bunu yaptırırken yakıt artısınıda goz ardı etmemenizi öneririm cünkü fabrika ayarlarını bozmus oluyorsunuz..bilgiler icin teskler
Printable View
bunu yaptırırken yakıt artısınıda goz ardı etmemenizi öneririm cünkü fabrika ayarlarını bozmus oluyorsunuz..bilgiler icin teskler
Gözle görülür bir yakıt azalışı sağlayacağınızı garanti ediyorum.
En basit örnek:
Babamın 1.4 tdi skoda fabia sı standart 70hp 160nm tork olan araç chipten sonra yaklaşık 100hp 220nm civarı tork vermiştir.
Bu araç yazılımdan önce şehir içi 1 depo ile 700km gidiyordu. Yazılım sonrası 850km görmeye başladı. Motor sessizleşti. Alt devir ölülüğü yok oldu.
Sonuç babam arabayı satmaktan vazgeçti ve çok memnun.
Saygılarımla...
Özür dilerim ama hem güç artışı hem ekonomi bir arada nasıl oluyor da mümkün oluyor?
hem madem sizin dediginiz gibi fabrika neden chipli cıkarmıyor bu arabaları ?
Drama arkadaşım sizin sorunuzun cevabı en basitçe anlatmam gerekirse tork artışıdır. Daha düşük devirde daha yüksek tork aldığınız için aracınızı otomatik olarak daha düşük devirlerde sürmeye başlıyorsunuz ve daha erken vites değiştiriyorsunuz. Bu da yakıt azalışınıza sebep oluyor.
PuntoFun arkadaşım kutsal soruyu sormuşsun tebrik ederim öncelikle. Konunun başını okumanı öneriyorum.
"kutsal soru" :D:D:D
Okumaya üşeniyorsan yapacak bir şeyim yok arkadaşım. Mustafa teşekkür ederim dostum.
hakkat ya 2 satır yazının neresini okumaktan üşeniyosunuz anlamıyorum :))
Bana fabrikadan teklif geldi..Gel sana fabrikada bir oda verelim band da chiple bu arabaları diye (
yani artık fabrikada yapmak istiyor..:D
chiptuningle ilgili gayet açıklayıcı bilgiler teşekkürler.. benzinlilerde ortalama olarak %8-10 turbo dizellerde %25-35 arasında degişim oluyor performansta.. örnek vermek gerekirse .. 75hp olan bir punto chip tuning uygulamasıyla 94-96 hp arasında net deger veriyor..
Ben zaten üzülüyorum artık chipsiz gezen araçlara. :P
Bu işler tercih meselesi. Bu zamana kadar bindiğim chip siz benzinli bir araba yokken, dizelin chip lisi box lısı bana duman muman işlerinden ötürü çok itici geliyor yaptıramıyorum kendiminkine.
Dumansız da güç alınabilir tercih meselesi. Ayrıca kat iptali yoksa duman çok az oluyor. Yani turbo dolmadan önce verilen gazda biraz atıyor. Bir de ani gaz bırakmalarda biraz atıyor. Üst devirde duman yok. Chipten bahsediyorum tabi ki. Yani normal stok dizellerin attığı dumandan belki çok az fazla atıyorsun çirkin bir durum olmuyor. Çirkin durum için benim box+chip durumuna bakmak lazım.
Ayrıca söylediğim tekrar edim chip içindi. Box da en ağır moda aldığın zaman full duman oluyor. Yani duman yüzünden chip ten soğuma. Ha bu arada chipten chipe de fark var tabi ki.
Anlayamadığım nokta daha az yakıt kullanarak düşük devirlerde torkun nasıl arttığı ve tüm başlığı okudum. Genel olarak okumaktan üşenmem, mübalağasız net 21 yıl fiilen aralıksız okul okumuşluğum var. :rambo:
Motorların ateşleme/püskürtme zamanlamaları vardır fabrikada beyinlere yüklerler. Rakamları tamamen atıyorum şu anda, piston yukarı çıkarken max tepe noktasına gelmeden 3mm önce buji ateşlediğini farz et, sen gidip onu tune ettiririp 2mm önce ateşlicek şekilde çalışmasını sağlayabilrisin. Bu şekilde en basitinden fabrikanın belirttiği sıkıştırma oranlarını değiştirerek ekstra güç ve hatta az biraz yakıt ekonomisi bile kazanmak mümkün.
Belirtildiği gibi fabrika en uzun ömür nasıl olur o konumlarda çalışmasını ister ama gene belirtildiği gibi 500.000km yerine 350.000 yada 400.000 'e düşse ömrü ne değişir, bu sizin verceğiniz bir karar.
Açıklama doğrudur. Bu açıklama dışında daha bir çok etki vardır. En basitinden şunu söyleyim. Chipten sonra gaza daha az basacaksın, aracını daha düşük devirlerde kullanacaksın ve daha erken vites atacaksın. Bu da ekonomi yapmanı sağlayacak.
Merhaba, yaklaşık 4 ay önce t-jet aracıma chip uygulaması yaptırdım. kullandığımız yazılım '' All Car Racing'in'' 1.3 bar basıncına göre uygulanan versiyonu idi. uygulamayı Servis Muzaffer yaptı. İlk kez t-jet'e bir uygulama yaptığı için 2 gün uğraştı. Dyno aletinin tamburu kırık olduğu için elde ettiğimiz veriyi ölçemedik. 150 beygir olduğunu Muzaffer iafde etti. Ancak hissededilir bir performans aldığımızı söyleyebilirim. Sadece alt devirde 2. viteste biraz silkeleme yapıyor. onun dışında hiçbir sorun yok. son derece memnunum...