39 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Atiker motoru yaktı

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Engin Pişkin
    comanchee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2010
    Yaş
    50
    Mesajlar
    673
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34lüyüz biz
    Edilen teşekkür: 222

    Standart

    Kubilay bey kuru yakıt diye bir yakıt yok.kurşunsuz benzinin yaygınlaşmasından sonra benzininde yağlayıcı bir özelliği kalmamıştır.LPG nin motora verdiğini belirttiğiniz zararlar araçların kullanım ömrü baz alındığında rahatlıkla göz ardı edilebilecek ve bizim kullanım süremiz boyunca farkına bile varamayacağımız seviyede olacaktır.İstisnalar haricinde içimizden Kimler aracını 300.000-400.000 km yapacak kadar kullanabilir ki?Önümüzde fire motorlu albea taksi örnekleri var.500.000-600.000 k boyunca motorlar dayanmış.Ayrıca LPG li aracın 2 kat riskli olduğu sizin görüşünüz.kaç defa youtube görüntüleri ile çarpışma testleri verildi.LPG deki tek sıkıntı NŞA da LPG nin gaz olarak bulunması ve havadan ağır olması nedeni ile bulunduğu ortamda yer seviyesinde birikmesi ve farkedilmesinin zor olmasıdır ki kokulandırılarak bu bu eksiğine çözüm bulunmuştur.Unutmayınki bakımsız lpg araç tehlikeli olduğu kadar yakıt sistemi kontrol edilip gerekli tamirat ile değişimi yapılmayan benzinli araçlarda çok daha rahat tutuşmaktadır.Üstelik LPG nin tutuşma sıckalık derecesi benzinden oldukça yüksektir.Sıralı sistemle amaçlanan motor hasarını azaltmak değildir.İlk çalışma anında benzine göre imal edilmiş aracın LPG den kaynaklı fakir karışım nedeni ile zor çalışmasını engellemek ve LPG nin gaz fazına kolayca geçebileceği ideal sıcaklığa gelince motoru lpg ye almaktır.beniznli motorlar yapıları nedeniyle ilk çalıştırmada motor ısınana kadar zengin karışımla çalışmaktadır.lpg nin gaz fazında silindire dolması nedeni ile doğası gereği fakir karışıma sebep olması ilk çalıştırmada sıkıntı oluşturmaktadır.Ayrıca günümüz yağlarının gerek vizikosite, gerek yağlama performansları ve gerek sürtünen parçalar üzerinde daha kalıcı film tabakaları oluşturma yönlerinden 10 yıl öncesine göre fersah fersah ileridedir.Ek olarak benzin çevreye verdiği zarar açısından LPG den masum değildir.ve Avrupada LPGli araçlar için teşvik verilmekde MTV leri düşük tutulmaktadır.


    ALINTIDIR


    LPG sistemli araçların ülkemizdeki ve diğer bazı ülkelerdeki farklı uygulamaları...

    Türkiyede ne yazıkki lpg hakkındaki eksik bilgi bazı ön yargılara neden olabilmektedir. Belkide bunun bir nedeni ülkemizde teknik alt yapının tam anlamıyla gelişmemiş olmasından dolayı insanların haklı olarak lpg montajı yapılmış araçlara güvenmemelerinden kaynaklanmaktadır.
    Ancak tüm dünyada lpgli araçlar ile ilgili uygulamalardan birkaç örnek vermek gerekirse;

    1. Birçok ülkede LPG kullanılan araçlarda özel tüketim vergisi (ÖTV) kaldırılmıştır. Maalesef Türkiye'de otogazdan ÖTV alınmaktadır.

    2. Fransa'da LPG'li araçlardan OTOPARK ücreti alınmamaktadır.

    3. Fransa'da LPG'li araçlardan OTOYOL ücreti alınmamaktadır. Fransa'da 1997 yılında "Clean Air Law" senatoda kabul edilmiştir.

