Çalışma Prensibi
Aracınızın motoru çalışma esnasında yalnız yakıt yakmaz. Yakıt, karbüratör veya enjektörden geçerken, içerisinde yaklaşık olarak %20 oranında Oksijen ihtiva eden “Hava” ile karıştırılarak yakılır. Bu yüzden motorda yakılarak tüketilen yalnızca yakıt değil, bir Yakıt/Oksijen karışımıdır.
Yakıt/Oksijen karışımının silindir içerisinde patlatılması sonucu oluşan basınç, yani itme kuvveti tekerleklere aktarılarak hareket enerjisi sağlanır.
Yakıt/Oksijen karışımındaki oksijenin daha fazla oranda olması, tam yanma sağlanarak yüksek verim elde etmek açısından çok önemlidir.
Yanma işlemi; yakıt ve oksijenin bujilerin sağladığı elektrik ateşlemesi ile kimyasal tepkimeye girmesidir. Bu yüzden yalnızca silindire dolan yakıta eşdeğer karşılığı olan oksijen kadar tam yanma sağlanır. Oksijen eksikliği yüzünden yakıtın bir kısmı tam yanma sağlayamadan egzozdan atılır. Bu durum aracın performansını düşürür ve aynı zamanda maddi bir kayıptır.
Büyük silindir hacimli motorlar daha fazla havayı silindir içerisine alabildikleri için Yakıt/Oksijen karışımların da oksijen oranı daha fazladır ve her birim yakıta karşılık daha büyük güç üretirler.
Aynı durum Turbo Charger, Super Charger sistemleri için de geçerlidir. Bu sistemlerin yarattıkları yüksek basınç sayesinde ilave hava silindire basınç ile doldurulur. Bu sayede yakıt daha fazla oksijen ile yakılarak yüksek güç elde edilir.
Turbo Charger ve Super Charger sistemlerde olduğu gibi VCHARGER da yakıtın daha fazla oksijen ile yakılarak yüksek verim sağlanması prensibi ile çalışmaktadır.
Farklı olan; bu işlemi yüksek basınç ile değil, tam tersi olan negatif basınç yani vakum ile yapmasıdır.
Genellikle NASCAR yarışlarında görülen bu benzer uygulama, vakum ile daha fazla havanın silindire doldurulması prensibi ne dayanır.
NASCAR yarışlarına katılan araçlar engellenmiş hava girişi olan; küçük karbüratörlü büyük motorlardır. Bu ayarlama ile hava girişlerinde oldukça yüksek vakum oluştururlar. Bu sayede silindir içerisine daha fazla hava girer ve daha yüksek güç üretirler.
Örneğin; 1000cc’lik bir piston Yakıt/Hava karışımını almak için aşağıya indiğinde 1000cc’lik hacim oluştursa da aslında oluşan, normal atmosfer basınçtaki havanın hacmine eşit değildir. Normal atmosfer basıncının çok altında oluşan vakum gücü, yanma odası içerisine hacimsel olarak çok daha fazla havanın dolmasını neden olur.
VCHARGER aracınızın orijinal yapısında hiç bir değişikliğe ihtiyaç duymadan, silindirlerin oluşturduğu vakum ile sistem içerisinde havayı sıkıştırır, yoğunlaştırır ve yanma odalarını sürekli olarak ilave hava ile şarj eder. Bu sayede motor, tam yanma için ihtiyacı olan ilave oksijeni sağlar. Tam yanma sağlanan motorun beygir gücü ve çekiş gücü artarken, yakıt tüketimi ve egzoz emisyonları ise azalır.
Sıkça Sorulan Sorular
VCHARGER nedir?
VCHARGER içten yanmalı motorlar için ilave hava besleme kiti dir.
Ne işe yarar?
Motorun performansını arttırır. Yakıt tüketimini azaltır.
Performansı ne kadar arttırır?
Performans artışı motorun mevcut yapısı, modeli, silindir hacmine göre değişkenlik göstermektedir. Kesin bir rakam için ürünün söz konusu araca monte edilerek test edilmesi gerekmektedir.
Yakıt tüketimini ne kadar düşürür?
Her araç ve kullanım şartları farklı olduğundan bu konuda her hangi bir rakam belirtmek yanıltıcı olur. En sağlıklı sonucu kendi aracınızda, kendiniz kullanarak elde edersiniz.
Bunun için yapılması gereken:
A) Sistem takılmadan önce depoyu tam doldurup, Km saatini sıfırlayın. Benzin ışığı sürekli yanar konuma gelinceye kadar aracı kullanın. Işık sürekli yandığında, 1 depo benzin ile kat ettiğiniz yolu KM olarak ölçmüş olursunuz. Çıkan sonucu kaydedin.
B) Sistemi monte ettirin ve bir hafta boyunca sistemi kullanın. Sistemin kullanma şekline alışmanız ve ilave oksijenin manifold da birikmiş kurumları yakması ve temizlemesi için zaman verin. Seyir halinde giderken ayağınızı gaz pedalından her çektiğinizde, gaz pedalının hemen dolması ve sertleşmesi sistemin manifoldu iyi şarj ettiğinin göstergesidir.
