22 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 1.4 MULTIAIR 105 HP motor Turbo takılarak 1.4 MULTIAIR Turbo 135 HP olur mu?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    erhan yildirim
    dicaser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/07/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    605
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    16 LN 308
    Edilen teşekkür: 182

    Standart

    arkadaşım şöyle bir durum söz konusu ;
    ilk olarak atmosferik bir araca turbo takamazsın öyle kafana esince , he takan manyaklar var ancak 2 ay sonra pistonların birini sağdan birini soldan alıyorlar
    ilk olarak şunu göz önde tutmalısın , atmosferik bir araçla turbolu bir aracın motor yapısı aynı değildir..
    örnek 1.4 starjet 95 beygir punto ile 1.4 t-jet 120 beygir aynı motordur ve turbo sayesinde 25 beygir artmıştır.. ama nasıl ?
    motorlar aynı olabilir ancak motorun içindeki malzeme aynı değildir , atmosferikte kullanılan piston ve krank benzinin oluşturabileceği belli bi basınca göre dizayn edilmiş ve kullanılan malzeme sert demir alaşımlı alüminyum'dur ama turbo motorda kullanılan piston daha uzun mesafeli yarı çapı daha düşük ve saf titanyum alaşımlı alümünyumdan oluşturulmuştur , çünkü turbo demek aşırı beslemedir , motor ,krank vs.. gibi motorun en önemli parçaları bu basınca dayanabilecek ölçüde tasarlanmıştır ;
    he burda şöyle bişeyde diyebilirsin e hondacılar civiclere turbo yapıyor bişey olmuyor ;
    dünyada hangi araç firması olursa olsun hiçbirinin atmosferik motoru turbo beslemesine (herhangi bir piston , yatak , krank değişmeden) dayanamaz , e honda nasıl oluyor ;
    honda zaten her arabasına (honda jazz'da) bile motor VT-i olarak çıkıyor , ve VT-i motor trebi turbo (yani 3 turbo) 'yu bile kaldırabilir fabrika çıkışlı motorun içindeki parçalar çok sağlam ,
    yani uzun lafın kısası turbo bağlamayazsın bağlarsan o araç çöp olur , he dediğim gibi yatak , gövde , piston , krank vs.. bu tip motorun kalbi olan parçaları değiştirip süper parçalar takarsan ozmn turbo beslemeside yaparsın
    turbo güzel bişey ama multiair'de çok iyi bir motor turbo takmak anlamsız bence multiair'ların tek eksiği arka fren hala kampana olması (iğrenç bi görütü)
    ayrıca multiair alırsanız yalnızca karbon intake airkit ile +15 beygir güç elde edersiniz ve bu hem 0-100 hemde son hızı iyi yönde etkiler onun zevkide size yeter

  2. Bu mesajı için 2 kişi dicaser'ye teşekkür etti:


  3. #2
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı dicaser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşım şöyle bir durum söz konusu ;
    ilk olarak atmosferik bir araca turbo takamazsın öyle kafana esince , he takan manyaklar var ancak 2 ay sonra pistonların birini sağdan birini soldan alıyorlar
    ilk olarak şunu göz önde tutmalısın , atmosferik bir araçla turbolu bir aracın motor yapısı aynı değildir..
    örnek 1.4 starjet 95 beygir punto ile 1.4 t-jet 120 beygir aynı motordur ve turbo sayesinde 25 beygir artmıştır.. ama nasıl ?
    motorlar aynı olabilir ancak motorun içindeki malzeme aynı değildir , atmosferikte kullanılan piston ve krank benzinin oluşturabileceği belli bi basınca göre dizayn edilmiş ve kullanılan malzeme sert demir alaşımlı alüminyum'dur ama turbo motorda kullanılan piston daha uzun mesafeli yarı çapı daha düşük ve saf titanyum alaşımlı alümünyumdan oluşturulmuştur , çünkü turbo demek aşırı beslemedir , motor ,krank vs.. gibi motorun en önemli parçaları bu basınca dayanabilecek ölçüde tasarlanmıştır ;
    he burda şöyle bişeyde diyebilirsin e hondacılar civiclere turbo yapıyor bişey olmuyor ;
    dünyada hangi araç firması olursa olsun hiçbirinin atmosferik motoru turbo beslemesine (herhangi bir piston , yatak , krank değişmeden) dayanamaz , e honda nasıl oluyor ;
    honda zaten her arabasına (honda jazz'da) bile motor VT-i olarak çıkıyor , ve VT-i motor trebi turbo (yani 3 turbo) 'yu bile kaldırabilir fabrika çıkışlı motorun içindeki parçalar çok sağlam ,
    yani uzun lafın kısası turbo bağlamayazsın bağlarsan o araç çöp olur , he dediğim gibi yatak , gövde , piston , krank vs.. bu tip motorun kalbi olan parçaları değiştirip süper parçalar takarsan ozmn turbo beslemeside yaparsın
    turbo güzel bişey ama multiair'de çok iyi bir motor turbo takmak anlamsız bence multiair'ların tek eksiği arka fren hala kampana olması (iğrenç bi görütü)
    ayrıca multiair alırsanız yalnızca karbon intake airkit ile +15 beygir güç elde edersiniz ve bu hem 0-100 hemde son hızı iyi yönde etkiler onun zevkide size yeter
    Erhan hocam süper özetlemişsin tebrikler..

