105 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 1.3 multijet 75hp, Turbosunu büyütmek istesem olurmu?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı BoostER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi nasıl anlatsam bilemedim.. Şahsi görüşünüz nereden gelmekte yani bilgi açısından onu bilmem lazım öncelikle. Yani bu konuda herhangi bir tecrübeniz oldu mu yada özel olarak bir bilginiz varmı şu yüzden olmaz bu yüzden olmaz diye bilmeliyim ki ona göre cevap vereyim. Zira yaptığımız işlem basit bir işlem değil. Araca giren hava miktarını turbo ile artırarak, chip ile de gereken yakıtı saglıyorz. Eksoz ve filtre sistemi ile de hava girişini rahatlatarak, gaz cıkısını da rahatlatıyoruz.

    90-100 hp gibi bir degeri çok rahatlıkla sadece chip tuning ile alabilyioruz zaten. zaten aynı motorun 90 hpligini chipleyerek 115-120 hp arasını cok rahat alabilyioruz. size neden 120-125 hp gibi bir deger bu kadar iyimser geldi enteresan..


    senin anlattıklarının aynısını fabrika yaparak 90 bg lik versiyonu piyasaya sunmuş zaten
    75 bg lik motorun turbosu sabit geometrili 90 bglik puntonun turbosu değişken geometrili yani turbo değiştirilmiş
    buna ilaveten 75 lik ile 90 lık motorun arasında yazılım farkı var yani bir nevi chıp tunıngte yapmış fabrika bununlada kalmamış mazot filtresinide değiştirmiş yine yeterli olmamış mühendislerce ve enjektörleride değiştirmişler sonra bir daha düşünüp manifoltu değiştirmişler
    sonuçta olmuş sana 1.3 multijet 75 bg lik araç 1.3 multijet 90 bg
    sonuçta ortaya daha kuvvatli bir versiyon çıkmış buda tüketime birazda olsun etki etmiş
    sonuç olarak sen de mesajında turboyu değiştirirm yazlım atarım eksoz koyarım 120 125 alırız hemde hiç bir sıkıntı yaşamazsın dersen bu mesaj bana iyimser gelir
    bir önceki mesajımda dediğim gibi benim şahsi fikrim kimseyi yönlendirmek istemem ama tek bir şeyi söylemeden geçemem
    bir motorun en performanslı ve en dayanıklı ve en ekonomik hali orjinal halidir üzerinde ne tür oynama yaparsanız yapın bazı şeylerden kazanırsınız bazı şeylerden kaybedrsiniz
    yazılımla oynarsınız performansta artış elde edersiniz buna paralel olarak ekonomide ve dayanıklılıktan kaybedersiniz
    benim senin mesajında asıl takıldığım noktada burasıydı 120 125 elde ederim hiç bir zararı olmaz dersen yanlış yazmış olursun


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. Bu mesajı için 2 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Erhan Yücel
    BoostER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/01/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    66
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 37

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin anlattıklarının aynısını fabrika yaparak 90 bg lik versiyonu piyasaya sunmuş zaten
    75 bg lik motorun turbosu sabit geometrili 90 bglik puntonun turbosu değişken geometrili yani turbo değiştirilmiş
    buna ilaveten 75 lik ile 90 lık motorun arasında yazılım farkı var yani bir nevi chıp tunıngte yapmış fabrika bununlada kalmamış mazot filtresinide değiştirmiş yine yeterli olmamış mühendislerce ve enjektörleride değiştirmişler sonra bir daha düşünüp manifoltu değiştirmişler
    sonuçta olmuş sana 1.3 multijet 75 bg lik araç 1.3 multijet 90 bg
    sonuçta ortaya daha kuvvatli bir versiyon çıkmış buda tüketime birazda olsun etki etmiş
    sonuç olarak sen de mesajında turboyu değiştirirm yazlım atarım eksoz koyarım 120 125 alırız hemde hiç bir sıkıntı yaşamazsın dersen bu mesaj bana iyimser gelir
    bir önceki mesajımda dediğim gibi benim şahsi fikrim kimseyi yönlendirmek istemem ama tek bir şeyi söylemeden geçemem
    bir motorun en performanslı ve en dayanıklı ve en ekonomik hali orjinal halidir üzerinde ne tür oynama yaparsanız yapın bazı şeylerden kazanırsınız bazı şeylerden kaybedrsiniz
    yazılımla oynarsınız performansta artış elde edersiniz buna paralel olarak ekonomide ve dayanıklılıktan kaybedersiniz
    benim senin mesajında asıl takıldığım noktada burasıydı 120 125 elde ederim hiç bir zararı olmaz dersen yanlış yazmış olursun
    bakın, bahsettigimiz aracların manifoldları arasında bir fark yok. enjektorleri arasında da bir fark yok. aracların motorları arasındaki farkı cok iyi biliyorum.. Ben bu işi, sadan soldan duyma bilgilerle yapmıyorum. Ben aynı zamanda bu işin teknigi üzerinde de bilgilenip sonrasında gereken işlemleri yapıyorum. Zaten bir mühendis olduğumu da belirtmek isterim.

