Aracimi Alali 1 Yil Olmadi Tamponlar Ile çamurluklar Arasinda Belirgin Renk Farki Oldu.. Bunun Neden Oldugunu Anlamiyorum Servise Goturmeyi Dusunuyorum Yada Bu Işin Başkabir Yolu Varmi Bu Duruma Canim çok Sikiliyor Yardimlarinizi Bekliyom.......
Printable View
Aracimi Alali 1 Yil Olmadi Tamponlar Ile çamurluklar Arasinda Belirgin Renk Farki Oldu.. Bunun Neden Oldugunu Anlamiyorum Servise Goturmeyi Dusunuyorum Yada Bu Işin Başkabir Yolu Varmi Bu Duruma Canim çok Sikiliyor Yardimlarinizi Bekliyom.......
Kerim, bu bütün araçlarda aynı sanırım. Geçen ay, servisteki bir araç için bu muhabbeti yapana kadar farketmemiştim. Benim GP'da da aynı durum var. Ve ondan sonra dikkat ettim, hepsinde varmış... Çok az bir ton farkı ama insanın bir kere gözüne battı mı, rahatsız etmeye başlıyor...
Aslında kaza sonrası veya başka bir sebepten ötürü sonradan boyanan tamponlarda, tampon üzerine yeterli astar atılmadan boyama sonucunda ortaya çıkan bir durumdur bu fakat kazasız fabrika boyası araçlarda var diyorsunuz o konuda birşey diyemeyeceğim. Benimkinde bir ton farkı yok ama bilemiyorum ileride başıma gelebilir mi böyle bir durum.
bende de herhangi bir sorun yok şu an. 2006 dan beri böyle bir sorunum olmadı...
evet arkadaslar aynı problem bendede var ve diger gördüğüm puntoları da inceledim sorun aynı bizim araçlardaki boyalar su bazlı yani suyla inceliyormuş servis öyle söyledi bu yüzden plastik olan aksamlarda renk farkı olabilir diye düşünüyorum
arkadaşlar en onemlı seyı unutuyoruz tampon plastık boya zamanla solma yapar ama kaporta saçtır o kadar solma yapmazz lutfen bunu goz onunde bulunalım ayrıca canın arabası sıyah okadr bellı olmazz bence....
aracın solmasıyla da ilgili değil, özellikle kırmızı gplerde gözle görülür bir fark war. pembemsi gözüküyor we bu bütün gplerde böyle. daha doğrusu birçok arabada da war bu durum. anormal değil malesef.
plastik aksamla metal aksamda ton farkı oluşuyor
boya oncesi kaliteli bir astar atılmamasından ve gunes ısıgının absorbe olması sonucu yuzeylerdeki ısınmanın farklı olmasından kaynaklanabilir. Duzgun bir astar atılmadıgı kesin tamponumdan kediyi cikarmaya calisan bir kurt kopeginin dis izlerinin yan kısımlarında boya dokuldu simsiyah tampon cıktı piyasaya :((
sizlerinde bildigi gibi tüm marka ve modellerde tamponlar fiber veya pilastikten....!ne olursa olsun renk farkı olmamalı
zaten tum ilginç sorunlar fiat modellerinden çıkıyor....canım çok sıkıldı bu duruma....
renk sorunu yaşayan arklara bi örnek wereyim keyfiniz yerine gelsin.
ne olur chevrolet kalos ların arka tampon boyalarını inceleyin. pütür pütür gözüküyor parlak değil, iğrenç :D özellikle bu arabalarda çok dikkatimi çekti bu durum
Renault Megane'da da bu durum içler acısı... ;)
ilginç bir durum hiç dikkat etmedim, peki aracınıza hiç pasta cila yaptınızmı veya yapanlar bu fark kapanıyormu?
pesta cila renk farkını kapamaz kesinlikle
98 model polo wardı tam 6 sene kullandım. Kırmızı renkteydi ve asla böyle bir sorun yaşamadım. İlk GP 'm da kırmızıydı ve 14 ay kullandım onda da sorun yoktu. Şimdiki aracım siyah ve 4 aylık herhalde onda da belli bir solma yok. Bence bu işin arkasını bırakmayın. Ama malesef servisinde garantiden boyamaktan başka bir çözümü olacağını da sanmıyorum.
Renkleri/tonları ayırt etme konusunda tam bi kazma olsamda, hiç dikkatimi çekmedi(2yıl 2 aylık arabada)
ben size anlatayım.orjinal fabrikasyon boyalarda özellikle tamponlarda alt kısımda astar olmadığı için atılan boyanın renginin tutmaması olayı görülmesi normaldir.bunun saç parça yada plastik parça olmasının bir farkı yok.sadece alttaki malzemeden kaynaklanan bir olay bu.ama tamponunuzu boyatırken alt kısıma astar atılırsa beyaz astar problem çözülecektir.bir arkadaşımız demiş tamponuma köpek diş geçirdi siyah çıktı alttan.işte olayda bu zaten altta astar olmadığı için boyası çıktı.ama altta astar olsaydı boyanın dökülmesi zorlaşırdı.hatta orjinal boyalı tamponunuza yakından tazyikli su tutun boyası hemen kalkar.orjinalde çok narin boyaları var araçların.ama sadece gp ye özel değil.bütün araçların bu şekilde.
abi ben civic aracımla baska bir araca carptım 3 metre ileri fırladı arac benim tamponda cizik dahi yok boyanın atmasını bırak cok dikkatli baktıgımda boyanın ustunde birkac kat vernik atılmış ta bu katlardan biri soyulmuş gibi bir goruntu gordum carpmadan sonra. Puntoyla boyle bir kaza yapsaydım ne olurdu acaba dusunmek istemiyorum. yani malesef aynı degil puntoların boya rezaleti ile diger aracların boya kalitesi.
Benim arabada özel boya kullandılar heralde :D:D
böyle bi renk farkı görmüyorum(belki gözlerimdeki problemdendir)
ayrıca daha önce yazılan taş izi boyanın kolay çizilmesi vs yok(hatta sürtülen bi yer var (hafif göçükle beraber orda bile yakından bakmadıkça belli olmuyo...
olabilir farklı farklı sistemlerle yontemlerle boyanmış araclar..
Tamponda astar yok mu gerçekten? Pek astarsız boya nasıl oluyor da kendiliğinden dökülmüyor? Hani şu sonradan tamponu direkt olarak boyanan araçları görmüşsünüzdür, harita gibi olur bir süre sonra. Bu forumda tampon boyası dökülen birini duyduğumu hiç hatırlamıyorum.