Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: T-jet için power box

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    ilker başar
    darkT-JET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2008
    Yaş
    43
    Mesajlar
    103
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 40

    Dikkat T-jet için power box

    arkadaslar merhabalar yaklasık 1 hafta önce bende turbolandım ......su an için kaşınmalar yok ama her an başlayabilir nasıl olsa turbo bir araç aldık sadece chiple bile iyi kötü biraz performans alırız diye düşünüyorum...benim sormak istediğim aracın kendi beyninin yazılımı değiştirmektense acaba şu power box (güç soketi) ile hiç orjinaline dokunmadan yazılımı ayrı bir parça ile değiştirmemiz mümkünmüdür?....t-jet için üretilmiş power box varmıdır acaba?...bilgisi olan arkadaslar yardımcı olursa sevinirim....

  2. #2
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Dizellerimize takılan powerbox, rail basınç sensörünün basınç değerlerini beyine şaşırtarak göndermek prensibi üzerine çalışıyor. Başka da bir olayı yok yani. Benzinde rail sensörü olmadığına göre harici bir kutu ile birşeyler yapılacağını sanmıyorum. Güzel hazırlanmış bir chip tuning ile, 150-155 HP lere ulaşabilirsiniz.

  3. #3
    ilker başar
    darkT-JET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2008
    Yaş
    43
    Mesajlar
    103
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 40

    Standart

    aracın kendi beyni ile oynamak istemiorum...genelde bakımlar için servise giderim o yüzden eger kendi beynini kırarsam acaba sorun yaşarmıyım diye düşünüyorum ....böyle bişeyle karşılaşmamak içinde power box yani ayrı bir soket düşünüyorum aracın garantisinin gerektiği durumlarda söküp takabilmek için...yinde tesekkür ederim...

  4. #4
    Bekir Şahin
    Backer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2007
    Mesajlar
    479
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 147

    Standart

    Araç benzinli olduğu için her durumda performans alabilmek için çok daha pahalı ve büyük işlere girmeniz gerekiyo emre abi chiptuning-yazılım işinden bahsetmiş ama yazılımla 150-155 beygir almak gibi bi şansınız yok çünkü araç dizel değil max alabileceğiniz 8-10 beygir t-jet e powerbox hakkında bilgim yok fakat yazılım konusuna açıklık kavuşturmak istedim mutlaka t-jet e powerbox konusunda bilgisi olan birileri vardır kolay gelsin

  5. #5
    Eren GÖNCÜOĞLU
    gezenti Er-NnN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2.590
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 522

    Standart

    Alıntı bysahin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç benzinli olduğu için her durumda performans alabilmek için çok daha pahalı ve büyük işlere girmeniz gerekiyo emre abi chiptuning-yazılım işinden bahsetmiş ama yazılımla 150-155 beygir almak gibi bi şansınız yok çünkü araç dizel değil max alabileceğiniz 8-10 beygir t-jet e powerbox hakkında bilgim yok fakat yazılım konusuna açıklık kavuşturmak istedim mutlaka t-jet e powerbox konusunda bilgisi olan birileri vardır kolay gelsin
    daa önce yanlış hatırlamıyorsam dragla ilgili hazırlıkları görmüştün ve bunu göre turbolu bi araçta ve normal basic hali 120 hp olan bi araçta nasıl oluyo da max 8-10 hp diebiliyosun aslen şaşıyorum eer yanlış hatırlıyorsam mazur gör kusura bakma...

    işin içinde turbo olduktan sonra her zaman chip tuning öneririm ki artık chip tuningler tamamen invisible (görünmez) olarak tasarlanıyo...

    kısaca şöle anlatmaya çalışayım aracınızı test sürüşüne çıkarmadıkları sürece anlaşılacak birşey deil ve eer ki aracınızı chiplediiniz yerle anlaşabilirseniz aracın üzerindeki orjinal yazılımı saklar ve mutlak ihtiyaç zamanında ufak ücretle belki ücretsiz bi şekilde eski yazılımınızı koyup servisten çıktıktan sonra da firmanın modifiye ettiği yazılımı koyarak keyifle kullanabilirsiniz...

    alabileceiniz güce gelince dizel kadar yüksek bi tork artışı olmaz yalnız hp olarak gene yaklaşık %30 güç alabilirsiniz...

    örnekle: 2005 passat 1.8T 20v 150 hp stage 1 chiple bile 190 hp stage 2 yle 200 hp turboyu zorladıınız stage 3 te ise 210 hp alır...

