Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 21 ile 38 arası

Konu: Turbo

  1. #21
    Tanıl Timorci
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. pasa26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    351
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 ED 2496
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    Alıntı aykutisci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence turbo işine girme ilk işin 51 lik düz boru ve sağlam bi remus olsun ben 106 da yapmıştım alet yırtıyodu kendini dizelde nasıl olur bilmem ama turbonunda sesiyle güzel bişeyler çıkar ortaya ...


    ısım ses degıl zaten turboyu yukseltınc dırek duz boru ve kat ıptalı olmak zorunda

  2. #22
    Tanıl Timorci
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. pasa26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    351
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 ED 2496
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    Alıntı boris91 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Guzel hayaller bunlar

    'ı kullanarak HTC HD 2'den gönderilmiştir.
    adamım uzdun benı cok

  3. #23
    Ziyaretci037
    Ziyaretçi Ziyaretci037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Dost aci soyler



    'ı kullanarak HTC HD 2'den gönderilmiştir.

  4. #24
    Tanıl Timorci
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. pasa26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    351
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 ED 2496
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    dogrusundur kardesım

  5. #25
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Egzos ve açık hava filtresi yakıtı arttırmaz. Ses duymak için basarsan artak o kadar.
    106 GTi yüksek sıkıştırmalı atmosferik motorlar genelde düz boru kullanıyorlar doğru ama her araba için aynı şekilde ezberden konuşmak gerekmez. 51 lik boru hangi hesaplamaya göre uygun bulunuyor GP m jet e? Ya tamam herkes irili ufaklı bir bilgiye sahipte bu kadarda ezberci olmayın. Hani şahsi konuşmuyorumda Türkiyedeki durum böyle arabasına filtre takıp yürüyen Tuner olmuş her arkadan itiş araca binen keiichi tsuchiya olmuş.

  6. #26
    Tanıl Timorci
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. pasa26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    351
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 ED 2496
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    ege tunnıngle gorsuldu turboda oynama yapılıcak kat ıptalı ve kn acık hava fılıtlersı ege tunnıng google dada arastırısanız 1.3 multı 70 hp lere yapmıslar hayal dıyenler ıcın zaman dıyorum bekleyın

  7. #27
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    90'lık turbosu takmak öyle kolay işler değil. 90'lıklarda VGT turbo vardır, değişken geometrili turbo ve kabaca hangi devirde hangi geometriyi (saçma oldu biliyorum ama kabaca dedim ) sağlayacağını ECU karar veriyor. siz 90'lık turbo taktığınızda ECU ya extra hat çekmeniz gerekir. çektiniz diyelim yazılım işi var. yeterli verim almak için emme manifoltunun değişmesi gerekir.

    açık hava filtresi, kat iptali turbo büyütmek için yeterli olmaz. modifikasyon ciddi iştir. sizin aracınızın motoru belirli bir basınçla çalışmaya göre yapılmıştır. atıyorum orj turbo 0.9 bar basıyorsa siz buna 1.5 bar basan turbo takıp, kat iptali açık hava filtresi değişimleri yaptıktan sonra aracınız yürür, beygiri torku yükselir ancak motoru bir süre sonra elinize alırsınız. 1248 CC'lik motordan bahsediyoruz. Bu şekilde yapılan bilinçsiz işlem sonucunda motorun ömrünü çok fazla yersiniz.

  8. #28
    Tanıl Timorci
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. pasa26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    351
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 ED 2496
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    konu kılıt olsun

  9. #29
    SERKAN ÖZTÜRK
    Exelancers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2012
    Yaş
    43
    Mesajlar
    81
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    41 DC 139
    Edilen teşekkür: 8

    Standart Turbo

    Alıntı pasa26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar Cemal Bey ve Recep kardeşimin sayesinde aracıma yazılım uygulamasını yapıp ciddi şekilde sonuçlar almıdığımı söylemiştim 110 hp 1.7 ford 120 hp 2011 kasa dizel magane tek dıyerekten şimdi turboyu yu büyütmeyi düşünüyorum çok fiyat abartmadan ama iş turboyla bıtmıyormus ıntercoller ve egzoz sıstemınde de degısıklık yapmak lazımmıs şimdi bu konuda işi bılen arkdaslardan yardım ıstıyorum

    Kardeşim ben de 1.4 fire dynamıc evo var ve bende çok araştırdım. Turbo illaki bulursun ama turboyla iş bitmiyor. İntercool ün taktıgın turboya göre metreküp hesabı yapılıp büyüyecek hortumların değişecek, egsoz manifoldun değişecek değiştirmezsen ona özel turbo yaptıracaksın, özel turbo yaptırırsan ona göre manifold yapıyorlar ben bunların hepsini yapan yerleri buldum yani kardeşim bu iş seçtiğin turbo ya göre sübaplara kadar dayanıyor. Ben T jetin turbo parçalarını getirtecektim ama yaptığım araştırmaya göre T jetin manifoldu 3 mm kadar benimkinden büyük. Kardeşim aracı turbolamak her ustanın yapacağı iş değil. Hadi yaptın diyelim o turbonun basıncını yani kaç bar basması gerektiğine doğru karar vermek gerekir. Yani 0,9 bar da sıkıntı yok ama 1 bar ' a çıkınca iş değişiyor ayarlarını sürekli yaptırmak için ustaya gidiyorsun falan filan uzun iş kardeşim... Bence elindekiyle yetin derim.
    Zevkler ve renkler modifiye ister...

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #30
    SERKAN ÖZTÜRK
    Exelancers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2012
    Yaş
    43
    Mesajlar
    81
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    41 DC 139
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    90'lık turbosu takmak öyle kolay işler değil. 90'lıklarda VGT turbo vardır, değişken geometrili turbo ve kabaca hangi devirde hangi geometriyi (saçma oldu biliyorum ama kabaca dedim ) sağlayacağını ECU karar veriyor. siz 90'lık turbo taktığınızda ECU ya extra hat çekmeniz gerekir. çektiniz diyelim yazılım işi var. yeterli verim almak için emme manifoltunun değişmesi gerekir.

    açık hava filtresi, kat iptali turbo büyütmek için yeterli olmaz. modifikasyon ciddi iştir. sizin aracınızın motoru belirli bir basınçla çalışmaya göre yapılmıştır. atıyorum orj turbo 0.9 bar basıyorsa siz buna 1.5 bar basan turbo takıp, kat iptali açık hava filtresi değişimleri yaptıktan sonra aracınız yürür, beygiri torku yükselir ancak motoru bir süre sonra elinize alırsınız. 1248 CC'lik motordan bahsediyoruz. Bu şekilde yapılan bilinçsiz işlem sonucunda motorun ömrünü çok fazla yersiniz.


    Aynen katılıyorum. Turbolamak veya turboyu büyütmek öyle kolay işler değil. Ciddi emek , zaman , motoru eline alabilme riski ve para gerektirir... En basiti o turboyu ayarlatmak için bile olsa belli aralıklarda usataya gitmen gerekir...
    Zevkler ve renkler modifiye ister...

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #31
    SERKAN ÖZTÜRK
    Exelancers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2012
    Yaş
    43
    Mesajlar
    81
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    41 DC 139
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Alıntı aykutisci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizle açık hava filtresi oluyormu gerçekten bilgisi olan varmı kapalı kutu olanlarda iyide acık hava filtresi dizel puntoda uygulayan varmı ? bilgisi olan ?

    Dizel e olmaz diye bişey yok olur abi.. Benim takan arkadaşım var.
    Zevkler ve renkler modifiye ister...

  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. #32
    Alp BELGEN
    Alp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 326

    Standart

    3000-3500 TL bir maliyetle Turbonu hybrit bir şekilde büyütebilirsin. Fakat hacmin çok küçük olduğundan çok devir çevirmen gerekir Üst devirlewrde güç alırsın o da çok keyifli olmaz.
    Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
    Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
    Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
    Clio RS 190 HP
    ve Şimdi...
    Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. #33
    Tanıl Timorci
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. pasa26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    351
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 ED 2496
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    suan bır abım var stock 1.3 multı 75 hp motoru 145 hp cıkardı suan da 1.9 jtd garnnet turbo yukleme yapıyor sonuclara bakıcaz eger uygulamada sıkıntı cıkmazsa bende yapıcam

  18. #34
    Alp BELGEN
    Alp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 326

    Standart

    O turbo cok buyuk, 3750-4000 rpm de max boost anca gelir. Orj. Enjektorler yetmez, buyuk intercooler takilmasi lazim. Astari yuzunden pahali olur.
    Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
    Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
    Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
    Clio RS 190 HP
    ve Şimdi...
    Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...

  19. #35
    Tanıl Timorci
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. pasa26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    351
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 ED 2496
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    Alıntı Alp Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O turbo cok buyuk, 3750-4000 rpm de max boost anca gelir. Orj. Enjektorler yetmez, buyuk intercooler takilmasi lazim. Astari yuzunden pahali olur.

    valla suan ıntercool buyutuldu ve astra ust kapagı var aracta bayagı rahat kaldırıyor

  20. #36
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Niye astra üst kapağı? Astranın hangi modelinin üst kapağı?

  21. #37
    Tanıl Timorci
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. pasa26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    351
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 ED 2496
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    Nıye astra ust kapı cunku bızım aracların tasıcagı bellı hp var astra ıle bunu guclendırıyor ve ıkı motorda nerde bırbırının ıle ayını hangı model oldugunu ınan bılmıyorum

  22. #38
    Tanıl Timorci
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. pasa26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    351
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 ED 2496
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    ama senın ıcın yakın bır zamanda araca tam mekanık olarak ne yapılmıs lıste olarak yazarım ınan tam detaylı bılgım yok yanlıs soylemıyım

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Turbo :/
    HakanUstuner tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 49
    Son Mesaj: 26/08/2012, 01:08
  2. 1.4 MULTIAIR 105 HP motor Turbo takılarak 1.4 MULTIAIR Turbo 135 HP olur mu?
    yusuffffff tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 28/07/2012, 02:28
  3. Dizel punto turbo ve turbo hortumu
    BLACKND tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 17/06/2012, 23:12
  4. Ege Turbo Stage 2 Turbo Büyütme
    egeturbo tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 47
    Son Mesaj: 23/03/2012, 18:19
  5. Adamlar yapmış Opel Twin-turbo 1.9 cdti kompressör + turbo !!!
    legend tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/04/2011, 13:48

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Turbo Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com