yapılan km ve yol koşullarına göre değişir ama 4 senede 35-40 bin km yapmış bir aracın lastiklerinin değişmesi eğer yıpranma yoksa bence gereksizdir.Benim aracım 2008 model 19 binde (amcamdan almıştım fazla kullanmamıştı iki aracı olduğu için ) lastikler taş gibi hatta geçen lastikci arkadaşa gösterdim enaz 3 sene daha idare eder hiç değiştirmene gerek yok dedi yani satıcı değil üreticilerin söylediklerini dikkate alalım.Yukarda verdiğim linkte çok güzel anlatılmış km hariç olarak iyi bir lastiğin en az 8 sene ömrü vardır ama tekrar diyorum km ve kullanılan yol bu süreyi azaltabilir ama yinede 4 senenin çok erken olduğunu düşünüyorum.
44000km'de 4. yılında taşlaşmış michelin lastiklerimde, 5mm diş vardı, hele ki soğuklarda iyice beter oluyordu, takur tukur sanki.
Ömrü bitince, dişi hikaye. Yaşı biten lastik çöp oluyor ne yazık ki..
Ama KM sınırı yoktur.(Diş sınırı vardır.) 2-3 Yıllık lastik 3mm kalana kadar sorunsuz kullanılır, yeter ki yıldan ötürü malzeme kalitesi bozulmasın..
Bizim ülkemizde yazları avrupaya nazaran daha sıcak geçiyor. Özellikle Ege ve Akdeniz'de yazları bence 3 ayda 1 yaş yaşlanıyor lastikler, kuruyor resmen. Bunu da göz önüne almak lazımEski aracımdaki Michelin'ler de 3 senede taş gibi olmuştu.
Yola tutunmayı malzeme kalitesi sağlamaz demek çok yanlış olmuşHem lastiğin deseni hem de çok büyük oranda malzeme kalitesi sağlar.
Ben acaba kaç bassam 195/55/16 ya öne 32 arkaya 30 mu...
Ben yaş dişten daha önemlidir demiyorum, yada diş yaşdan daha önemlidir demiyorum.
2si bir arada önemlidir, herhangi birinin eksikliği lastiğin değişimi için yeter.
**Diş vardır, yaş bitmiştir, lastik çöp..
(Sertleşen lastik iyi tutunmaz, kış lastiğinin mantığı da budur,7 derecenin altında normal lastik çok sertleşir yol tutuşu azalır. Yani neymiş sertleşen lastiğin yol tutuşu azalırmış, yaşlanan lastik sertleştiğine göre siz düşünün gerisini)
**Yaş vardır, diş bitmiştir, lastik yine çöp
Mantık budur![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri