Şu ürünleri artık kullanabilsek çok iyi olacak. Bir sürü marka üretilmeye başladı. Hepsi hakkında da olumlu yorumlar var. Hangisini seçecez bakalım.
Çok güzel fakat geç kalmış bir haber. Buluşmada inceleyelim bakalım.
Şu ürünleri artık kullanabilsek çok iyi olacak. Bir sürü marka üretilmeye başladı. Hepsi hakkında da olumlu yorumlar var. Hangisini seçecez bakalım.
O kadar basit birseyi dünya paralara satanlara anlam veremiyorum.
Resmen Türk milletini keriz yerine koyuyorlar...
Bu uygulama ucuz olacak diyorsunuz ama bunun da verdigi hp bence az...
Niye az olsun anlıyamadım. Ya da neye göre az. 75 bg 90 a çıkıyor bu da %20 demek. Bu şekilde yapılan bir uygulamadan ve motordan daha ne bekleyebilirsin anlamadım. Çip yapanlar bile araçlarından bundan biraz daha fazlasını alabilirler. Fiyat konusunda satışa çıkma suresınde malıyetler hesaplanacak. Düşüncemize göre ağustos ayı olacak.
Bu arada arkadaslar istanbuldan bir 75 bg bir de 90 bg araca ihtiyacım olacak. Benim kiti ödünç vermek ve test ettirmek istiyorum. Böylece tarafsız yorumları okursunuz. Benim araçta bu hafta da kullanacağım. Sonra gönüllü iki arkadaşa birer hafta takmayı ve test ettirmeyi düşünüyorum. İlgilenen varsa bana msg atsın arkadaşlar...
Böyle kitleri kullanmaktan kesinlikle kaçının. Sistem aslında çok basit çalışıyor, takılan kit motor beynine giden kabloların arasına girerek beyine silindir içi basıncın veya yakıt basıncının az olduğunu söylüyor ve buna göre yakıt pompası sürekli daha yüksek basınçta ve fazla yakıt veriyor motora. Bunun sonucunda ne mi olur,
1. Bu kadar yüksek basınçlara ve sıcaklığa dayanamayan motorun silindirleri blok ile kaynaşır tüm motoru değiştirmeniz gerekebilir.
2. Hadi farzedelim motor bu kadar güç ve tork artışını kaldırdı ve sizi 50 000km bu şekilde götürebilecek, peki şanzıman, diferansiyel veya aks milleri? Bu kadar tork için tasarlanmamış bu parçaların hepsi kırılabilir ve size hiç inanamayacağınız masraflar çıkartabilir.
peki sen ne öneriyorsun ?
1)Tuning yapmayalım mı?
2)başka başka birşeyler mi?
Her araca tunning yapmak pek mümkün değil aslında. Örneğin İmpreza veya EVO alırsanız, zaten bu araçların motorları ve tüm aktarma organları %20-30 fazla gücü karşılayacak şekilde tasarlandığı için sorun olmayacaktır. Ama maliyetin inanılmaz önemli olduğu bu tip binek araçlarda tasarın bu kadar gücü karşılayacak şekilde yapılmıyor. Zaten 2-3 HP güç artışınıda sürerken farketmek çokta mümkün değil. Bence harcağının emeğe ve paraya değmez.
Yok muhakkak yapmak istiyorum dersen egzoz değişimi en mantıklısı. Hava emişte yapılacak modifikasyonların motor için çok daha sorun olabilecek ve tehlikeli değişikliklerdir.
Bu yorumu yaparken öncelikle Common rail sistemi ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak gerekli bence ! Common rail sistemi rölanti anında 200 bar dan başlayarak arabanın silindir hacmine göre 1900 bara kadar basınç üreten bir pompaya sahip . Bunula beraber beyin aracılığı ile değişken devirlerde çeşitli püskürtme zamanları ayarlanarak enjektörler vasıtası ile mazotu silindirlere göndermekte .sisteme takılan bu boxlar çalışma prensibini uzun zamandır araştırıyorum .Basınç okuyan rail sensörünün arasına takılarak mevcut basıncı daha az gibi göstererek pompanın basıncını BEYİNİN yükseltmesini sağlıyor.
Buradan nereye geleceğim ;
Bu tarz boxlar hiçbir zaman kendi kafasına göre enjektör püskürtme zamanı ayarı ve devir mukayesesi yapmıyor.Çünkü bu beyinin işi
Yine pompanın maximum üretebileceği basıncın üzerine çıkaramıyor.
Pompanın maximum basıncı 1500 bar ise 1500 barı değiştiremiyor.
Ne mi yapıyor?
500-1500 bar ve 1500-3500 d/dak aralığında esnek bir kullanım sağlıyor.
Sonuca gelirsek hiç güç arttırıcı unsurun arabanın motor ömrünü arttırdığını söyleyemeyiz.Ama silindirlerin bloğa yapışacağı gibi bir yorumun desteksiz ve gerçeğe uygun olmadığını söyleyebilirim
Bilgiler için teşekkürler Kaan.Yalnız şu anda seri üretimde olan 1900barla çalışan common-railller var mı?Bildiğim kadarıyla common-raillleri yüksek basınca uygun hale getirmeye çalışıyorlar yeni nesil enjektörlerle(piezzo...)
Sadece bilgi için sordum
Ticari ve yarı ticari arçlarda 2000 bara kadar basınç üretiliyor ve kullanılıyor.
Piezo sistemi ile ilgili ise çok net bilgim yok.
Sadece enjektörlerin tetiklenmesi bobin yerine başka bir element ile yapıldığını ve daha verimli bir püskürtme şekli sağlandığını biliyorum
Evet arkadaşlar box'ı denemek üzere istanbuldan gönüllüler bekliyorum. Bedavaya objektif yorumlarınıza ihtiyacım var. Ayrıca deneyen arkadaşlara satın almak isterse fiyat konusunda baya yardımcı olmayı da düşünüyoruz Nerdesiniz arkadaşlar.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri