oncelıkle kendınızı tanıysaydınız...
Mrb arkaşlar titanium gri grande punto active aracıma 16' jant alıcam bana fikir verebilirmisiniz.şimdiden teşekkürler
oncelıkle kendınızı tanıysaydınız...
Hadi Abisi .)
tanışmadan fikir vermem gibi oldubütün bilgiler mevcut aslında ama..2009 model grande punto titanium gri aracımla aranızdayım jant konusunda da fikirlerinizi bekliiyorum.
dostum takmışken 17 tak bence![]()
aynen takmışken 17 tak performansta bi değişklik olmuyor 15 te de aynı 17de aynı 205/45/17 önerirm
bende 205-55-16 var ben çok memnunum kışlıkta aldım bu sene aynı ebatta kar da bana mısın demiyorrrfakat kafanda bir jant modeli ile git yoksa lastikçiler ellerinde olanı en iyi diye satarlar sana. mümkünse çok çeşit bir yere git senin jant + lastik masrafın 1200,00 tl nin altında olmaz haberin olsun. ayrıca son bi not arabaya çelik jant taktığın zaman hızlı kalkışlarda sıkıntı yaşarsın çünkü çelik jant takarak arabaya belli bir yük bindirmiş oluyorsun. arabanın kalkışlarında ve hızlanmasında hafif bir ağırlaşma olur fakat bunun dışında çelik jantı öneririm çok şıkkkk duruyorrrrr ve bi o kadarda yol tutuşu sağlamlaşıyor
Bende arkadaşlara katılıyorum takmışken 17 tak hem model olarakta seçeneğin daha fazla olur.16 ara bir ölçü olduğu için 17 kadar seçenek bulamazsın.
tşk ederim fikirleriniz için bu 16 -17 ' bir düşüniyim model secimine gelince titanium griye gidicek model konusunda fikir verebilirmisiniz cok masraflı oldum![]()
205/55/16 taktıysanız aracınıza siz şu anda aracın orjinal lastik ölçülerini değiştirmiş oluyorsunuz aracınızın yani orjinal lastiklerinize göre %3,8 bir fark var sınır %3,0'dır biraz daha olayı açayım hız göstergeniz 100 km gösterdiğinizde aslında siz 103,8 km hızla gitmiş oluyorsunuz bir örnek daha vereyim her 10,000 km bir bakıma gittiğimize göre aslında siz 10,380 km de gitmi oluyorsunuz yani aracınızın km'si çok daha çabuk yükselir
jant lastik almadan önce hesaplama tablolarını kullansak çok daha iyi olur
ve çelik jant saç janta göre daha hafiftir tabi jantına göre değişebilir aracın kalkışta hantal kalması jantın büyüklüğünden değil lastiğin genişliğinden kaynaklanır
gelelim arkadaşın jant seçimine arkadaşım ben 16 kullanıyorum nasıl bir seçim yapacağını bilmiyorum ama hafif bir jant olduğuna dikkat et lastik konusundada 16 jantta 205/50/16 , 17 jantta 205/45/17 orjinal lastiklerle birebir ölçü tutuyor her ikisinide tercih edebilirsin
16 brock derim ben sana : )))
Benim de tavsiyem 16 yönünde; ancak orjinal ölçüler 195/55/r16.
16 ile 17 arasında fark olmaz der sana jant lastikciler..
Denedimm oluyor
17 de kullandım 16 da ama gerçekten fark var 205/40/17 kullandım hem araç hantallaştı hem süspansiyon zayıfladı suan 16* fun jantı kullanıyorum üzerinde 205/50/16 lastik var çokda memnunumm..
17 bence takma ben 16 da taktım 17 de ama 17 hem performansı etkiler hemde yakıtta seni baya kasar .Ben en son 16 inç. MAM ın beş kollu bir jantı var süper durur
yakıtda kastığı falan yok. jant kendini 17 de gösterirbirde yayı yedimi eyvahlar olsun
![]()
16 ile 17 arasında fark yok şu şekilde derler:
orjinal jantınız 15 ise 16 takmanız arabaya istenilen derecede görsellik vermez 15 janta 17 jant takıp birde yay ile kombinasyon kurduğunuz zaman işte görsellik bu şekilde olur punto haricinde başka bir arabadan örnek verelim 16 jantlı bir passata 17 jantmı daha hoş durur yoksa 18 jantmı 18 jant demi araba daha değişir göze hoş gelir.
yakıttada orjinale göre biraz artış olur ama cebinizi sarsacak kadar etkilemez hee mesela bir depo ile 100 km gitmessiniz 90 km gidersiniz 10 km içinde zevkimizden vazgeçmek olmaz
şimdi sizin orjinal jantınız 15 demi 17 jant takıp lastiğide 205/45/17 taktığınız zaman birde onu 3.5 cm yayla desteklediğiniz zaman sizden iyisi şamdan kayısı![]()
Gercekten zaman ayırıp yazı yazanlara tşk ederim jant konusunda 16-17 arasında gidip geliyorumda.Asıl sıkıntı model bir arkadaş mam biri brock demiş modeli kafada oturtsam 16-17 olcağı kesinleşcek sıkıntı orda![]()
arkadaşlar araç süslemek kişinin kendi giyim tarzı gibi kendine özel bi zevktir. eger ''ben sadece çelik jant takıcam'' diyorsanız. sökün tenekeleri, alın 15 jant takın, olsun size çelik jant.
ama jant ile görsellik olarak fazlasını istiyorsanız küçük yanak ölçüsü ve büyük ebat jant ölçüsü kullanarak ve spor süspansiyon kiti ile destekleyerek başarı elde edebilirsiniz. acıkcası konfor olarak sizi olumsuz yönde etkileyen; yanak ölçüsünün küçük olmasıdır. yanak küçüldükçe araç jant üzerinde gidiyormuş gibi sert tepkiler verir sürücüye. konu hakkında tek derdiniz bu olmalı. çünki konfor kaybını kabullendiğim gibi , büyük jantın da yakıtı arttırdıgına bir o kadar katılmıyorum. siz gidipte ucuz, ilginç bir marka jant tercih ederseniz tabiki kalitesiz ve gereksiz agır olan o jantlar yakıt tüketimini arttırır. ama eger ki ; takım halinde örneğin ''OZ'' marka bir janta 2,500 tl vererek ve o janta uygun taban ve yanak ölçüsü kullanarak yakıt tasarrufu bile saglarsınız.
tercih sizin..
öncelikle ne istediğinize karaR verin;
KONFOR MU ?
GÖRSELLİK Mİ?
obsessed the red
ben arkadaşlara katılmıyorum 17 jant taktıgında lastiğin yanak boyutu çok küçük olacak.. lastik fiyatı çok artacak.. birde üstüne ince yanak lastik kullanmak kolay iş değil.. 110la 120yle çukura girdiğin zaman atıp yenisini alacaksın
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri