Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
On numara beş yıldız Teşekkürler Herkese işlem başarı ile tamamlandı...
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
merhaba öncelikle çok başarılı bir çalışma tebrikler elinize sağlık. benim öğrenmek istediğim bir şey var bu kumanda kolu komplesi üzerinde o kol vs. çıkışının olduğu soketlerden hangisi kısa, hangisi uzun farların girişleridir?
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
enemca Nickli Üyeden Alıntı
merhaba öncelikle çok başarılı bir çalışma tebrikler elinize sağlık. benim öğrenmek istediğim bir şey var bu kumanda kolu komplesi üzerinde o kol vs. çıkışının olduğu soketlerden hangisi kısa, hangisi uzun farların girişleridir?
12 bacaklı soketin 2 nolu bacağı selektörü , 3 nolu bacağı farı kontrol eder
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
benim aracımda artık cc'li. Ali(alixx) hoca sağolsun, direksiyonda ki ses tuşlarını değiştirerek cc işini hallettik.
ali hocanın cc takarken ki fotoğrafını ekleyeyim de tam olsun.
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Hayırlı olsun cc candır. Çok büyük kolaylık ve konfor. Farkı hissedeceksiniz rampalarda falan ok gibi gider araba.
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
feyzullah Nickli Üyeden Alıntı
Hayırlı olsun cc candır. Çok büyük kolaylık ve konfor. Farkı hissedeceksiniz rampalarda falan ok gibi gider araba.
77 bg arabanın nesi ok gibi gidecek kardeşim Allahını seversen.Biraz farkedeceğine katılıyorum aslında...Bu arada ben de cc li kol aldım ama henüz aktive edemedim.Nazilli taraflarına yolum düşerse Ali beye aktive ettirecez inşllh..İyi bayramlar herkese..
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
fluminense Nickli Üyeden Alıntı
77 bg arabanın nesi ok gibi gidecek kardeşim Allahını seversen.Biraz farkedeceğine katılıyorum aslında...Bu arada ben de cc li kol aldım ama henüz aktive edemedim.Nazilli taraflarına yolum düşerse Ali beye aktive ettirecez inşllh..İyi bayramlar herkese..
Siz montajı yaptırın şöyle iyi bir yokuşa vurun arabayı ve son kayıtlı hıza çıkması için sadece rese basın normal gaza bastığınızda devir düşecek yerde araba devir yükseltmeye devam edecek. Ben Edirne'den Tokat'a gittim cc hep açıktı. Bolu dağına alttan 110 ile girdim tepeden çıktım 110 ile. 1.000 km yolda yalnızca bir defa hız sabitleycinin de yetersiz geldiği bir yokuş oldu gerisi çok rahattı. Her kullanışımda ali beye ve Halil abiye hayır dua ediyorum :)
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
feyzullah Nickli Üyeden Alıntı
Hayırlı olsun cc candır. Çok büyük kolaylık ve konfor. Farkı hissedeceksiniz rampalarda falan ok gibi gider araba.
Teşekkür ediyorum.
Yokuştur da ise dediğiniz gibi, hızda fazla bir değişme olmuyor. Hızı sabitleme için sürekli devir yükseltiyor (bugün denedim) 110 kim ile başladığım yokuşu hiç karışmadan 105_110 arası bitirdim
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
sinaga Nickli Üyeden Alıntı
Teşekkür ediyorum.
Yokuştur da ise dediğiniz gibi, hızda fazla bir değişme olmuyor. Hızı sabitleme için sürekli devir yükseltiyor (bugün denedim) 110 kim ile başladığım yokuşu hiç karışmadan 105_110 arası bitirdim
Devir yukseliyor derken?
Hiz sabit gibi, 105 110 arasi, ama ara sira devir yulseliyorsa baski balatanin kacirdigi anlamina gelir diye dusunuyorum...
Hizi sabitmtutmak icin anlik tuketim artar ama devirin degismemesi gerekir..
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Devir yukseliyor derken?
Hiz sabit gibi, 105 110 arasi, ama ara sira devir yulseliyorsa baski balatanin kacirdigi anlamina gelir diye dusunuyorum...
