arkadaşlar yaz sonuna kadar jant lastik için karar vereceğim ve alacağım ama arabaya alışma dönemindeyim karar veremiyorum yani orjinal çapı 15 tenekeler kapaklar duruyo ama ben 16 mı alsam yada 17 inç mi alsam düşünüyorum çap büyüdükçe tabanda büyüyor araba büyük tabanda yorulur ama ne yapsam nası olacak çıkamadım içinden biraz düşününce 16 jant mantıklı geliyo aslında deneyimi olan paylaşsın lütfen
nette bulduğum iki tane 17 inç lastikleri ile birlikte var fiyat biraz yüksek gibi
16.05.20154x100 GÜNCEL çok temiz LENSO jant lastik takımı - En uygun jant lastik fiyatları Türkiye'nin ilan sitesi sahibinden.com'da - 177032473
Oz. racing 205.45.17 petlas hiz lastigi - En uygun jant lastik fiyatları Türkiye'nin ilan sitesi sahibinden.com'da - 215063520
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Beklenen Şuan Düşünüyorum....
2009 Fiat Grande Punto Fire Fun
2006 Opel Vectra 1.6 essentia
2011 Fiat Grande Punto 1.4 fire active
Şöyle söyleyeyim, ben 16" ve 17" de de bir fark görmedim, illaki bir düşüş yaşanmıştır ama bu bana yansımadı. Ben 2 ebatıda kullanırken deviri sabitleyip sonra az biraz gaza bastığımda her ikisinde de aynı ivmelenmeyi hissediyorum, bu bakımdan benim açımdan sorun olmuyor. AKsine konforu ve oturaklığı bunda daha çok yaşıyorum.
Beklenen Şuan Düşünüyorum....
2009 Fiat Grande Punto Fire Fun
2006 Opel Vectra 1.6 essentia
2011 Fiat Grande Punto 1.4 fire active
performans düşüklüğü yaşanmaz kolay kolay,
çp hemen hemen aynı, genişleme var,
sadece şehir içinde fark eder,
uzun yolsa araç daha az yavaşlayacağından faydası olur.
zaten dizel performas diye bişey yok bide ağırlıkla şehiriçi kullanıyorum demenize göre bu bana yakt olarakta yansıyacak bilemiyorum kararsızlığım sürüyor
ara alındığından beri 185 tabandan geniş taban hiç görmemiş kalkıp 205 takarsam bilemiyorum fikrim yok napıcam bilmiyorum tambi muamma
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
205 biraz aracın yakıtı arttırır ve hızlanman yavaşlar. Örnek vermek gerekirse 100 km ye 12 saniyede çıkıyorsa 15 saniyede falan çıkarsın. Bende 195*50*16 vardı pek bir sorun yaşamıyordum ama 195*45*16 takmak en iyisi. 17 takmak hiç mantıklı değil. Hem arabayı daha fazla yoracaksın hem ön takımın daha çabuk bozulacak. Hem de orjinali 15 olan bir araca 17 takmış oluyorsun. Jant ebatı en fazla 1 inç büyütülmeli bence. Şu an Golf 'üm de 16 var. 17 takacağım. Tsi benzinli. 18 olmaz mı ? Olur ama gerek yok. Arabayı üzmeye değmez![]()
Konu byadrenalin tarafından (25/06/2015 Saat 19:15 ) değiştirilmiştir.
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
uzun zamandan sonra bi jant buldum internetten bakalım kısmetse yarın satan kişiyle buluşup karar vereceğim
jantlar 16" oz racing markasının ultraleggera modelinin çakması göbeğinde royal yazıyo belirgin olan çizikler var ama durumuna bakıp karar vereceğim lastikler toyo marka orta halli olduğu yazıyor ikinci el olarak 650tl yazmış satan arkadaş lastik taban olarak 195 55 16 yazmış hayırlısı olsun
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Peki 195/65/15 takilirsa konfor artar mi yada takilmaz mi konforu arttirmak icin ne onerirsiniz
tabanın konforla pek alakalı olacağını düşünmüyorum tabanın genişlemesi yol tutuşunu arttırır tabi aşırı geniş tabanda aracı yorar yakıtı arttırır ve yürüyen aksamı etkiler
konforun yanakla alakalı olacağı kanısındayım tabi 65 yanaklı bi lastik kullanıyosanız boşa tabanı güçlendirmeniz gereksiz illa bi lastik alacaksanız 185 ideal ama 195 takmanın bi zararı olurmu derseniz minik bi yakıt artışı olabilir belki ama büyük bi sorun olacağını düşünmüyorum takılabilir mevcut lastiklerim 175 65 15 ama eğer jantı satan arkadaşla anlaşırsak jantın üstündeki lastikler 195 55 16 olduğu için yanak küçülecek taban büyüyecek ben bi sorun yaşamayacağımı düşünmüyorum
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
kış lastiginde 185.65.15, yaz lastiginde 195.55.16 kullaniyorum. Bariz konfir farkı var. Elbette kis lastigi daha yumusak hamura sahip ama 55 yanak biraz daha yolu hissettiriyor. Yakit olarak farkedilir bir degisim yok. Performans olarak genis tabanla kalkislarda biraz daha fazla gaza yuklenmek gerekiyor. 195.55.16 ebat lastikler cok pahali. Secimlerinizi buna gore yapmanizi oneririm.
biR derdiM vaR biN dermanA değişmeM
bugün jantları aldım 195 55 16 lastiklerle beraber takım olarak takıldı ve bu yorumu yazan arkadaşın dediklerinin aynısını gördüm 195 tabanda biraz daha gaza yüklenmek gerekiyor ayrıca 55 yanakta acayip bi konfor kaybı var orjinal teneke jantlarımdaki konforum artık yok çelik jant alan arkadaşlara tavsiyem 15 janttan 65 yanaktan vazgeçmesin şuan ki aklım olsa 15 inç jant lastik alırdım ve 65 yanaktan vazgeçmezdim yolu olduğu gibi hissediyorum 17 jant ve 45 yanak takan ne yapar ne eder kim bilir düşünemiyorum bile
Konu SinanTR tarafından (02/12/2015 Saat 20:40 ) değiştirilmiştir.
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Onceki aracim mondeonun orjinal janti 17" oldugu ve 50 yanaktan dolayi aracin cok sertlestigini iyi bilirim. Cukurlara tekerlek degil arac komple dusuyor gibi hissettirir. Punto da yazlik 195 60 15, kışlık 185 65 15. Iki lastik de 17'ye gire cok keyifli ama kisliklar sankibyastik ustunde gibi.
Saygilarimla.
SM-N910C cihazımdan gönderildi
17 inç tavsiye eden arkadaşlar etmesin bence forumda ben 16 inç 55 yanakta en basit çukurlarda bile aracın tüm aksamının sallandığını hissediyorum 45 yanağa düşürsek tarlada gider gibi gideceğiz demekki her zaman orjinalden şaşmicaksın olay budur
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri