olmanız çok riskli gerçekten. Balans ayarı yaptırdınız mı bu şikayetten kaynaklı daha önce?
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Alıntı:
MethyLen Nickli Üyeden Alıntı
Ses lokurtu ise Z rotudur.
Serkan Bey, ben de aynı fikirdeyim artık. En kısa sürede bu işlem için alanında uzman bir ustaya gitmeye karar verdim.
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
balans ayarı 15 gün önce falan yapıldı yeni lastik almıştım. her zaman basmam o kadar arada nefsimi kırmak için ;)
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Amortisrolerin ömrü tamamen kullanımla alakalıdır. Tabi kullanım kadar bulunduğunuz bölgenin yolllarınında çok etkisi var. Sıfır araç alırsınız yüksek bir kızla kasise girersiniz amortisürü patlatabilrsiniz. Yada bulunduğunuz bölge de arnavut kaldırımlı yollar kasisler çukurlar fazlaysa normal bir yolda kullnımın yarısında bozulabilir.
Ortalama 50000kmde amortisörler esneme özelliğini kasislerde sarsıntıları elage özelliğini yitirmeye başlar tabi bu hemen değiştireceğiniz anlamına gelmez. Bu şekilde sorunsuz 100000km bulabilir. Babamın aracında orjinal amortisorleri 110000 km kullandık hiç sorun olmadı sonrada yaklaşık 20000 km de ben olmadığım için takur tukur kullanmış :D
Kendi aracımı expertize sktuğumda araç 63000 km deydi ön amortisörler için biraz esnemesi fazlalşmış denildi km göre bu normal denildi. Puntolarda sağlıklı kullanımda rahat 100000km görür düşüncesindeyim ama tabi kullanın malzemenin sağlamlığıda bir o kadar öneml.
Takozların bozulmasına gelince maalesef takoz başlıklarının bulunduğu yer direk su alan bölge olduğu için kışın bilya yatağına giren camur kar tuzu yağmur suyu derken yatağı bozuyor ve bilyalar ya dağılıyor yadasıyırıyor. Sonra oluşan boşlukla takur tukur sesler direksiyonu sağa sola cevirince sürtme sesi firen pedalına gelen titreşimler gibi sorunlar meydana geliyor.
Takozunuzu değiştirdikten sonra özellikle ayda bir sıvı gresle yağlamanızı tavisye ederim. Sıvı gres ile suyun verdiği zararı biraz olsun önler hemde takozun ömrü artmış olur. Mümkünse takoz değişince üstüne bir kapak uydurmak lazım direk su almasını önlersek çoğu sorunun üstesinden gelmiş olacağız.
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Amortisrolerin ömrü tamamen kullanımla alakalıdır. Tabi kullanım kadar bulunduğunuz bölgenin yolllarınında çok etkisi var. Sıfır araç alırsınız yüksek bir kızla kasise girersiniz amortisürü patlatabilrsiniz. Yada bulunduğunuz bölge de arnavut kaldırımlı yollar kasisler çukurlar fazlaysa normal bir yolda kullnımın yarısında bozulabilir.
Ortalama 50000kmde amortisörler esneme özelliğini kasislerde sarsıntıları elage özelliğini yitirmeye başlar tabi bu hemen değiştireceğiniz anlamına gelmez. Bu şekilde sorunsuz 100000km bulabilir. Babamın aracında orjinal amortisorleri 110000 km kullandık hiç sorun olmadı sonrada yaklaşık 20000 km de ben olmadığım için takur tukur kullanmış :D
Kendi aracımı expertize sktuğumda araç 63000 km deydi ön amortisörler için biraz esnemesi fazlalşmış denildi km göre bu normal denildi. Puntolarda sağlıklı kullanımda rahat 100000km görür düşüncesindeyim ama tabi kullanın malzemenin sağlamlığıda bir o kadar öneml.
Takozların bozulmasına gelince maalesef takoz başlıklarının bulunduğu yer direk su alan bölge olduğu için kışın bilya yatağına giren camur kar tuzu yağmur suyu derken yatağı bozuyor ve bilyalar ya dağılıyor yadasıyırıyor. Sonra oluşan boşlukla takur tukur sesler direksiyonu sağa sola cevirince sürtme sesi firen pedalına gelen titreşimler gibi sorunlar meydana geliyor.
Takozunuzu değiştirdikten sonra özellikle ayda bir sıvı gresle yağlamanızı tavisye ederim. Sıvı gres ile suyun verdiği zararı biraz olsun önler hemde takozun ömrü artmış olur. Mümkünse takoz değişince üstüne bir kapak uydurmak lazım direk su almasını önlersek çoğu sorunun üstesinden gelmiş olacağız.
Volkan Bey, yine hepimizi aydınlatan detaylı bir açıklamada bulunmuşsunuz :) Teşekkürler.
Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun
Fiat Yetkili Servisi Kocaeli-Birlik Motorlu Araçlar'dan z rotlar için fiyat aldım. Adamlar 70 TL. dedi. İşçilik hariç tabi. Orijinal Fiat parça listesinde ise iki farklı fiyat ve kod var:
51935875E MIL,ROT MILI (Z ROT) DBY 22.51 TL.
51935875 MIL,ROT MILI (Z ROT) DBY 49.15 TL.
Bu parçalardan hangisi acaba? Bir de 70 TL. istemeleri çok değil mi?