292 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: T-Jet Motor için LPG Sistemleri Genel Başlığı

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Murat Tunç
    mutunch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    320
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 89

    Standart

    Alıntı effect1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar uzun süredir t-jetinde lpg kulananlar uzun vadede nasıl acaba herhangi bir sıkıntı varmı? Memnunmusunuz?
    Yaklaşık 12 bin km oldu LPG taktıralı, çoğunlukla uzun yol gidiyorum ve şimdiye kadar herhangi büyük bir sıkıntısını görmedim.
    BRC turbo kit kullanıyorum, gözüme çarpan birkaç ufak şey var.
    Mesela aracı stop etmeden önce rolantide çalışırken eksozdan benzinde geldiği gibi stabil bir ses değil de sanki arada hafif pın pın pıpıpın şeklinde bir ses geliyor ama bildiğim kadarıyla LPG biraz vuruntu yapıyor. O sesi buna bağlıyorum.
    Buna ilaveten yalnızca 2. viteste yaşadığım bir durum var, ikinci viteste sakin giderken 2000 devir civarı gaza hafif yüklenmelerde araba biraz silkeliyor gibi ama bunu sadece ben hissediyorum. Binenlerden öyle bir uyarı duymadım şimdiye kadar. Ancak hızlanma isteklerinde ise böyle bir sorun yok. Akıcı bir şekilde benzinden farkı yokmuşçasına hızlanıyor arabam. O silkeleme de sanırım bujilerle alakalı ancak NGK'dan başka buji kullanamıyoruz diye biliyorum ve o yüzden de çok kafama takmıyorum.

    LPG kitiyle ilgili olarak ise geçen hafta sonu gaz filtremi değiştirdim ve 10000 kmlik yolun yarısında opet, yarısında ise shell in gazını kullandım. Filtrem ise tertemizdi, hatta değiştiren usta bile şaşırdı. Opet kirletiyordu filtreyi falan dedi.

    Genel olarak LPG'den memnunum, performans istediğiniz zaman ayağınızın altında oluyor ve uğraştığım zaman ise multijetler kadar yakabiliyorum kuruş bazında.

    İşçiliği sağlam olan bir yerde turbo kitli ve kaliteli bir marka ile dönüşüm uygulanabilir

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    Mehmet Erduru
    RedLine effect1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.335
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 396

    Standart

    Alıntı mutunch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaklaşık 12 bin km oldu LPG taktıralı, çoğunlukla uzun yol gidiyorum ve şimdiye kadar herhangi büyük bir sıkıntısını görmedim.
    BRC turbo kit kullanıyorum, gözüme çarpan birkaç ufak şey var.
    Mesela aracı stop etmeden önce rolantide çalışırken eksozdan benzinde geldiği gibi stabil bir ses değil de sanki arada hafif pın pın pıpıpın şeklinde bir ses geliyor ama bildiğim kadarıyla LPG biraz vuruntu yapıyor. O sesi buna bağlıyorum.
    Buna ilaveten yalnızca 2. viteste yaşadığım bir durum var, ikinci viteste sakin giderken 2000 devir civarı gaza hafif yüklenmelerde araba biraz silkeliyor gibi ama bunu sadece ben hissediyorum. Binenlerden öyle bir uyarı duymadım şimdiye kadar. Ancak hızlanma isteklerinde ise böyle bir sorun yok. Akıcı bir şekilde benzinden farkı yokmuşçasına hızlanıyor arabam. O silkeleme de sanırım bujilerle alakalı ancak NGK'dan başka buji kullanamıyoruz diye biliyorum ve o yüzden de çok kafama takmıyorum.

    LPG kitiyle ilgili olarak ise geçen hafta sonu gaz filtremi değiştirdim ve 10000 kmlik yolun yarısında opet, yarısında ise shell in gazını kullandım. Filtrem ise tertemizdi, hatta değiştiren usta bile şaşırdı. Opet kirletiyordu filtreyi falan dedi.

    Genel olarak LPG'den memnunum, performans istediğiniz zaman ayağınızın altında oluyor ve uğraştığım zaman ise multijetler kadar yakabiliyorum kuruş bazında.

    İşçiliği sağlam olan bir yerde turbo kitli ve kaliteli bir marka ile dönüşüm uygulanabilir
    Cevap için teşekkürler. Şimdilik düşünüyorum bakalım araştırıyorum dediğiniz gibi brc turbo kit en iyisi herhalde bizim araçlara, kısmet olursa onu taktırırım. Birde merak ettiğim brc de pipo yöntemi varmış herhalde manifoldu delmeden yapılıyormuş sizin araçta da öylemi yapıldı acaba?

  4. #3
    Murat Tunç
    mutunch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    320
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 89

    Standart

    Alıntı effect1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cevap için teşekkürler. Şimdilik düşünüyorum bakalım araştırıyorum dediğiniz gibi brc turbo kit en iyisi herhalde bizim araçlara, kısmet olursa onu taktırırım. Birde merak ettiğim brc de pipo yöntemi varmış herhalde manifoldu delmeden yapılıyormuş sizin araçta da öylemi yapıldı acaba?
    Ben dönüşümü Ankara Mocan Oatogazda yaptırdım ve gerçekten de tecrübe olarak ve de internette yapılan küçük araştırmalarım sonucu onları tercih ettim.
    Benim de sorum o idi pipo yöntemi oluyor mu dedim, ancak bizim araçlar için piponun uygulanamadığı ve de manifoldun delinmesinin mecbur olduğunu öğrendim.

    BRC turbo kit doğru tercih olur, Ankara'ya yakınsan Mocan, değilsen de Kocaeli'de Faruk Sevgili'yi tavsiye ederim.