    4. Fransa'da havanın kirli olduğu günlerde sadece LPG'li araçların trafiğe çıkmasına izin verilmektedir.

    5. Fransa'da LPG'li araçlardan pul vergisi alınmamaktadır.

    6. Avrupa'nın her ülkesinde devletler otogaz kullanımını finansal olarak desteklemektedir.

    7. Belçika'da karbüratörlü araç montajı yaptıran kişiye 600 Euro, enjeksiyonlu araç montajı yaptıran kişiye 1.500 Euro devlet desteği verilmektedir. LPG'ye “SIFIR VERGİ” uygulanmaktadır.

    8. Almanya'da montaj yaptıran firma sahipleri, montaj bedelini vergiden düşebilmektedirler.

    9. İtalya'nın doğasını ve yeşilini korumak için devlet otogaz imalat firmalarına destek vermektedir. 1.5 milyon araç LPG'lidir.

    10. İtalya'da LPG'li araçlardan trafik vergisi alınmamaktadır.

    11. İtalya'da LPG kitinin takılmasından itibaren 3 yıllık bir süre için yol vergisi alınmamaktadır.

    12. Hollanda'da otogaz imalatı yapan bir firma devlet tarafından sübvanse edilmiştir. Hollanda'da otobüslerin LPG kullanımı zorunludur. Ayrıca otobüs başına 12.000 Euro teşvik edilmektedir.

    13. Almanya'nın bir çok eyaletinde LPG fiyatı 7 yıllığına sabitlenmiştir.

    14. İtalya'nın başkenti Roma' da Pazar günleri sadece EURO 4 emisyon değerleri taşıyan araçlar veya OTOGAZ'lı araçlar trafiğe çıkabilir. Otogazlı araç sahipleri 3 sene boyunca Araç Vergisi vermemektedir.

    15. İngiltere'de Kraliçe otogaza olan desteğini halkına en iyi ifade etme yolunun kendi makam arabasına otogaz sistemi taktırarak göstermiştir. Vergi %29 düşürülmüştür.

    16. Yunanistan'da kamu araçlarının LPG kullanması sertir.

    17. ABD'de 1940'lardan beri otogaz kullanılmaktadır. "Clean Air Act" yasasının yürürlükte olduğu ABD'de ise sıfır kirlilik politikası
    benimsenmiştir.

    18. Polonya'da 1.5 milyon araçta LPG kullanılmaktadır.

    19. LPG Macaristan'da, Meksika'da, Peru'da çok yaygındır.

    20. LPG Uzakdoğu'da özellikle Güney Kore'de çok yoğun olarak kullanılmaktadır.

    21. Japonya yılda 1.800.000 ton ile dünyanın en büyük otogaz kullanıcısıdır. Tokyo'da 270.000 taksinin LPG kullanımı zorunludur.

    22. Japonya'da ECO 2000 projesi ile ülkede alternatif yakıt satan 2000 adet istasyon kurulması ön görülmektedir.

    23. Viyana'da 30 yıldır 400 otobüs otogazla çalışır. 30 yıl içinde LPG' den kaynaklanan bir tek kaza bile olmamıştır.

    24. Avusturalya'da otogaz kullanılan araçlar vergiden muaftır.

    25. İran'ın başkenti Tahran'da LPG dönüşümü yapan araçlara hükümet 1 yıl bedava LPG vermektedir.

    26. Tayvan'da LPG diğer yakıtlara oranla %60 daha ucuzdur. Hükümet aracını yeni bir LPG'li araçla değiştirenlere 1.900 Dolar,
    mevcut aracını LPG'ye çevirene 750 Dolar yardım yapmaktadır.

    Dünyada LPG
    İlk olarak Amerika Birleşik Devletlerinde San Diago Gas-Electrik Company tarafından denenen sıvılaştırılmış petrol gazı ile motorların çalıştırılması,otomotiv sektöründe son derece faydalı bir uygulama olarak kabul edilmektedir.Uzmanların bu yakıta yeryüzünde rezervinin çok fazla olması nedeni ile,büyük ümitler bağladığı bilinmektedir.

    1975 yılında ilk olarak Rusya’da sıvılaştırılmış petrol gazı ile çalışan ilk araç piyasaya çıkarılmıştır.

    LPG halen A.B.D. ve Avrupa ülkelerinde kullanımı teşvik edilen ve benzinin alternatifi bir yakıttır.Başta A.B.D.,HOLLANDA,İTALYA,JAPONYA,FRANSA,BELÇİKA olmak üzere birçok gelişmiş ülkede milyonlarca araç LPG OTOGAZ sistemine sahiptir.