C) Aracınız ve siz teste hazır olduğunuzda depoyu tekrar tam doldurun ve 1 depo benzin ile kat ettiğiniz yolu KM olarak ölçün. Çıkan sonuçtan, sistem takılmadan önceki değeri çıkarttığınızda kalan fark, sistemin sizin aracınızda ve sizin sürüş tekniğinizle sağladığı tasarruf oranını verir.
Ücretsiz Test Sürüşü Programı ‘na katılan bayilerde kredi kartına ön provizyon almak kaydı ile; 30 gün boyunca sistemi kendi aracınızda kendiniz test edebilirsiniz.
30 günün sonunda test sonucundan ve çıkan tasarruf oranından memnun olursanız sistemi satın alabilirsiniz. Herhangi bir sebepten dolayı sistemden memnun kalmazsanız, hiçbir ödeme yapmadan sistemi iade edebilirsiniz.
İlave hava motora zarar verir mi?
Aslında içten yanmalı motorlar volüm olarak yakıt dan daha fazla hava tüketirler. Yaklaşık olarak her 1 birim yakıt için 14 birim hava tüketimi ideal olandır. Az hava yakıt tüketimini arttırdığı gibi, çok hava da motorun aşırı ısınmasına sebep olur. VCHARGER negatif basınç ile motora hava beslediği için motorun aşırı ısınmasına sebep olacak miktardaki havayı silindire doldurması teknik olarak mümkün değildir. Bu istenmeyen durum yalnızca Turbo Charger, Super Charger ve NOX sistemleri gibi aşırı hava besleme sistemlerinde görülür.
Motorda ne tür değişiklikler yapılacak?
Montaj sırasında, motorunuzun orjinal parçalarında veya ayarlarında hiçbir değişiklik yapılmaz.
Servisi?
Hareketli parçası olmadığından servis gerektirmez.
Ömrü ne kadar?
Sistem ısıya ve korozyona dayanıklı, plastik ve alüminyum malzemelerden imal edilmiştir ve belirli bir ömrü yoktur. 1 yıl üretim hatalarına karşı garantilidir.
Sisteme zarar veren ve ömrünü kısaltan etkenler aracınıza da zarar veren aynı yoğun kirli, tozlu, topraklı, sıcak, zorlu çalışma ortamlarıdır.
Ömrü dolduğunda veya bozulduğunda ne olur?
Her hangi bir sebepten dolayı sistem devre dışı kaldığında; aracın hava emiş manifolduna paralel bağlanan sistem, aracınızın normal çalışmasını kesinlikle engellemez. VCHARGER yüzünden asla yolda kalmazsınız.
Sistemin devre dışı kaldığını nasıl anlarım?
Aracınız sistem takılmadan evvelki çalışma şartlarına geri döner.
![]()
Avantajları
Üstün performans.
Çekiş gücünde artış.
Beygir gücünde artış.
Seri ve akıcı sürüş.
Yakıt tüketiminde azalma.
Eksoz emisyonlarında azalma.
Uygulanan Araç Tipleri
Benzin, Dizel, LPG yakıt tüketen araçlar;
Binek Otomobiller, Ticari Araçlar, Arazi Araçları, Minibüs, Kamyonet.
www.v-charger.com
Photoshop Değil , Gerçeğin Ta Kendisi
SÖZDE DEĞİL , ÖZDE MODİFİYE
Eline sağlık baba...
GRANDE PUNTO 1.3 90 HP MJ DYNAMİC 5K TİTANYUM GRİ 50/06
“İnsanları yücelten iki büyük meziyet vardır: Erkeğin cesur kadının namuslu olması. Bu iki meziyetin yanında hem erkeği, hem kadını şereflendiren bir meziyet daha vardır. İcabında tereddütsüz canını feda edebilecek kadar vatanına bağlı olmak. İşte Türkler bu meziyetlere ve fazilete sahip kahramanlardır. Bundan dolayıdır ki Türkler öldürülebilir, lâkin mağlup edilemezler” Napoleon Bonaparte - Fransa İmparatoru
fiyatı çok makul eğer gerçekten performansı yeterliye taktıkan sonra bi dynoya sokmak lazım ama
Demon Driver|Damien|
Anladıgım kadarıyla, gaz kelebegı kapatıldıgı anda Enjektorlerın puskurttugu bır kısım yakıtı yakmak ıcın depoladıgı havayı pıstonun yapmıs oldugu emısle yanma odasına gonderıyor. tupun ıcınde balon gıbı bısey var
aynı evlerde kullanılan hıdorfor gıbı....
getırı ve goturulerını bıraz arastırmak lazım
dyno testi olmadan olmaz. ürün ucuz bence ama işe yaradığına inanmak zor
photoshop soranlar oluyor.....
bende fiyat yüzünden güvenemedim biraz ama yeni bi ürünse biraz beklemek lazım
Demon Driver|Damien|
istanbuldaki arkadaşlar olayı biraz araştırıp hepimize bilgi verebilirlerse seviniriz eğer güvenli ve kullanışlı bi sistemse düşünülebilir ciddi ciddi...
bilgiler içinde çok teşekkürler Bülent Abi...
