arkadaşlar yokuş aşaga inerken vites2 de inmeli bide 4.vitesten 2.vitese atınca bırşey olurmu yardımcı olurmusunuz
Printable View
arkadaşlar yokuş aşaga inerken vites2 de inmeli bide 4.vitesten 2.vitese atınca bırşey olurmu yardımcı olurmusunuz
Valla ben yokuş aşağı aracın devrine göre viteste bırakıyorum bazen çok hızlı ve eğimdeyse 5 de bırakıp o vitesle iniyorum.
4.vitesten ani bir şekilde 2ye inmek bazı sorunlara neden olabilir. Elinizden geldiğin ce yapmamaya çalışın maaliyeti yüksek olabilr.
abi ben şimdiye kadar 5.vitesi takmadım 3 haftalık şöfürüm beni oturdugum yer her tarafı yokuş inerken 2 ye alyrm cıkarkende 1 yada 2 ile cıkyrm bunu en dogrusu nedir bazı yerlerde direk 2 ye alıyorum araba teklıyor istop edyr bır yerlerde yanlış yopyrum cözemedim
hangi vitesle çıkıyorsan onla inmek en doğrusu.trafik yoğunsa tabii. ama yolun durumuna göre 4-5 ile de inilebilir.Fakat unutmamak gerek iniş sırasında yüksek hızlar fren balatalarının ısınmasına ve frenaj emniyetinin azalmasına yol açar özellikle iniş uzunsa.bu nedenle yokuş aşağı aşırı devirli kullanmak can ve mal emniyeti açısından iyi değildir.
2ci vıtesle giderken eğimli yokuştan incegım zaman 2 vıtesten 4 emi yoksa 3 mu takmam gerekir 2 ile inmem lazım
yokuşuna göre değişr ort 2 de inilir..
valla ben duruma göre ama iki ile çıktıysam motor kompresine çok yüklenmemek için bir vites büyük kullanıyorum 3le iniyorum.
anladım abi bide 1. vites deyken 3 e 4 atamanın bir zararı varmı
çıktığınız vitesle ininiz
saolun
eger 1. viteste yokus assğa iniyorsan ortalama hızın 30 kmı ve devir yukseklıgınde 4500 cıvarında gezinir sen araç rampa aşşağı bu sekılde ınıyorken debrıyaja basıt 2, vitese yada 3, vitese alırsan araban sankı vitesş bostaymıscasına hızlanır ve devir yukseklıgı ve hızı kompressör duzeyıne geldığınde yavaşlar tabı bu durum yolun sartlarıyla alakalı..şimdi örnel vermek gerekırse 1, vitesle anca çıkabıldığın bır yokusu 2, vitesle yada 3,vitesle ınmeye kalkarsan ya hızlı bısekılde ınmelısın yavas ınmeye calısıp frene basarsan arac yuksek vıtesde alduğunda balans vurur..debrıyaja basmak zorunda kalırsın stop etmemek ıcın buda fren balatanın fazla ısınmasına ve bıtmesıne neden olur ..yada 1. veya 2. vitesde ınersın debrıyaja basmadan aracı kpresorde yani motor fenınıkullanarak fern gereken yerdede frene dokunarak sağlıklı bı sekılde ındırırısın..zaten bu anlatıkklarımız sen zaman ıcınde kavrayım trefıkte zaman ıcınde kendılıgınden uygular hale gelıceksın..yanı kısacası yakuslarda trafıge gore hareket edebiliriz onun bomboş dık bır yokustan 1, viteste 30 km hızla ınmek yerıne vitesi 2 ye veya 3 e alarak yolun durumuna göre 50-60 la inebilirsinn
teşekkürederim
kamyoncular kaç ile çıkıyorsan onunla in derler genelde..
.
ercan bence hangi hızla inmek istiyorsan o hıza uygun vitesle in.. :)
motor devrini 1500-1750 arasında tutacak kadar yumuşak frenle motoru dizginleyebilirsin..
ben öyle yapıyorum.. frenler 61bin de hala değişmedi.
ha bu arada dizel için söylüyorum tabi ki.. benzinler için 250-500 devir ekle üstüne..
bide 4. vitesten 2. vitese gönül rahatlığı ile takabilirsin pratik olarak;
o da 2. vitese taktığında devri birden bire 1500 devir/dk'dan fazla arttırmadan..
yada 2. vitesin çıkabileceği son hızın yarısı kadar hızda gidiyorsan..
yani 2. vites için max. hız 80km/h desek 40km/h hızda 4. vitesten 2. vitese rahatlıkla geçilebilir..
biraz ara gazla daha sarsıntısız olur..
bu her vites için uygulanabilir..
3. vites için max.120km/h desek 60km/h giderken 4./5. vitesten 3'e takmak gibi..
Dostum merdiven bile basamak basamak, gerek hızlanmada, gerekse hızı düşürmede devre göre motorun sesine göre (AŞIRI BAĞIRMAMASI LAZIM) vitesi çoğaltmak veya azaltmak en makul olanı, yokuş aşağı eğer kısa mesafeli ve de şehir içi ise 2 den 4 e atmak iyi değil çünkü hızlanma vitesinde iken durdurması güç olur :) bilmem anlatabildim mi ?
Eyvallah Teşekkürler...
Çıkarken hangi vitesle çıktınsa onla in..
Arkadaşlar yazmışlar zaten,en ideal iniş vitesi,çıkarken kullanılandır...
1den 3e 4e atarsan düz yolda ve yokuşta bayılır...