    Kolay bulunması ve,teknoloji ve endüstride ilerlemeler,ekonomik ve ekolojik zorunluluklar,tüm dünyada LPG’nin otomotiv sektöründe kullanımını hızla gelişmesi için uygun şartlar hazırlamıştır.

    Çoğu hükümet duyarlı enerji politikaları ve LPG’yi destekleyen ekonomik ve nali teşviklerle,bu yakıtı kullanıma sokmuşlardır.1990 yılında LPG tüketimi 134,6 milyon ton olarak gerçekleşirken bunun %7.2’si(9.650.000 ton) otomotiv endüstrisinde kullanılmıştır.

    Altmışlı senelerin başından itibaren Japonya hükümeti Tokyo’daki taksilerin LPG kullanmalarını zorunlu kılan bir karar aldı.Bu sayede Japonya dünyanın bir numaralı LPG pazarı haline gelmiş bulunmaktadır.Diğer Asya ülkelerinde de hükümetler bu örneği uygulamışlardır.

    Avustralya’da ise hükümet 1992 senesinde;LPG oto yakıtının 5 sene vergiden muaf tutulmasını ve bu kararda oluşabilecek değişikliğin 1 yıl öncesinden halka bildirileceğini karar altına aldı.Bugün Avustral’yada büyük şehirlerde araçların %20si LPG ile çalışmaktadır.Amerika’da 1990 senesinde ‘Clean Air Act’ kanununda yapılan değişikliklerle daha ağır yeni standartlar yürürlüğe sokulmuştur.Çevre koruma alnında öncü bir eyelet olan Kaliforniya tüm otomobil üreticilerine gerçekleştirilmesi çok güç olan ‘’sıfır kirlilk’’ hedefini ilke olarak kabul ettirmiştir.Piyasaya sürülecek olan araçların en az %2’si bu kurala uymak mecburiyetindedir.2003 senesinde ise bu oran %10a çıkacaktır.Propan ve doğalgaz ilgibi alternatif yakıtlar bu ülkede büyük ölçüde teşvik edilmektedir.

    İtalya’da hava kirliliğinin yoğun olduğu zamanlarda uygulanan iki günde bir trafiğe çıkma kısıtlamasının yürürlükte olduğu 18 bölgede LPG ile işleyen araçlar bu uygulama haricinde tutulmaktadır.Ayrıca araçalar LPG yakıtı için teçhiz tarihinden itiberen 3 sene boyunca araç vergisinden muaf tutulmaktadır.LPG’lşi araç sayısı bakımından ikinci sırada olan Hollanda’da LPG kullanımı 1955 senesinden beri teşvik edilmektedir.Belçika sıfır vergilendirme ile LPG’den en düşük vergi alan ülkedir.Fransa ,araç başına en yoğun LPG yakıt istasyonuna sahip ülkedir.
    Konu comanchee tarafından (04/04/2013 Saat 17:59 ) değiştirilmiştir.
    YENİ HYUNDAİ İ20 1,25 STYLE+PAN 1,25
    PUNTO EVO 1.4 FIRE ENGINE DUALOGIC METALIC EVO WHITE SKYDOM GÜZEL ARAÇTI MAZİDE KALDI

  2. Bu mesajı için 2 kişi comanchee'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Kubilay REİS
    KASIRGAAA biancoangelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2012
    Mesajlar
    1.897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 472

