Supercharger dan ziyade elektrikli turbo diyebiliriz.Egsoz gazlarının turbo pallerini 100000d/d da döndürdüğünü düşünürsek bu cihazın işi çok zor görünüyor bence...
Arkadaşlar bu changer ilgimi çekti +8 ile +10 beygirden bahsediyolar valla hemen almayı düşünüyorum genede sizlerin bi fikrini alamak istedim..
Bende mevcut olan açık hava filtresini söküp bunu takıcam.. umarım hüsrana uğramam.. ürün universal deniyor bizim araçlara uyarmı bilmiyorum link aşşağıda..
Electric Supercharger Made in U.S.A, #8863592 Gittigidiyor.com
Yeni Rio Sporty 1.4 crdi 90ps 220tork
Supercharger dan ziyade elektrikli turbo diyebiliriz.Egsoz gazlarının turbo pallerini 100000d/d da döndürdüğünü düşünürsek bu cihazın işi çok zor görünüyor bence...
Hayat herkesi adam yapar , seve seve hemde..
aRkadaşlar öncelikle bir uyarı verim hemen. Turbo ile supercharge in bir alakası yoktur. Yani bunu takmak için turbo olmalı diye bişe olmaz. Düz bir araca da takılabilir genelde spor araçlarda turbo yerine bunu takarlar ki turbodan daha performanslıdır. Ve en düşük devirlerden itibaren devrededir çünkü kranka bağlıdır. Turbo ile beraber de kullanılabilir extra extra güç alırsınız örneğin golf gt sport 1.4 170 hp tarzı araçlar.
Ürün işe yarar mı orasını bilmiyorum ama alasım geldi açıkçası![]()
Arda , Supercharger gücünü kayışla motordan alacağı için ürettiği güç 8 hp olarak varsayalım. Bunun en az 2 hp'sini kendini çalıştırmak için harcayacaktır. Turbo olmayan araçta kullanılması bence çok mantıksız olur. Turbo'nun kaybı daha az olacağı için , belli bir devire ulaşana kadar (kalkışlarda etkisi büyük olacaktır supercharger'in) supercharger kullanılıp , 4000 rpm'den sonra turbo'nun devreye girmesiyle daha verimli güç alınabilir. Grande Punto'ya takanı görmedim , araştırmak gerekli. Nasıl kullanılacağı da çok önemli tabi. Bu sadece benim fikrim ben olsam turbo olmayan araca takmazdım yani arda![]()
Hayat herkesi adam yapar , seve seve hemde..
Turbo enerjisini egzost'tan alır..
Supercharge ya da Mercedeslerde Kompresör olarak bilinen ünite ayrı bir düzenek(kayış/dişli) ile gücünü direk şafttan ya da türüne göre volandan alır...
Çalışma mantıkları farklı olsa da amaçları yanma odasına belirgin basınçta hava verilmesidir..
Ürün incelemesinde 2-3 psi fazla hava deniyor...
1 bar 14.7 psi olduğuna göre yaklaşık 1.15-1.2 bar hava girişi demek...
Düzgün bir montaj ile gücün arttırması gerekir ancak mevcut motor yükünü de arttıracağı için yakıt tüketimini arttırması lazım...
Zaten ilanda güç artışından bahsedilmesine rağmen yakıt tüketimine olan etkiden bahsetmemiş...
Satıcıya bir mesaj attım bakalım ne cevap gelecek umarım doğru cevaplar gelir. Fakat supercharge harcadığı güçten fazlasını vereceği için bir sorun yaratmaz arkadaşlar. Aracınızdaki güç artışı oldukça güzel olacaktır. Özellikle alt devirlerde. Üst devirlerde turboya nazaran iyi mi artırır gücü kötü mü orasını bilemem.
bunlar boş işler arkadaşım aracın beynını şaşırtacan astarı yüzünü gececek o pervanenin fazla bı hava vereceğini zannetmıyorum zaten sporfiltreye pervane takınca ses yapmıyor filtre haberin olsun ama performance istersen o başka
Haklısın da Serkan yukarıda adı supercharger olarak geçen cihaz elektrikle çalışan bir turbo.Yoksa herkesin bildiği superchargerla (Kompresörle) bir alakası yok.Ben bu cihazı turbolu aracıma hiç takmam
Önceki mesajımda da belirtmiştim:
Supercharger dan ziyade elektrikli turbo diyebiliriz.Egsoz gazlarının turbo pallerini 100000d/d da döndürdüğünü düşünürsek bu cihazın işi çok zor görünüyor bence...