Hizi sabitmtutmak icin anlik tuketim artar ama devirin degismemesi gerekir..
hocam şu şekilde yokuşa 110 km ile giriyoruz. cc km yi sabit tutmak için (devir sabit) dediğiniz gibi yakıt tüketimi artıyor. ama arabanın motoru belli 1,4 belli bir yere gelince artık yakıt tüketimi de artmıyor ve ufak bir devir düşmesi meydana geliyor. (3500 ise 3250 gibi) ama yokuş bitti mi de tekrar hız ve devir eski haline geliyor.
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Devir yukseliyor derken?
Hiz sabit gibi, 105 110 arasi, ama ara sira devir yulseliyorsa baski balatanin kacirdigi anlamina gelir diye dusunuyorum...
Hizi sabitmtutmak icin anlik tuketim artar ama devirin degismemesi gerekir..
devir sabit kalırmı :) yokuş çıkarken 110 ile yokuş inerken 110 arasında bariz devir farkı olur hız sabitlemede sabit devir olmaz tüm araçlarda böyledir
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
femoli Nickli Üyeden Alıntı
devir sabit kalırmı :) yokuş çıkarken 110 ile yokuş inerken 110 arasında bariz devir farkı olur hız sabitlemede sabit devir olmaz tüm araçlarda böyledir
Sabit hizda sabit devir olur... vites disli oranlari sabit..
100km de 3000 devir ise.. 110 da 3300 devir olur 105 te 3150.. ama 100km de giderken devir 3000 den asagi yukari hareket ederse .. baski balatadan.. onu demek istedim...
110 daki devir yokus yukari yokus asagi ayni viteste farketmez...
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Sabit hizda sabit devir olur... vites disli oranlari sabit..
100km de 3000 devir ise.. 110 da 3300 devir olur 105 te 3150.. ama 100km de giderken devir 3000 den asagi yukari hareket ederse .. baski balatadan.. onu demek istedim...
110 daki devir yokus yukari yokus asagi ayni viteste farketmez...
ezberemi söylüyorsunuz denedinizmi :) düz yolda 3000 devir 110 ile giderken yokuş aşağı geldiğinizde devir 3000 den aşşağı düşer bunun sebebi aracın ivme kazanmasıyla oluşan güç yani araç 110a çıkarmak için 3000 deviri kullanmaz keza yokuş yukarı çıkarmak içinde bunun tam tersi geçerli. isterseniz yokda deneyin ..
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Ezbere soylemiyorum... birbirine gecmis 2 disliden farkli oran alamazsiniz...
Arac aciklamalarinda son disli, 1,2,3,4,5,6 vb disli orani, geri vites disli orani vardir...
Lasrtik ebati, disli oranlari ve devir ile hizinizi bulabilirsiniz.. veya devir saati olmayan bir aracin hangi hizda kac devirde oldugunu da bulabilirsiniz....
Vites kutusunun prensibi bu, ezbere soylemiyorum....
1.4 linea ile 1.4 punto,,fire motor, manuel 5 vites , motor gucleri ayni olsa bile hizlanmalari , devirdeki hizlari farklidir... sebebi disli oranlarindandir..vites kutulari farklidir... ama son hizlari ayni.. gucten dolayi...
Aracinizi soylerseniz, sizin aracinizdan da ornek verebilirim...
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Cruise lu aracım şuan yanımda diil hafta sonraları biniyorum ama unutmazsam videoya çekip göstereyim. teknik olarak vites dişli oranlarıyla orantılıdır diyorsunuz mantıklı ama ivmelenmeyi hesaba katmıyorsunuz. en iyisi ben deneyip videoya çekeyim ;)
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Google play veya internetten gear ratio speed calculator olarak hesaplamayi bulabilirsiniz...
Sizin bahsettiginiz durum vites kucultme ve buyutmede gecerli ama sabit hizda ayni viteste ayni devirde gerceklesmez
Yokus yukari yakit tuketimi ve buna bagli motor sesi artar.. arac ivmeleniyorsa devir artar ama bu durumda hiz da artar... siz ivmelenmede artar derseniz.. devir de hiz da artar...
Bunun hiz sabitleme ile ilgisi de yok... otomatik, manuel disli oranlari her sanzumanin kendi icinde sabittir...
Deneyecek birsey yok aslinda... hiz sabit devir artiyor ise... baski balatanin kacirdiginin belirtisidir.. yukten dolayi yokus yukari veya kalkislarda, ivmelenmelerde daha cok gozlenir...
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Google play veya internetten gear ratio speed calculator olarak hesaplamayi bulabilirsiniz...
Sizin bahsettiginiz durum vites kucultme ve buyutmede gecerli ama sabit hizda ayni viteste ayni devirde gerceklesmez
Yokus yukari yakit tuketimi ve buna bagli motor sesi artar.. arac ivmeleniyorsa devir artar ama bu durumda hiz da artar... siz ivmelenmede artar derseniz.. devir de hiz da artar...
Bunun hiz sabitleme ile ilgisi de yok... otomatik, manuel disli oranlari her sanzumanin kendi icinde sabittir...
Deneyecek birsey yok aslinda... hiz sabit devir artiyor ise... baski balatanin kacirdiginin belirtisidir.. yukten dolayi yokus yukari veya kalkislarda, ivmelenmelerde daha cok gozlenir...
olsun ne kaybımız olacak bi videoya çekip deney yapalım ;) youtube yükler atarım linkini
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Google play veya internetten gear ratio speed calculator olarak hesaplamayi bulabilirsiniz...
Sizin bahsettiginiz durum vites kucultme ve buyutmede gecerli ama sabit hizda ayni viteste ayni devirde gerceklesmez
Yokus yukari yakit tuketimi ve buna bagli motor sesi artar.. arac ivmeleniyorsa devir artar ama bu durumda hiz da artar... siz ivmelenmede artar derseniz.. devir de hiz da artar...
Bunun hiz sabitleme ile ilgisi de yok... otomatik, manuel disli oranlari her sanzumanin kendi icinde sabittir...
Deneyecek birsey yok aslinda... hiz sabit devir artiyor ise... baski balatanin kacirdiginin belirtisidir.. yukten dolayi yokus yukari veya kalkislarda, ivmelenmelerde daha cok gozlenir...
Düz yolda 3000 devirde 40 km hızla giderken rampada aynı vites ve aynı hızla mı gitmesi gerekiyor? Hız sabit devir artması düz yolda olursa siz haklısınız ama rampadan bahsediliyor.
Bence biraz eksik bilgi.
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Alıntı:
grandeizmit Nickli Üyeden Alıntı
Düz yolda 3000 devirde 40 km hızla giderken rampada aynı vites ve aynı hızla mı gitmesi gerekiyor? Hız sabit devir artması düz yolda olursa siz haklısınız ama rampadan bahsediliyor.
Bence biraz eksik bilgi.
Sabit hizda yokus asagi nasil devir dusmuyor ise yokus yukari da artmaz... artamaz...rampadan dolayi deviri degistirebilecek bir mekanizma ne motorda, ne vites kutusunda var... disli olmayan tek parca baski balata... kavrama yapmadigi durumlarda veya yarim kavramada hiz ve devir orani tutmaz sadece...
Araci kaldirirken veya vites degistirirken olur bu da... yolda giderken yarim debriyaj yatiginizda,,hiz ayni ama deviri yukseltebilirsiniz.. ama bu sekilde surekli kullanmak, baski balatada baski yerine surtunme baslar, kavrama tam oldugunda oranlar gecerli olur... o yuzden sabit hizda devir artiyor ise, baski balata kaciriyor olabilir demistim...
3000 bin devirde, 5. Viteste 90km yi duz yolda yapiyor ise,
3000 bin devirde , 5. Viteste 90km hizi rampada da yapar... rampada 90km, 5. Viteste devir 3200 veya baska birsey olmaz...
Ayni konu 70km hizda, 4. Viteste, mesela 2500 devir icin de gecerli... rampada, duz yolda farketmez...
Her viteste sabit devirde sabit hiz, veya sabit hizda sabit devir olur... devir artisi hizi arttirir, hiz artisi deviri...
Devir dususu hizi dusurur, hiz dusus de deviri...
Rampada sabit hizda, sabit devirde artan yakit tuketimi olur.. veya yokus asagi sabit hiz sabit devirde azalan yine yakit tuketimi olur... ( her vitesde durum aynidir)
Ce: Sonradan Cruise Control Uygulaması (Anlatımlı)
Rampa diyince ben 5. vitesde 110 km hızla gidilen bir yeri kastetmedim. Benim rampadan kastım 2. vites 3500 devirde 1.4 motorun bağıra bağıra 40 km hıza ulaştığı yer.