  6. #6
    Bekir Şahin
    Backer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2007
    Mesajlar
    479
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 147

    Standart

    Alıntı Er-NnN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    daa önce yanlış hatırlamıyorsam dragla ilgili hazırlıkları görmüştün ve bunu göre turbolu bi araçta ve normal basic hali 120 hp olan bi araçta nasıl oluyo da max 8-10 hp diebiliyosun aslen şaşıyorum eer yanlış hatırlıyorsam mazur gör kusura bakma...

    işin içinde turbo olduktan sonra her zaman chip tuning öneririm ki artık chip tuningler tamamen invisible (görünmez) olarak tasarlanıyo...

    kısaca şöle anlatmaya çalışayım aracınızı test sürüşüne çıkarmadıkları sürece anlaşılacak birşey deil ve eer ki aracınızı chiplediiniz yerle anlaşabilirseniz aracın üzerindeki orjinal yazılımı saklar ve mutlak ihtiyaç zamanında ufak ücretle belki ücretsiz bi şekilde eski yazılımınızı koyup servisten çıktıktan sonra da firmanın modifiye ettiği yazılımı koyarak keyifle kullanabilirsiniz...

    alabileceiniz güce gelince dizel kadar yüksek bi tork artışı olmaz yalnız hp olarak gene yaklaşık %30 güç alabilirsiniz...

    örnekle: 2005 passat 1.8T 20v 150 hp stage 1 chiple bile 190 hp stage 2 yle 200 hp turboyu zorladıınız stage 3 te ise 210 hp alır...
    eveet drag hazırlıklarıyla ilgilendim ama benim için ne olursa olsun kimse yanlış anlamasın benzinli araba performansda bayık arabadır tmm turbo var bu büyük bi kazanç olabilir ama hiç sanmıyorum %30 değerlerde bi kazanç olsun asıl mevzuya gelelim demişsiniz yaptırdığınız yerle anlaşırsanır sizin asıl yazılımınızı saklar felan zaten bi çok firma 1 hafta 15 gün kadar deneme süreci veriyo daha sonrasında eğer istenirse orjinalliğe geçiş hakkı sunuyo kolay gelsin

  7. #7
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    t-jet e powerbox sanmıyorum. ems olabilir. bir çeşit ara beyin uygulaması. chiplenmeyen veya sonradan turbolanan araçlara kullanılır. ama yapacağınız en mantıklı yöntem chip tuning. normal atmosferiklerden daha fazla güç alabilirsiniz. yani bence 8-10 hp den fazla güç alırsınız. 20 alsanız bile büyük fark. ayrıca ben çip öneririm. aracın maksimum performansı ancak o şekilde açığa çıkar. devir kesici iptali (yükselmesi) felan da dahil olacaktır.

  8. #8
    Bekir Şahin
    Backer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2007
    Mesajlar
    479
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 147

    Standart

    cihan abi subaru alamıyo abi 20 beygir? chip tuningden biz bmw m3 de 15hp 3.25 de 13hp anca 911 carerada 20 hp aldık oda anca yani sen naptın abi

  9. #9
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Dostum öyle yola çıkma. Ben tam veriyi veririm. golf 1.4 tsi 140 hp chip ile 190hp ye çıkıyor...

  10. #10
    Eren GÖNCÜOĞLU
    gezenti Er-NnN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2.590
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 522

    Standart

    e cihan yine %30 civarı bi güç artışı vermişsin ki benim de yazdıklarım gerçek dyno verileridir...

    ki tsi motoru sen de biliyosun tsi 140 hp çift şarjlı bi motor ve %30 u bu kadar geçmesi gayet normal...

    bence absolute, super chip vs. gibi kaliteli bir chip tuning uygulamasında yaklaşık 30 hp kadar güç alabileceini düşünüyorum...

    fiat da olsa kimse başarısız demesin yada dayanıksız, turbo koyulan mjet olsun tjet olsun pistonlar çok rahat bi şekilde 1.5 bara dayanacak şekilde dizayn ediliyo...

  11. #11
    Bekir Şahin
    Backer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2007
    Mesajlar
    479
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 147

    Standart

    umarım bnm yaptırdığım m3 de hata vardır umarım benm çıktığım dynoda sorun vardır umarım sizin dediğiniz gibi %30 hp kazancı olabiliyordur

  12. #12
    Eren GÖNCÜOĞLU
    gezenti Er-NnN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2.590
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 522

    Standart

    yaptırdıın M3 te turbo mu vardı ??

    atmosferik benzinli motorlar için haklısın ama turbolularda yanlışın var hane yukarda benzinli turbolu araçlar için yapılan chip tuning işlemi sonrası dynolar da gerçektir...

    ne cihan ne ben burda kimseyi yanlış yönlendirmeye uğraşmayız emin ol...

    bu arada zaten o saklama sürecini biliyorum bahsettiim mevzu istenildiği zaman deiştirmek, 15 içinde deil servise gidileceği zaman lazım olduu zaman vs...

  13. #13
    Bekir Şahin
    Backer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2007
    Mesajlar
    479
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 147

    Standart

    tamam peki salyangoz turbu bağlanan m3 de neden peki biz yine %30 performans alamadık yanlış anlamayın ben öğrenmek için soruyorum ayrıca o saklama süreci konusunuda ben yanlış anladım sanırım fethiyedeki servislerde hepsi yarış pistine giden gelen arkdaşlar olduğu için sorun olmuyo ben bizle karıştırdım

  14. #14
    Eren GÖNCÜOĞLU
    gezenti Er-NnN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2.590
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 522

    Standart

    bekir sana şöle söliyim normalde turbo olmayıp turbo bağlanan araçlar için zaten özel yazılım geliştiriyo ki bu konuda M3 motoru büyük bir araç olduğu zaten fazlasıyla büyük turboları doldurup fazlasıyla yüksek güçlere ulaşabiliyo...

    siz nasıl alamadınız ona ben de şaşırdım açıkcası...

