Blow Off Hakkında sormak İstediğiniz Her soruyu bu başlık altında sorabilirsiniz..
Montaj İçin İsteyeni çok iyi bir usta'ya Yönlendirebilirim. Zira benim aracıma taktıgı gibi İstanbuldaki Bir çok Punto'larada blow off takan ustadır. Montaj fiyatına ben 200 TL Verdim. bu 200 tl'nin içinde İşçilik,Selenoid,role,swich,kablolar,hortumlar vs. vs. hepsi dahildir. ben Sadece blow off'u alıp götürdüm. Fiyat çok yüksek degil çünkü gerçekten çok teferruatlı ve zor takması.
Bir çok arkadasımız forumda konu açmış blow off hakkında. Artılarını ve eksilerini sormuş simdi detaylı bi acıklamayla bu blow Off hakkındaki meraklarınızı sonlandıracagım Aracıma uygulattıgım ve Yaklasık 9 Aydır kullandıgım Blow off'u sizlere resimlerle Anlatmak istiyorum.
Öncelikle Turbo dizel araba'da blow off'un herhangi bi artısı yada eksisi yoktur. Turbonun ömrünüde uzatmaz. Çünkü turbo dizel arabalara kurulan sistem tamamen Yapay bi sistemdir. Gaz pedal'ının altına/üstüne konulan Swich sayesinde blow off istenilen devirde çuffflatılır. Sistemi kurmak oldukça zor ve teferruatlıdır. İşini bilen düzgün montaj yapan ustanın yapması siddetle tavsiye edilir. Swich koymanın nedeni Dizel arabalarda gaz kelebegi olmadıgı için dolayısıyla Blowu açıp kapatabilecek bisey yoktur. O Yüzde swich ve selenoid yardımıyla Blow off çuffflatılır.
Aracıma taktırdıgım Blow off HKS'nin replika blow off'udur. piyasada Fiyatı 150 ila 250 tl arasında değişiyor. turbo dizel arabaya orjinal hks blow off takmaya gerek yok. Bastıgı basınc belli Replika yeterde artar bile. Montaj 5 6 Saat sürüyor. Arabanın turbo hortumuyla Turbo borusunun birleştiği 90 derecelik acıya takılıyor. Aracın hiç bir parçası kesilip biçilmiyor.
Son Olarak GÖRÜŞÜM : Aracımı çekişten düşürmüyor Yada benim aracımın motor gücü ve tork gücü biraz yüksek oldugundan Ben düştügünü anlamıyorum.Turbonuzda Islık/Üfleme tarzı bişeyler varsa yani turbonuz miyadını dolduruyorsa kesinlikle taktırmayın. Özellikle düşük km'li araçların taktırmasını tavsiye ederim. Çünkü bozuk turbo blow off'dan çatır çatır yag fışkırtıyor. Çuffflaması Benzinli turbolu arabalardan daha fazla olacaktır ve daha siddetli gür çufflayacaktır. Bi subarudan daha siddetli çufflayacaktır. Nedeni ise Benzinli turbolu arabalarda Fazla basınc atıldıgı için az ses ceker Turbo dizellerde Bütün basınç atıldıgı için çok gür bi sekilde çuffflar.
Önce Aracımızın üstünde video Eşliğinde Nasıl çufffladıgına bakalım (1.5 dCi 135 beygir megane 2)
Video 1 : https://www.youtube.com/watch?v=ZEKV...ature=youtu.be
Video 2 : https://www.youtube.com/watch?v=3DcVn8F0C7o
HKS Blow off
Selenoid ve Röle
Hava emiş
Gaz pedalının altına konulan blowu çufflatmaya yarayan swich
Blowu istedigin zaman kapatıp pasif hale acıp aktif hale getirme dügmesi
Yer imleri