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Alıntı dicaser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşım şöyle bir durum söz konusu ;
    ilk olarak atmosferik bir araca turbo takamazsın öyle kafana esince , he takan manyaklar var ancak 2 ay sonra pistonların birini sağdan birini soldan alıyorlar
    ilk olarak şunu göz önde tutmalısın , atmosferik bir araçla turbolu bir aracın motor yapısı aynı değildir..
    örnek 1.4 starjet 95 beygir punto ile 1.4 t-jet 120 beygir aynı motordur ve turbo sayesinde 25 beygir artmıştır.. ama nasıl ?
    motorlar aynı olabilir ancak motorun içindeki malzeme aynı değildir , atmosferikte kullanılan piston ve krank benzinin oluşturabileceği belli bi basınca göre dizayn edilmiş ve kullanılan malzeme sert demir alaşımlı alüminyum'dur ama turbo motorda kullanılan piston daha uzun mesafeli yarı çapı daha düşük ve saf titanyum alaşımlı alümünyumdan oluşturulmuştur , çünkü turbo demek aşırı beslemedir , motor ,krank vs.. gibi motorun en önemli parçaları bu basınca dayanabilecek ölçüde tasarlanmıştır ;
    he burda şöyle bişeyde diyebilirsin e hondacılar civiclere turbo yapıyor bişey olmuyor ;
    dünyada hangi araç firması olursa olsun hiçbirinin atmosferik motoru turbo beslemesine (herhangi bir piston , yatak , krank değişmeden) dayanamaz , e honda nasıl oluyor ;
    honda zaten her arabasına (honda jazz'da) bile motor VT-i olarak çıkıyor , ve VT-i motor trebi turbo (yani 3 turbo) 'yu bile kaldırabilir fabrika çıkışlı motorun içindeki parçalar çok sağlam ,
    yani uzun lafın kısası turbo bağlamayazsın bağlarsan o araç çöp olur , he dediğim gibi yatak , gövde , piston , krank vs.. bu tip motorun kalbi olan parçaları değiştirip süper parçalar takarsan ozmn turbo beslemeside yaparsın
    turbo güzel bişey ama multiair'de çok iyi bir motor turbo takmak anlamsız bence multiair'ların tek eksiği arka fren hala kampana olması (iğrenç bi görütü)
    ayrıca multiair alırsanız yalnızca karbon intake airkit ile +15 beygir güç elde edersiniz ve bu hem 0-100 hemde son hızı iyi yönde etkiler onun zevkide size yeter

    Bilgilerin büyük bir bölümüne katılıyorum. Motor içine girmeden turbo çok sağlıksız olur. Birde gereksiz para israfı. Aracın maliyeti + turbo entegrasyon maliyeti keseyi oldukca zorlayacaktır. Ben zamanında bu tarz şeyleri çok araştırdım. Gerçekten gereği yok. Verilen paralara belki biraz düşük modelli ama daha konforlu daha yürürlü araçlar alınabilir. Mesela şu anda piyasada çok tutulan 99-2000 Audi A3 1.8T gibi. Filtre sistemine gelince Puntoda filtre kiti 15hp alınması çok güç 3 5 birşey artar ama 15 hp biraz hayal.

  6. #4
    erhan yildirim
    dicaser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/07/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    605
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    16 LN 308
    Edilen teşekkür: 182

    Standart

    Alıntı Budweiser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilgilerin büyük bir bölümüne katılıyorum. Motor içine girmeden turbo çok sağlıksız olur. Birde gereksiz para israfı. Aracın maliyeti + turbo entegrasyon maliyeti keseyi oldukca zorlayacaktır. Ben zamanında bu tarz şeyleri çok araştırdım. Gerçekten gereği yok. Verilen paralara belki biraz düşük modelli ama daha konforlu daha yürürlü araçlar alınabilir. Mesela şu anda piyasada çok tutulan 99-2000 Audi A3 1.8T gibi. Filtre sistemine gelince Puntoda filtre kiti 15hp alınması çok güç 3 5 birşey artar ama 15 hp biraz hayal.
    multiair motorlarda hava akımı aşırı keskin olduğundan kendi orjinal hava filtresini çıkartıp hiçbir şey takmasanız bile 3 beygir farkeder he burda şöyle bu soru akla geliyor e ozmn fabrika malmı neden boşuna filtreye filtre kutusuna para versin olay şu multiair motor çok iyi bi hava emiş gücüne sahip bi motor olduğundan fakat aynı zamanda yapı itibari ile az benzin çok o2 ilkesini benimsemiş bir motor bu yüzden diğer benzinli araçlara nezaren motor içi malzeme kalitesi çok çok iyi değil (zaten iyi olmasınada gerek yok) , durum bu olunca hava filtresini takmak zorunda kalmışlararkadaşlar zaten bırakalım kaç beygiri kaç bar turboyu tatil nası geçiyo len millet ? ulen tamda ramazana denk geldi ya