Arkadaşlar satıcıya mesaj yollamıştım kendisi sağolsun az önce aradı. Uzun bir konuşma yaptık. Alet hoşuma gitti aslında. Alet şöyle çalışıyor. Hava filtresiyle emme manifoldu arasına monte ediliyor ve aküden güç alıyor. Araç rolantide iken bile sürekli hava basıyor motora. Böyle alt devirler biraz daha canlanmış oluyor. Normal kompresor kadar performans beklemek yanlış olur tabi onlar gücünü krank milinden alıyor. Onlar turbo kadar hava basıyor bu ise 0,4 bar a felan denk geliyormuş. Hiç yoktan iyi bence. Yani alt devirlerini güçlendirmek isteyenler için ideal bence. Ben almayı düşünüyorum. Alıp takarsam sizinle izlenimlrtimi paylaşırım. Arkadaşı sitemize davet ettim gelip üye olursan belki alıcı bulursun diye fakat benim satma kaygım yok herkes de alsın istemiyorum dediEğer isteyen olursa sen benim adıma satarsın dedi. Bakalım artık. Modifiye bölümü mod u olarak yine üzerime düşeni yaptım sanki
Bu arada benzinli arkadaşlar da düşünmeden alabilirler. Araçlarında ufaktan da olsa bir turbo etkisi yaratabilirler. Özellikle alt devirlerini canlandırmış olabilirler onlar da.
Cihan 0.4 bar basıyorsa bence oldukça iyi.Bir o kadar daha basarsa turbodan farkı kalmayacak neredeyse![]()
Kim yoğurdum ekşi der arda![]()
Hayat herkesi adam yapar , seve seve hemde..
arkadaşlar bende merak ettim güç elde edebilcez diyelim bu şeyi aldığımızda nasıl takacağız?8 10 hp güç verirmi?
hayır fazla güç beklemeyin arkadaşlar özellikle beygir yönünden katkısı olmaz amacı özellikle alt devirleri canlandırmak. üst devirlerde zaten yeterli hava giriyor motora. bu alet az hava girerken havayı artırmak. yani tork yönünden biraz katkısı olacaktır.
ilanda 1,3 corsa cdti a da uygulandığını söylemişler,
ama,
sadece alt devirleri güçlendirecem diye 200 küsür liralık bir parçayı almam yani.
bence 8v fire motorların ihtiyacı olan bi parça alacak arkadaşlar varsa beraber hareket edelim.. birde montajı bi sorun yaratırmı biliyosunuz her kit olmuyo bizim araçlara yada orjinal filtreye takarız acaba randuman verirmi..?? ben iyiden iyiye düşünüyorum bu aleti şimdi kalkıp arabamı satıp 2. elle uyraşmaya gözüm almıyo açıkçası ekonomisinden memnunum birde alt devirler canlansa fena olmaz..
Yeni Rio Sporty 1.4 crdi 90ps 220tork
her araca takılır kapalı hava filtresine de takılır açık hava filtresine de. 200 lirayı çok bulan arkadaşa not. eğer üst devirler de güçlensin istiyorsanız profesyonel supercharge alın yaklaşık 2000$ daha sonra pistonları ve biel kollarını felan da değişmeniz gerekecektir o da toplam bi 5 milyar felan gider sanırım. bu işlerle uğraşacaksanız elinizi cebinize ne derecede atmanız gerektiğini bilirsiniz umarım.
corsa 1.3cdti bizim araçlarla aynı motordur ve satıcının kendi aracıymış. farkı hissediyorum memnunum diyor.
Ben satıcı arkadaştan parçayı sipariş ettim. Sanırım yarın elimde olur. Biraz elektrikçi ve motor ustamla muhabbetten sonra parça takılmış olacak. Takıldıktan sonra yorumlarımı aktarırım.
Geriye aracımda eksik olarak bir tek chip tuning kaldı. Yanında duyduğum turbo pervanesi büyütme olayını da Egeturbo dan Arda arkadaşla gerçekleştirecektim fakat anlaşamadık sanırım. İlginçtir telefonlarıma da cevap vermiyor.Ondan sonra da dereceli egzantirik takar mıyım bilmem
. Sonra full bir egzoz kiti de iyi olur düşüncesindeyim. Hava filtresini ve xenon farları da yakında takıyorum zaten. Bi de öne 2 mid-tiz takımı da yolda
Yine başladım sanırım. Allah yolumu açık etsin
![]()
Konu Ziyaretçi047 tarafından (16/05/2008 Saat 20:31 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri