Bir arkadaşımla kalkış yarışı yapacağız iki ışık arası tahmini 300-400m olacak.Focus 2000 model 1.6 otomatik lpg li punto da 1.4 8v kim kazanır ? not:konuyu yanlış yere açtıysam düzeltirseniz sevinirim.
Printable View
Bir arkadaşımla kalkış yarışı yapacağız iki ışık arası tahmini 300-400m olacak.Focus 2000 model 1.6 otomatik lpg li punto da 1.4 8v kim kazanır ? not:konuyu yanlış yere açtıysam düzeltirseniz sevinirim.
Hic sansin yok dizel olsa 130a kadar yuruyebilirsin, 130dan sonra yine focus alip gidecektir.
Edit: Peder beyin 1.6 otomatik sedan (lpg yok) focusu ile evo ilk geldiginde yurutmustum tartisma cikmamasi icin yazma geregi duydum.
otomatik olması kalkışta hantallaştırmazmı ? mesafenin de kısa olmasına güveniyorum
focus 100ps 16v otomatik olanlar 4 ileri olmasina ramen dusundugunuz gibi hantal bir arac degil.
sonucu merakla bekliyorum:)
focus alır
Mesafenin kısa olması Puntonun avantajı, ilk kalkış için Fire motor iyi.
Focus otmoatik vites için vites değiştirme performansı nasıldır bilmiyorum, yorum yapamayacağım, kalkış için dezavantaj olabilir.
Otomatik aracta kalkarken ayak frenden cekilip gaza basilmaz bir ayakla gaz verilirken (4000dd civarinda) oteki ayakla fren yapilir, start aninda frenden ayak cekilerek topuklanir bu durum normal kullanimdaki hantallik olarak dusunulen durumu ortadan kaldirir.
hacı ne yaptın ya focus tabikide focusu t-jetle kaldır o zaman geçersin yoksa şansın yok arabada yol tutuş var ayırır gider puntoda kaça kadar çıkabilicen?
2 roll 2 drag denemistik, isin asli kmye sizin soylediginiz sekilde bakmadim beni beni ezip gectigi hiz 125-130km arasinda, dragda kalkista one geciyorsun ama arada sizin dusundugunuz gibi bir fark olmuyor hiz artikca puntonunda isi bitiyor,50km ile roll de focus direk alip yuruyor.
anladım mesafe kısa olduğu için 0-100 ü daha çabuk ulaşabilirm diye düşünüyodum otomatik focusun teknik verilerini bulamadım
aslında hiç denemeyip rezil olmasammı ki :/ yada denemekten zarar gelmez acemilik yapar flan alırım belki
rezillikle alakası yok sonuçta eğlenmek amaçlı yapıyorsunuz biraz makara yaparlar susarlar o kadar :D
Benim arabayı bacanak kullanırken otomatik viteste yaptı o hareketi, nasıl balata koktu anlatamam :)
Şaka maka, 1.4 Fire otomatik vites kalkışta bayağı iyi. ASR falan da olunca patinaj çekmiyor, vites zaten hazırda bekliyor. Kırmızı ışıklarda ilk kalkışta normal kullanımda bile ilk kalkan araçlardan biri oluyor, ama sonrası kötü.
Baya bi iddalı konuştu bende geri vites yapmadım 5-6 kişiye yemek ısmarlamakta var işin ucunda :D
hiç şansın yok.
Teknik verileri bulamadim demissiniz buyrun linkte mevcut.
Sahibinden.com - Otomobilleri Karşılaştır[0]=4370068&supercode[1]=&supercode[2]=#/tr/otomobil-karsilastir/?supercode[0]=1281315&supercode[1]=1230299&supercode[2]=
uzun mesafe şehir içi yarışsanız şoförlük daha belirleyici olurdu kanımca ve fakat bahsettiğiniz mesafede 1.598 motor aracın 1.368 hacimli aracı tokatlaması gayet doğal. turbolu olsa neyse ....
Belli olmaz, iş şoförde biter.. Focus iyi arabadır ama bakalım şoför iyi şoförmü.. Sen de kendine güveniyorsan sorun yok.. Hiç belli olmaz bu işler, Şahin'le BMW tokatlayan adamlar gördük biz zamanında..
Focus dip gaz yapıp gaz kesmediği sürece o kısa mesafedede alacaktır.
evet denediğimiz zaman göreceğiz pilotaj da önemli de otomatik olunca vites kaçırma ihtimali de minimuma iniyor
focus...
bagajdan stepneyi ve varsa diğer fazla ağırlıkları da çıkarın. Subwoofer kabin gibi.
Depoyu çeyreğin altına indirin.
yarışmadan önce fazla yemeyin.. :)
başa baş gidersiniz..
focus'un 0-100 ü 12 sn görünüyor.gp nunki ise 13,2 sn.direk bu değerlere bakıp focus alır demek yanlış olur. arada araç km leri,bakım durumu ,lastik durumu ,pilotaj belirleyici unsurlar arasındadır.tavsiyem lastik havalarını kontrol et.2-3 psi basınçları arttır.boş bi alanda bir iki kalkış denemesi yap.asr li ve asr siz kalkış dene.otomatik ve manul kalkış dene.ölçüm yap.biraz çalışma ile focusu yersin.
Klasik tork konvertörlü otomatik vites hantaldır bunu kabul ediyorum ama hantalda olsa işini yapar. manuel vites de kullanıcıya bağlı olarak vites geçişleri çok daha hızlıdır. burdaki kullanıcıya bağlı olma durumu ise belirleyici oluyor. :) vites geçişi sırasınd ayapacağınız hata. aracı az ya da çok devirlendirmek veya vitese geçirememek gibi konular önemli. anlayacağınız manuel vitesli araçlarda pilotaj çok daha önemli hale geliyor. aracın en çok gücü verdiği devir bandında atarsanız vitesinizi. ezdirmessiniz kendinizi gibi geliyor bana....
acımasızca puntoyu katledecektir focus, nerden baksan 4-5 boy rahat uzar bence deneme bile
1.4 firenin kalıkışı iyide ilk 100 mtden sonra firenin şansı yok gibi
Üzgünüm ama focus karşısında fire motora şans veremiyorum. multijet olsa korkma derdim ama...
Sonucu merakla bekleyenlerdenim:)
Kusura bakmayın ama puntonun hic sansi yok daha oncede soyledigim gibi birisi 8v oteki 16v birisi 77ps oteki 100ps daha neyin tartismasidir bu direksiyona esek otursa sadece gaza bassa yine kafi gelir :) lastik havasiymis submis hic farketmez 1.3 75lik multijet yuruyemiyor daha neyin tartismasidir bu. :)
1.4 8v Fire Bu araçlar ekonomi arabası arkadaşım sakın ola çıkıpta üzülme derim :) Bende kullanıyorum punto şu ana kadar geçebildiğim arabalar doğan şahinler :) 2005 Toyota Corolla ile kalktım geçen gün peşini bırakmadım ama geçti bu kadar basit :)