Disk frene dönebilmek imkansız kadar zor bence. Her şeyden önce kaliperi takabileceğiniz bir knuckle'a ihtiyaç duyacaksınız ki bu arka aks'ın komple değişmesi demek. Sonra hidrolik beslemesi falan değişmeli. Üstüne el freni bağlantınız.

Disk frenler 1 yönden daha faydalıdır kampana sistemine göre. C diye bir katsayı vardır frenlemeyi hesaplamamıza yardımcı olan. Normal şartlar altında bu katsayı kampana sistemde çok daha iyidir. Disk frende ise lineer bir grafik çizer. Ancak bu özellik sayesinde fren aşırı ısındığı zaman, kampana sistemde C katsayısında düşme kritik olurken, disk frende olmaz. C'nin düşmesi sonucu fren tutmaması fading diye geçer ki, kimi zaman retarder'a sahip olmayan kamyonların kaza yaptıklarında duyarız freni boşalmış diye, o budur işte.