Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Fiat'ın jant tedarikçisini bilmiyorum ama VW'nin orijinal jantlarının bir kısmı, izmirden CMS ve Cevher Dökümden gidiyordu bir aralar.

Alaşım olarak satın aldığımız jantlar, enjeksiyon döküm olarak üretiliyor yüksek oranda orijinal denilenler gibi. Zaten sıvama yöntemiyle üretmesi çok maliyetli olur 500-600e jant alamayız o zaman. Arada fark oluşuyorsa, alüminyum alaşım malzemesinin mukavemet değerlerinin farklı olmasından yada enjeksiyonun kalitesinden kaynaklanıyor olabilir. Döküm iyi yapılmıyorsa gözle görülemeyen malzeme içi boşluklar oluşabilir ki çatlama kırılma meydana getirebilir. Balans sorunu yaratıyorsa da bunun kaynağı olabilir bu boşluklar. OEM jantlar buna önlem olarak xray taramadan geçiyorlar. replikalar geçiyor mu bilemeyiz. ama FIAT TURKIYE yazısı ilginç. gerçi jantı döken adam kalıba fiat türkiye yazısını da yazar ama... mantıklı olan OEM çalışan firmaların kendi markaları adı altında sattıkları ürünlere yönelmek. Örneğin CMS.... Almanyada tuning shoplarda lastikçilerde satılıyor CMS... Hafife alınmayacak kadar iyi adamlar. Ciddi mühendislik yaptıklarını da biliyorum.
Açıklama için çok teşekkürler Yiğit.. O halde cms gibi belli markalardan alacağız yada orijinal jantı olupta satmak isteyen olursada iyi olur