    Genel olarak bir aractan orjinalinin uzerinde guc alınmak istenmesi, motorun orjinali dısına cıkılması sizin soylediginiz gibi orjinali kadar saglıklı olmadıgı soylenir. Kısmen dogru oldugunu soyleyebilirim bende bunun. Fakat, dogru yapılan uygulamalar, motor bazında spesifik olarak kimi zaman motor ömrüne hiç ama hiç etki etmeyebilyior. Bunu tamamen yıllardır edinmiş oldugum tecrubeler vasıtasıyla rahatca soyleyebiliyorum.

    Motor ömrünü kısaltmıyor, ama varsayalım ki motor ömrünü kısalttıgını dusunelim.. Motor omrunu ne belirliyor biliyormusunuz? Kaç kişi motorunu yenileme sebebi olarak motorunun aşınması veya kırılmasından dolayı bu işlemi yapıyor? ben size rahatlıkla soyleyebilirim ki, motor omrunun sonunu ne yazıkki cok az kimse gorebiliyor. yag pompası, su pompası, yakıt, yag vs gibi dıs etmenlerden dolayı motor sıkıntısı yasayıp motor yenileniyor genelde.. Onu da gecelim, kaç kişi aracını o kadar uzun sure kullanıyor? ben bir tek ticari taksi sahiplerini biliyorum.. Sizin tanıdıgınız kaç kişi var 1.3 mjet ile 700.000 km den fazla yol yapan?

    Şahsi olarak sizin yazılarınızda herzaman tuning e karşı bir tutum okuyorum malesef.. Hiç böyle bir uygulama yaptırdınız mı yada yaptınız mı? yada bir sıkıntı mı yaşadınız bu konuyla ilgili iyi kötü bir tecrubeniz oldu mu? yoksa sadece ön yargı mı sizdeki bu tutumun sebebi? Ben bu motor için özel olarak konuşarak verdigim degerlerin arkasında duruyorum. Ve yaptıgım uygulamada sorun yasanmayacagını da iddia ediyorum. Size göre yanlış olabilir ama yapılan uygulama siz öyle soylediginiz diye yanlıs değildir. 15 yıldır otomobil sektoru içinde, 7 yıldırda faal olarak tuning sektorundeyim. İnanın ki, olmayacak duaya amin demem ve beni tanıyanlar da bunu rahatca anlayabilirler

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Multijet 75hp chip-tuning
    Zeratul tarafından Chip tuning forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 34
    Son Mesaj: 15/01/2013, 17:36
  2. 1.3 multijet 75hp 10.000 bakımı fiyatlandırma
    oxite tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 11/03/2012, 16:54
  3. euro5 multijet 75 bg 9o bg olurmu
    iris19 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 12/08/2011, 02:03
  4. 5K DYNAMIC Start & Stop 1.3 MULTIJET 75HP
    ertem48 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 25/11/2010, 21:44
  5. 95hp starjet mi - 75hp multijet mi ?
    crab tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 28/11/2007, 01:51

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com