    Haber Bilgilendirme

    Alıntı comanchee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kubilay bey kuru yakıt diye bir yakıt yok.kurşunsuz benzinin yaygınlaşmasından sonra benzininde yağlayıcı bir özelliği kalmamıştır.LPG nin motora verdiğini belirttiğiniz zararlar araçların kullanım ömrü baz alındığında rahatlıkla göz ardı edilebilecek ve bizim kullanım süremiz boyunca farkına bile varamayacağımız seviyede olacaktır.İstisnalar haricinde içimizden Kimler aracını 300.000-400.000 km yapacak kadar kullanabilir ki?Önümüzde fire motorlu albea taksi örnekleri var.500.000-600.000 k boyunca motorlar dayanmış.Ayrıca LPG li aracın 2 kat riskli olduğu sizin görüşünüz.kaç defa youtube görüntüleri ile çarpışma testleri verildi.LPG deki tek sıkıntı NŞA da LPG nin gaz olarak bulunması ve havadan ağır olması nedeni ile bulunduğu ortamda yer seviyesinde birikmesi ve farkedilmesinin zor olmasıdır ki kokulandırılarak bu bu eksiğine çözüm bulunmuştur.Unutmayınki bakımsız lpg araç tehlikeli olduğu kadar yakıt sistemi kontrol edilip gerekli tamirat ile değişimi yapılmayan benzinli araçlarda çok daha rahat tutuşmaktadır.Üstelik LPG nin tutuşma sıckalık derecesi benzinden oldukça yüksektir.Sıralı sistemle amaçlanan motor hasarını azaltmak değildir.İlk çalışma anında benzine göre imal edilmiş aracın LPG den kaynaklı fakir karışım nedeni ile zor çalışmasını engellemek ve LPG nin gaz fazına kolayca geçebileceği ideal sıcaklığa gelince motoru lpg ye almaktır.beniznli motorlar yapıları nedeniyle ilk çalıştırmada motor ısınana kadar zengin karışımla çalışmaktadır.lpg nin gaz fazında silindire dolması nedeni ile doğası gereği fakir karışıma sebep olması ilk çalıştırmada sıkıntı oluşturmaktadır.Ayrıca günümüz yağlarının gerek vizikosite, gerek yağlama performansları ve gerek sürtünen parçalar üzerinde daha kalıcı film tabakaları oluşturma yönlerinden 10 yıl öncesine göre fersah fersah ileridedir.Ek olarak benzin çevreye verdiği zarar açısından LPG den masum değildir.ve Avrupada LPGli araçlar için teşvik verilmekde MTV leri düşük tutulmaktadır.


    ALINTIDIR


    LPG sistemli araçların ülkemizdeki ve diğer bazı ülkelerdeki farklı uygulamaları...

    Türkiyede ne yazıkki lpg hakkındaki eksik bilgi bazı ön yargılara neden olabilmektedir. Belkide bunun bir nedeni ülkemizde teknik alt yapının tam anlamıyla gelişmemiş olmasından dolayı insanların haklı olarak lpg montajı yapılmış araçlara güvenmemelerinden kaynaklanmaktadır.
    Ancak tüm dünyada lpgli araçlar ile ilgili uygulamalardan birkaç örnek vermek gerekirse;

    1. Birçok ülkede LPG kullanılan araçlarda özel tüketim vergisi (ÖTV) kaldırılmıştır. Maalesef Türkiye'de otogazdan ÖTV alınmaktadır.

    2. Fransa'da LPG'li araçlardan OTOPARK ücreti alınmamaktadır.

    3. Fransa'da LPG'li araçlardan OTOYOL ücreti alınmamaktadır. Fransa'da 1997 yılında "Clean Air Law" senatoda kabul edilmiştir.

    4. Fransa'da havanın kirli olduğu günlerde sadece LPG'li araçların trafiğe çıkmasına izin verilmektedir.

    5. Fransa'da LPG'li araçlardan pul vergisi alınmamaktadır.

    6. Avrupa'nın her ülkesinde devletler otogaz kullanımını finansal olarak desteklemektedir.

    7. Belçika'da karbüratörlü araç montajı yaptıran kişiye 600 Euro, enjeksiyonlu araç montajı yaptıran kişiye 1.500 Euro devlet desteği verilmektedir. LPG'ye “SIFIR VERGİ” uygulanmaktadır.

    8. Almanya'da montaj yaptıran firma sahipleri, montaj bedelini vergiden düşebilmektedirler.

    9. İtalya'nın doğasını ve yeşilini korumak için devlet otogaz imalat firmalarına destek vermektedir. 1.5 milyon araç LPG'lidir.

    10. İtalya'da LPG'li araçlardan trafik vergisi alınmamaktadır.