  7. #5
    ural leanback
    @ MARs ent. uraaal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.133
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 202

    Standart

    Alıntı dicaser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    multiair motorlarda hava akımı aşırı keskin olduğundan kendi orjinal hava filtresini çıkartıp hiçbir şey takmasanız bile 3 beygir farkeder he burda şöyle bu soru akla geliyor e ozmn fabrika malmı neden boşuna filtreye filtre kutusuna para versin olay şu multiair motor çok iyi bi hava emiş gücüne sahip bi motor olduğundan fakat aynı zamanda yapı itibari ile az benzin çok o2 ilkesini benimsemiş bir motor bu yüzden diğer benzinli araçlara nezaren motor içi malzeme kalitesi çok çok iyi değil (zaten iyi olmasınada gerek yok) , durum bu olunca hava filtresini takmak zorunda kalmışlararkadaşlar zaten bırakalım kaç beygiri kaç bar turboyu tatil nası geçiyo len millet ? ulen tamda ramazana denk geldi ya
    vayy millet ramazanda tatil, bar turbo vs bunları konusuyor bizde askerlik yapalım dikkat edin gençlik kendinize

  8. #6
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Alıntı dicaser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    multiair motorlarda hava akımı aşırı keskin olduğundan kendi orjinal hava filtresini çıkartıp hiçbir şey takmasanız bile 3 beygir farkeder he burda şöyle bu soru akla geliyor e ozmn fabrika malmı neden boşuna filtreye filtre kutusuna para versin olay şu multiair motor çok iyi bi hava emiş gücüne sahip bi motor olduğundan fakat aynı zamanda yapı itibari ile az benzin çok o2 ilkesini benimsemiş bir motor bu yüzden diğer benzinli araçlara nezaren motor içi malzeme kalitesi çok çok iyi değil (zaten iyi olmasınada gerek yok) , durum bu olunca hava filtresini takmak zorunda kalmışlararkadaşlar zaten bırakalım kaç beygiri kaç bar turboyu tatil nası geçiyo len millet ? ulen tamda ramazana denk geldi ya
    daha az benzin daha cok hava diye birşey söz konusu değil. Araç fakire düşer. Her aracın benzin hava oranı farklıdır. Ama az benzin çok hava diye birşey maalesef söz konusu değil. Maf yada Map sensörü birim havayı ölçer ona göre enjeksiyonlar ECU tarafından benzin püskürtür. Multiair motorda egzantrik ve emme supabı arasında elektro-hidrolik itici kullanılmıştır.Emme supaplarının açık kalma süreleri egzantriğin ilk uyartımından sonra ecu tarafından kontrol edilir.. Subaplar havayı daha verimli kullanıyor. M-air teknolojisi bu. stock multiair a sadece hava filtre kiti ile 15bg alana arabamı hediye ediyorum. İlk önce stock sonra filtre kit li hali ile aracı dyno da ölçün. 15 bg ve üstünü alın. hatta 14hp ve üstünü alın. Gelin ruhsatı isteyin benden.
    Konu Budweiser tarafından (27/07/2012 Saat 18:57 ) değiştirilmiştir.

  9. #7
    erhan yildirim
    dicaser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/07/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    605
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    16 LN 308
    Edilen teşekkür: 182

    Standart

    Alıntı Budweiser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    daha az benzin daha cok hava diye birşey söz konusu değil. Araç fakire düşer. Her aracın benzin hava oranı farklıdır. Ama az benzin çok hava diye birşey maalesef söz konusu değil. Maf yada Map sensörü birim havayı ölçer ona göre enjeksiyonlar ECU tarafından benzin püskürtür. Multiair motorda egzantrik ve emme supabı arasında elektro-hidrolik itici kullanılmıştır.Emme supaplarının açık kalma süreleri egzantriğin ilk uyartımından sonra ecu tarafından kontrol edilir.. Subaplar havayı daha verimli kullanıyor. M-air teknolojisi bu. stock multiair a sadece hava filtre kiti ile 15bg alana arabamı hediye ediyorum. İlk önce stock sonra filtre kit li hali ile aracı dyno da ölçün. 15 bg ve üstünü alın. hatta 14hp ve üstünü alın. Gelin ruhsatı isteyin benden.
    Arkadaşım üzülerek belirtmek istiyorum seni çalıştığım bursa tofaş fiat arge merkezine bekliyorum pazartesi günü (malum cumartesi pazar iş yok aracının ruhsatınıda al gel

Benzer Konular

  1. punto 1.4 MultiAir Turbo 16v 135hp
    sayko1111 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 07/10/2012, 18:22
  2. Motor Açma Evo 1.4 multiair
    aykut27 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 27/09/2012, 21:13
  3. Adamlar yapmış Opel Twin-turbo 1.9 cdti kompressör + turbo !!!
    legend tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/04/2011, 13:48
  4. Multiair motor hk.
    erkansass tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 29/01/2011, 23:39
  5. Fiat MultiAir motor teknolojisi
    Staje-R tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 05/01/2010, 00:30

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com