290YTL+KDV! Fiyatı iyiymiş hakikaten!.. Ama önce ben denemem 8M
Bence bu işi konuyu da açıklayan Bülent Abi açıklığa kavuşturur.
Bülent Abi, gerçekten böyle bir uygulama ile arabadan, söylenen performans artışlarını alabilirmiyiz?
Bizim dizellere uygulanabilir mi?
Sen tavsiye eder misin?
Sen olsan kullanır mıydın?
Çünkü bu kadar iyi bir fiyata söylenen değerler elde edilir ise ve bizim araçlara da uygulanabilir ise bence süper bir cihaz.
Ayrıca bir de chip uygulamasına gidilebilir mi? eğer olur ise fındık kadar motordan ne kadar güç alırızÇatlamasın motorcağız.
Kerem GÜLTEKİN (Padawan-tr) / kerem@grandepuntotr.com - padawantr@yahoo.com
Bu V-Charger anladığım kadarıyla motor boşluğuna monte ediliyor.Ama motor boşluğundan alınan havanın motora zararverdiğini biliyorum.Bu yüzden sorun çıkartmazmı?
Multijet Emotion 1.3 16V 90Bg. SP+SKY+16'' Egzotik Kırmızı
Kardeşim herşeyi devletten beklemeyin.
Bi kısmınıda siz deneyin.
Hahahaha
Başka bir sitede firma yetkilisinin açıklaması
Selam, ben v-charger isimli ürünün satış ve pazarlamasından sorumluyum. Ürün hakında daha detaylı bilgi www.v-charger.com dan edinebilirsin.
Sistemin özü şu: Her aracın bir vakumu vardır, yani her piston yuvasının(silindir) içerisine (-)negatif basınç altında hava vakumlar yani hava emer. Bu hava, hava filtresinden girer.Ancak bu hava belli bir miktardadır ve silindire dolana kadar da basınç özelliğini kaybeder. "V-Charger" işte bu eksikliği gidermek amacı ile tasarlandı. Sistem emme manifolduna paralel bağlanır ve V-Charger içeri normalde motorun çektiği havanın daha fazlasını sıkıştırılmış ve soğutulmuş olarak girmesini sağlar. Bu da yakıtın daha fazla hava ile optimum yanmasını sağlar. Bu şekilde aynı yakıt ile daha fazla tork elde edersiniz. YAni turbonun yaptığı işlevin bir benzeri gerçekleşiyor ancak fark, giriş noktası ve sıkıştırılmış havanın olması.
Detaylı bilgi için lütfen arayın. Hatta sistemi test etmek için buyrun gelin. Bu sistem benzeri olmayan, hava takviyesi esasına dayanan, 5-6 yıllık bir çalışmanın ürünü.
Lütfen bizi piyasada ne olduğu belli olmayan ve işe yaramayan firma ve ürünlerle kıyaslamayın.
Saygılar
Mehmet Gülener
Photoshop Değil , Gerçeğin Ta Kendisi
SÖZDE DEĞİL , ÖZDE MODİFİYE
Arkdaşlar bu ekipmanı kullanan varmı acaba?
Ben takdırmayı düşünüyorum, genel olarak peformans artarken yakıt azalımı mantıksız geliyor ama burdaki tecrübe sahibi arkadaşlar yardım ederse çok sevinirim....
nerdeyse 2 yıldır hakkında yazılmamış bir konu.. kimse denememiş demek ki..
Evet farkettim ama mutlaka bir kullanan olmalı, çok idalılar ilginç geliyor.
valla sitelerine baktım. orda punto kullanıcısı olan birisi yorum yapmış. belki bizim siteye üye değildir diye düşünüyorum
Hava içerisindeki Oksijen oranı genelde %18-21 arasındadır. Bu miktarı arttırdığınızda yanma daha iyi olmaktadır ancak ısı atıcı olarak havanın geriye kalan kısmının oranının azalması nedeniyle motorunuz daha hararetli çalışır. Yani hava içerisindeki oksijen oranını artırmak sadece düşük yakıt ekonomisi, düşük performans gibi artılar sağlar. Diğer taraftanda yoğunluğa oranla artan hararet problemi ortaya çıkar. Bunun için sadece motor bloğu soğutma sisteminin elden geçmeside yeterli değildir. Egzos ucuna kadar elden geçirmeniz gerekir.
Eğer bu işi performans olarak yapacaksanız turbo/supercharger sistemleri tavsiye ederim. Sürekli performans için supercharger gerek motora olan minimum zararı, gerekse uygulama kolaylığı açısından daha avantajlıdır. Yüksek devirli performanslar için tur****arger kullanmalısınız, daha yüksek performans alırsınız ancak mekanik parçalarınızda aşınmalar çok daha fazla olacaktır.
yani kısaca buda balon olmuş
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri