Hava içerisindeki Oksijen oranı genelde %18-21 arasındadır. Bu miktarı arttırdığınızda yanma daha iyi olmaktadır ancak ısı atıcı olarak havanın geriye kalan kısmının oranının azalması nedeniyle motorunuz daha hararetli çalışır. Yani hava içerisindeki oksijen oranını artırmak sadece düşük yakıt ekonomisi, düşük performans gibi artılar sağlar. Diğer taraftanda yoğunluğa oranla artan hararet problemi ortaya çıkar. Bunun için sadece motor bloğu soğutma sisteminin elden geçmeside yeterli değildir. Egzos ucuna kadar elden geçirmeniz gerekir.

Eğer bu işi performans olarak yapacaksanız turbo/supercharger sistemleri tavsiye ederim. Sürekli performans için supercharger gerek motora olan minimum zararı, gerekse uygulama kolaylığı açısından daha avantajlıdır. Yüksek devirli performanslar için tur****arger kullanmalısınız, daha yüksek performans alırsınız ancak mekanik parçalarınızda aşınmalar çok daha fazla olacaktır.
yani kısaca buda balon olmuş