    11. İtalya'da LPG kitinin takılmasından itibaren 3 yıllık bir süre için yol vergisi alınmamaktadır.

    12. Hollanda'da otogaz imalatı yapan bir firma devlet tarafından sübvanse edilmiştir. Hollanda'da otobüslerin LPG kullanımı zorunludur. Ayrıca otobüs başına 12.000 Euro teşvik edilmektedir.

    13. Almanya'nın bir çok eyaletinde LPG fiyatı 7 yıllığına sabitlenmiştir.

    14. İtalya'nın başkenti Roma' da Pazar günleri sadece EURO 4 emisyon değerleri taşıyan araçlar veya OTOGAZ'lı araçlar trafiğe çıkabilir. Otogazlı araç sahipleri 3 sene boyunca Araç Vergisi vermemektedir.

    15. İngiltere'de Kraliçe otogaza olan desteğini halkına en iyi ifade etme yolunun kendi makam arabasına otogaz sistemi taktırarak göstermiştir. Vergi %29 düşürülmüştür.

    16. Yunanistan'da kamu araçlarının LPG kullanması sertir.

    17. ABD'de 1940'lardan beri otogaz kullanılmaktadır. "Clean Air Act" yasasının yürürlükte olduğu ABD'de ise sıfır kirlilik politikası
    benimsenmiştir.

    18. Polonya'da 1.5 milyon araçta LPG kullanılmaktadır.

    19. LPG Macaristan'da, Meksika'da, Peru'da çok yaygındır.

    20. LPG Uzakdoğu'da özellikle Güney Kore'de çok yoğun olarak kullanılmaktadır.

    21. Japonya yılda 1.800.000 ton ile dünyanın en büyük otogaz kullanıcısıdır. Tokyo'da 270.000 taksinin LPG kullanımı zorunludur.

    22. Japonya'da ECO 2000 projesi ile ülkede alternatif yakıt satan 2000 adet istasyon kurulması ön görülmektedir.

    23. Viyana'da 30 yıldır 400 otobüs otogazla çalışır. 30 yıl içinde LPG' den kaynaklanan bir tek kaza bile olmamıştır.

    24. Avusturalya'da otogaz kullanılan araçlar vergiden muaftır.

    25. İran'ın başkenti Tahran'da LPG dönüşümü yapan araçlara hükümet 1 yıl bedava LPG vermektedir.

    26. Tayvan'da LPG diğer yakıtlara oranla %60 daha ucuzdur. Hükümet aracını yeni bir LPG'li araçla değiştirenlere 1.900 Dolar,
    mevcut aracını LPG'ye çevirene 750 Dolar yardım yapmaktadır.

    Dünyada LPG
    İlk olarak Amerika Birleşik Devletlerinde San Diago Gas-Electrik Company tarafından denenen sıvılaştırılmış petrol gazı ile motorların çalıştırılması,otomotiv sektöründe son derece faydalı bir uygulama olarak kabul edilmektedir.Uzmanların bu yakıta yeryüzünde rezervinin çok fazla olması nedeni ile,büyük ümitler bağladığı bilinmektedir.

    1975 yılında ilk olarak Rusya’da sıvılaştırılmış petrol gazı ile çalışan ilk araç piyasaya çıkarılmıştır.

    LPG halen A.B.D. ve Avrupa ülkelerinde kullanımı teşvik edilen ve benzinin alternatifi bir yakıttır.Başta A.B.D.,HOLLANDA,İTALYA,JAPONYA,FRANSA,BELÇİKA olmak üzere birçok gelişmiş ülkede milyonlarca araç LPG OTOGAZ sistemine sahiptir.

    Kolay bulunması ve,teknoloji ve endüstride ilerlemeler,ekonomik ve ekolojik zorunluluklar,tüm dünyada LPG’nin otomotiv sektöründe kullanımını hızla gelişmesi için uygun şartlar hazırlamıştır.

    Çoğu hükümet duyarlı enerji politikaları ve LPG’yi destekleyen ekonomik ve nali teşviklerle,bu yakıtı kullanıma sokmuşlardır.1990 yılında LPG tüketimi 134,6 milyon ton olarak gerçekleşirken bunun %7.2’si(9.650.000 ton) otomotiv endüstrisinde kullanılmıştır.

    Altmışlı senelerin başından itibaren Japonya hükümeti Tokyo’daki taksilerin LPG kullanmalarını zorunlu kılan bir karar aldı.Bu sayede Japonya dünyanın bir numaralı LPG pazarı haline gelmiş bulunmaktadır.Diğer Asya ülkelerinde de hükümetler bu örneği uygulamışlardır.

    Avustralya’da ise hükümet 1992 senesinde;LPG oto yakıtının 5 sene vergiden muaf tutulmasını ve bu kararda oluşabilecek değişikliğin 1 yıl öncesinden halka bildirileceğini karar altına aldı.Bugün Avustral’yada büyük şehirlerde araçların %20si LPG ile çalışmaktadır.Amerika’da 1990 senesinde ‘Clean Air Act’ kanununda yapılan değişikliklerle daha ağır yeni standartlar yürürlüğe sokulmuştur.Çevre koruma alnında öncü bir eyelet olan Kaliforniya tüm otomobil üreticilerine gerçekleştirilmesi çok güç olan ‘’sıfır kirlilk’’ hedefini ilke olarak kabul ettirmiştir.Piyasaya sürülecek olan araçların en az %2’si bu kurala uymak mecburiyetindedir.2003 senesinde ise bu oran %10a çıkacaktır.Propan ve doğalgaz ilgibi alternatif yakıtlar bu ülkede büyük ölçüde teşvik edilmektedir.

    İtalya’da hava kirliliğinin yoğun olduğu zamanlarda uygulanan iki günde bir trafiğe çıkma kısıtlamasının yürürlükte olduğu 18 bölgede LPG ile işleyen araçlar bu uygulama haricinde tutulmaktadır.Ayrıca araçalar LPG yakıtı için teçhiz tarihinden itiberen 3 sene boyunca araç vergisinden muaf tutulmaktadır.LPG’lşi araç sayısı bakımından ikinci sırada olan Hollanda’da LPG kullanımı 1955 senesinden beri teşvik edilmektedir.Belçika sıfır vergilendirme ile LPG’den en düşük vergi alan ülkedir.Fransa ,araç başına en yoğun LPG yakıt istasyonuna sahip ülkedir.
    Vallahi siz istediğiniz kadar sayfa doldurun benim bu kadar zamanım yok ayrıca benim görüşüm değil bunlar kabul edilmiş görüşler. Yorumum gayet açık ister nalına vurun ister mıhına yorumum bu konuda sabittir. Daha farklı güvenlik emniyetleri gelişene kadar.
    Hayırlı forumlar.LPGli araçlar, sadece benzinli araçlara göre 2 kat daha RİSKLİDİR. (Şunuda ekleyeyim ben 4 yıl itfaiyecilik yaptım... Siz hiç tüplü bi araçtan yanan bebek cesedi çıkardınız mı ve tüpün verdiği zararı gördünüz mü ? Ama ben bizzat yaşadım tüpü söndüremiyorsun bile..... Kardeş istediğin kadar sayfayı doldur istediğin kadar teknik açıklama yap faydası yok biraz tecrübe etmeniz lazım.... Daha detaylara girmiyorum yazarsam midemiz kaldırmaz. Ha belirteyim bendede tüplü araç var algı farklı yöne gitmesin birileri buna mecbur bırakıyo ancak risk devreye girince ne yazarsanız yazın ben bi çok kez görmüş biri olarak yazıyorum. )
    Konu biancoangelo tarafından (05/04/2013 Saat 01:32 ) değiştirilmiştir.
    Her ŞERDE bi HAYIR vardır...

    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

Benzer Konular

  1. Fazla Yaktı Sanki..!!
    alitohma tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 18/06/2012, 11:20
  2. Aracım conta yaktı
    kdrrshnn tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 18/05/2012, 15:08
  3. Ne kadar lpg yaktı
    ahmet_erzurumlu tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 13/02/2011, 16:52
  4. Direksiyon Motoru - (Airbag Motoru)
    Cantona tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 15/11/2010, 11:47
  5. 80.000 Bakımı yaktı beni :)
    M.Can tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 06/11/2010, 12:32

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com