    çok örneği var internette gezmen yeterli 800 hp yi geçen M3 ler için...

  15. #15
    Bekir Şahin
    Backer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2007
    Mesajlar
    479
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 147

    Standart

    ya abi bende biliyorum şuanda 1001 beygirlik bir m3 bile var ama yazılım konusunda takılı kaldım sadece neyse bakalım araç benim olsa yapcak çok şey varda olur birgün kolay gelsin

  16. #16
    ilker başar
    darkT-JET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2008
    Yaş
    43
    Mesajlar
    103
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 40

    Standart

    arkadaslar bilgileriniz için tesekkürler...ben netten epey bir arastırdım ingilterede bir firma harici bir beyinle yani aracın orginal beyinine dokumadan chiplenebildigini ve tahmini 155-160hp ve 240-250nm tork'a ulaştıgını yazmış fakat 800 pound gibi bir rakam söz konusu biraz pahalı geldi bana ama araştırmalara devam edecegim.....bu arada turbo araçlardan yada turbo diye sınırlandırmayayım aşırı beslemeli araçlardan sadece chip tune ile bile tatminkar güçler alınabiliyor o düşük hp'ler atmosferikler için geçerli bilginize....

  17. #17
    ilker başar
    darkT-JET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2008
    Yaş
    43
    Mesajlar
    103
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 40

    Standart

    bu arada normal chipleyen arkadaslar varsa performanslarından bilgi verirlersede sevinirim...

  18. #18
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Sevgili İlker arkadaşım. Ben bunu forumda daha önce de yazmıştım ama şimdi tekrar hatırladım ve burada sana da bilgi vermesi amacıyla yazmak istiyorum. Birçok web sitesinde T-JET için 150-155 HP lerden bahsediyorlar sadece bir chip uygulaması ile. Bu değer turbo ve benzinli bir araba için çok mantıklı ulaşılabilir gibi görünmesine karşın, T-JET' de bu değerlere ulaşılmasının önünde, kendini belli bir basınç değerinin üstünde (1,2 bar civarı) safe mode a alan bir ECU var. Bu bilgiyi veren kaynakta, T-JET' in standart haliyle bile 135 HP ler civarında çıkardığı da belirtiliyor ama sırf bu ECU nin kendini basıncı görünce güvenli ayarlara çekmesi yüzünden 145 lerde takıldıkları belirtiliyor.
    Yanlış anlaşılmasın, yukarıda bazı genç arkadaşlar, dizel olmadığından bu güçler alınmaz etmez demişler de, en çok güç benzinli ve turbo arabalardan alınır. Şu anda iki tane GP miz var ve bundan önce T-JET imizden önce, abimin bindiği 350 HP ler civarında olan 2000 model GC8 subaru imprezamız mevcuttu. Kadranın son rakamı olan 260 bile geçer giderdi emin olun. Bu arabada sadece komple egzoz ile 30 HP ler civarında güç alınıyordu ki, siz turbo bir arabanın güç alınma potansiyelini hesap edin. Yeter ki elektronik olarak kısıtlayan bir durum olmasın ortada. Aşağıda vereceğim linkte t-jet e değişik müdahale etme çalışmaları konusunda bilgiler var. Sonlara doğru elde edilmiş olan dinamometre sonuçları da mevcut. Okursanız bir fikir verir diye düşünüyorum. Ayrıca bu yazıştığınız firmaya ECU nun safe modu olayını nasıl aştıklarını da sorarsanız aldatılmamış olursunuz.

    T-Jet re-map - Page 6 - The FIAT Forum

  19. Bu mesajı için 3 kişi ekorkut'ye teşekkür etti:


  20. #19
    ilker başar
    darkT-JET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2008
    Yaş
    43
    Mesajlar
    103
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 40

    Standart

    ekorkut bilgilerin için çok saol...epey yardımcı oldu....bu safe mode konusunuda araştıracagım...bu arada t-jet'inizde herhangi bir chip uygulaması varmı?...varsa sonuçları hakkında bilgi verirsen sevinirim....

  21. #20
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    İlker arkadaşım henüz birşeyimiz yok ama abimde kaşıntılar başladı bu konuda. Herhangi birşey yaparsak haber veririm. Bu arada allcarracing chip yaptıran ve memnun olduğunu söyleyen bir arkadaşımız vardı forumda. Ararsanız bulursunuz sanırım. Kendi burada da yazmıştı ama belki başka sorularınız olabilir kendisine.

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. sıfır Punto için bor power yardım...
    gurko55 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 33
    Son Mesaj: 24/06/2012, 13:48
  2. Satılık tunekit power box gp dizel 75 hp için
    jbl0068 tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23/12/2011, 19:26
  3. Power Box
    SWAT82 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 20/08/2010, 23:46
  4. Power box
    anthonymcc tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 04/05/2009, 17:08
  5. Bende power box aldım (cr power box)
    ince5757 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 02/10/2007, 23:32

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com