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    BRC kit kullanıyorum, (gerçi turbo kitli çoğu markada da sıkıntı yok diye biliyorum). 22000'de taktırdım, 48000 oldu, 1.5 sene devirdim hiç sıkıntım olmadı diyebilirim. Bir kere ayar yaptırmak dışında sadece filtre değişimi için gittim LPG'ciye. Ortalama 20 kuruş yakıyor günümüz fiyatlarıyla, ilki de taktırmışım diyorum maşallah

    Alıntı mutunch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaklaşık 12 bin km oldu LPG taktıralı, çoğunlukla uzun yol gidiyorum ve şimdiye kadar herhangi büyük bir sıkıntısını görmedim.
    BRC turbo kit kullanıyorum, gözüme çarpan birkaç ufak şey var.
    Mesela aracı stop etmeden önce rolantide çalışırken eksozdan benzinde geldiği gibi stabil bir ses değil de sanki arada hafif pın pın pıpıpın şeklinde bir ses geliyor ama bildiğim kadarıyla LPG biraz vuruntu yapıyor. O sesi buna bağlıyorum.
    Buna ilaveten yalnızca 2. viteste yaşadığım bir durum var, ikinci viteste sakin giderken 2000 devir civarı gaza hafif yüklenmelerde araba biraz silkeliyor gibi ama bunu sadece ben hissediyorum. Binenlerden öyle bir uyarı duymadım şimdiye kadar. Ancak hızlanma isteklerinde ise böyle bir sorun yok. Akıcı bir şekilde benzinden farkı yokmuşçasına hızlanıyor arabam. O silkeleme de sanırım bujilerle alakalı ancak NGK'dan başka buji kullanamıyoruz diye biliyorum ve o yüzden de çok kafama takmıyorum.
    Araçta düşük devirde tam gaz yüklenilmesi sırasında birkaç saniyelik sarsma/silkinti oluyorsa, bujilerden ziyade bobinlere baktır. Ben aracı ilk aldığımda dahi bunu hissetmiştim, fakat bir türlü beyin de kayıt oluşturmuyordu. Bujileri yenilediler, karbon clean uyguladılar ama geçmedi. Arada sırada oluyordu. Lpg taktırınca ve belli bir km yapınca bu bariz ortaya çıktı. 2 silindirdeki bobinleri değiştirdim ve şu anda 2,3,4 hangi vites hangi devir olursa olsun, dip gaz yapınca silkeleme olmuyor. Bobinleri kontrol ettirmeyi unutmayın.
    Konu Stalker tarafından (02/03/2012 Saat 17:32 ) değiştirilmiştir.

  7. Bu mesajı için 2 kişi Stalker'ye teşekkür etti:


  8. #5
    Murat Tunç
    mutunch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    320
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 89

    Standart

    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BRC kit kullanıyorum, (gerçi turbo kitli çoğu markada da sıkıntı yok diye biliyorum). 22000'de taktırdım, 48000 oldu, 1.5 sene devirdim hiç sıkıntım olmadı diyebilirim. Bir kere ayar yaptırmak dışında sadece filtre değişimi için gittim LPG'ciye. Ortalama 20 kuruş yakıyor günümüz fiyatlarıyla, ilki de taktırmışım diyorum maşallah



    Araçta düşük devirde tam gaz yüklenilmesi sırasında birkaç saniyelik sarsma/silkinti oluyorsa, bujilerden ziyade bobinlere baktır. Ben aracı ilk aldığımda dahi bunu hissetmiştim, fakat bir türlü beyin de kayıt oluşturmuyordu. Bujileri yenilediler, karbon clean uyguladılar ama geçmedi. Arada sırada oluyordu. Lpg taktırınca ve belli bir km yapınca bu bariz ortaya çıktı. 2 silindirdeki bobinleri değiştirdim ve şu anda 2,3,4 hangi vites hangi devir olursa olsun, dip gaz yapınca silkeleme olmuyor. Bobinleri kontrol ettirmeyi unutmayın.
    anladım hocam, teşekkürler yardımın için. Ancak yaşadığım ve bulunduğum çevrede bu motordan anlayan sağlam birisini bulana kadar bekleyeceğim sanırım Ancak İstanbul veya Ankara gibi büyük bir şehre gidersem oralarda sorarım. Bu şekilde kullanmanın bir zararı olur mu peki ?

  9. #6
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Alıntı mutunch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anladım hocam, teşekkürler yardımın için. Ancak yaşadığım ve bulunduğum çevrede bu motordan anlayan sağlam birisini bulana kadar bekleyeceğim sanırım Ancak İstanbul veya Ankara gibi büyük bir şehre gidersem oralarda sorarım. Bu şekilde kullanmanın bir zararı olur mu peki ?
    O şekilde kullanmanın tabii zararı olur ama yolda bırakmaz seni.
    Servise gidene kadar aracı pek dip gaz yapmadan sakin kullanmanı tavsiye ederim, böylece olası bir zararı minimuma indirmiş olursun.

Benzer Konular

  1. Starjet Motor için LPG Sistemleri Genel Başlığı
    TunFeB tarafından LPG forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 224
    Son Mesaj: 04/05/2020, 00:49
  2. Araç Far Sistemleri ile İlgili Genel Bilgiler
    denizhamamcioglu tarafından Makale forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 27/02/2017, 18:07
  3. Fire Motor için LPG Sistemleri Genel Başlığı
    Bülent A. tarafından LPG forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1542
    Son Mesaj: 25/11/2016, 09:46
  4. Koltuk başlığı için tavsiye....
    aalperdemir tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 31/07/2013, 19:23
  5. Multiair motorlar için LPG sistemleri başlığı
    eexelanss tarafından LPG forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 11/08/2012, 14:09

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com