Alıntı volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Şu kadarını söyleyeyim size albealarda kalından demirden yapılıdır muhafaza. O muhafazayı bile altını vura vura motor karterine yapıştırıyoruz. Bu gibi bir konuyu fıatın argesının düşünmeyeceğini yada para harcamayacağını varsaymak bence yanlış bir varsayım. Sonuç olarak aracın alacağı hasar onlar içinde önemli. Sizin bahsetmiş olduğunuz sacıda altı sürtürülerek çok basit bir şekilde kırılabilir. Heralde siz aracın ağırlığı ile esnediği zaman o saca vereceği kuvveti hesaplamıyorsunuz. Burda google ye sorun yada ncap bakın gibi cümleler kurucağınıza ilk olarak bir bakın alttan vurulan araçlara.

Burda yazdıklarım yaşanmış tecribeler test yada google amca araştırmaları değil. Demir çelik sekötürünün başkenti olmuş ve bu sektörde çalışmış bir insan olarak neyin ne kadar kırılacağını düşme ve vurma testlerinde ne kadar kuvvet uygulancağını bilen bir insanım.
Volkan Bey, bilgilerinizi tecrübelerinizi ve deneyimlerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederek sözlerime devam etmek istiyorum. Araçların karoser esnemeleri milimetreden daha küçük birimlerdedir. Bu birimler şartlara göre mikron da olabilir. Bu gibi küçük boyutlu sehimler ( sizin esneme dediğiniz ) civatalara kaynaklara veya karoser parçalarına zarar verecek büyüklükte değildir. Albealar için kalın demir demişsiniz ama kalınlık göreceli bir kavramdır daha açık şekilde bizimle paylaşırsanız sevineceğim. Elbetteki aracın altını çaptığınızda yada sürttüğünüzde karter koruma sacı bükülecek yada eğilecektir zaten amacı da budur çarpma esnasında sürtme esnasında uygulanan basıncı deformasyona uğrayarak absorbe etmesidir sonuçta zırhlı araç tasarlamıyorsunuz. Bazı şeylerin hesaplanmadığını söylemişsiniz ama merak etmeyin herşey hesaplanmış durumda. Güvenmediğim bir şeyi ben kendi arabamda bir mühendis olarak kullanmam.