Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 21 ile 34 arası

Konu: Satılık Grande Punto 2008 1.3 Multijet Dynamic Triptronik 90Hp (Sport 110Hp)

  1. #21
    Adı Soyadı
    KaMiKaZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2008
    Mesajlar
    2.394
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 752

    Standart

    Alıntı kenan0006 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araçta chip uygulamasi var box u ben yazmadim nos u da dügmeyi anlatmak adina örnek verdim nerede bulusalim ben geliyim yarin sabah uygunsa
    sabah olmaz iş var güç var. Siz özelden cep telefonunuzu yazarsanız ben sizi yarın akşamüstü ararım.

    Alıntı kenan0006 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yarin ben size tam adresini vede artik yapiyorlarmi ögreneyim size yazarim
    adrese gerek yok siz zahmet etmeyin ankarada 5 tane servis var zaten isim verseniz yeter ben açar sorarım.

    birmot
    kavaklıdere
    kartaş
    ağaçlı
    uğurlu
    üstün
    ankara otomotiv

  2. #22
    Kenan Özdemir
    kenan0006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    11
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    Box ve chip birarada kullanılması belli kurallara göre olursa herhangi bir zarar vermez. Konuyu dağıtmadan bir ön açıklama ile başlıcam.
    bizim multijet motorlar aslında HDİ motorların geliştirilmiş şeklidir. HDİ motorlarda bir döngüde 2 püskürtme olurken multijette toplam 5 kez püskürtme oluyor bunun neticesinde daha verimli bir yanma ve daha çok güç elde ediliyor. Örneğin HDİ motorların Common rail basıncı 1350 bardır. Bizim multijetlerin atası 1. kuşak 70 bg, 180 nm'lerde bu 1400 bardır. 75 bg'liğin 70'likten farkı enjektör ve sistem yazılım farklarıdır. Gelelim 90 bg'liklere bunlarda ise common rail sistemine herhangi bir ilave yapılmaksızın ( 75 bg'likte rail sistemi ile aynı parça ) basınç değeri fabrika tarafındahn 1600 bara yükseltilmiş, bu artan basınç değişken geometrili turbo ile desteklenmiştir. Multijetin atası ve HDİ motorlara 1.jenerasyon common rail dizel, 90 bg'liklere 2. jenerasyon common rail dizel denmektedir. Günümüzde 3. kuşak common rail sistemi örnek teşkil eden 1800-2000 bar basıncı olan rail sistemleri mevcuttur.( Örneğin BMW 120d gibi misal.)Biz CR sensöre bağlanan box ile bir nevi common rail sistemimize bir kuşak atlatıyoruz aslında. Değişken geometri turbo çokta güç arttıran bir sistem değil aslında dump valve benziyor. Düşük devirlerde turboyu erken devreye sokan yüksek devirlerde turbonun hızının kesilmesini ve boğulmasını önleyen bir sistem. 1.3 motorda taş çatlasa 3-4 beygir fark attırır.( Örnek 1,5 CRDİ matrix 102 Bg-240 nm tork, aynı motor değişken geometri turbo ile olursa 110 bg-235 nm tork , 1.3 için ne olur artık siz karar verin )
    Asıl 12-13 beygirlik fark common rail basıncından kaynaklanıyor.
    Gelelim Chip tuninge, chip tuning püskürtülen yakıt miktarını çok az arttırır, bu sayede rail basıncı bimiktar artırabilir, ama bu artış box’taki kadar değildir, yine chip tuning turbonun devreye girmesini 100-200 devir düşürebilir. Bizim araçlarda turbo 1750 devirde devreye girer deniyor ama chipsizken biz turbonun fırlatmasını 2500 devirde hissediyoruz ama bu fırlatma 3250 devirde bitiyor ve tork eğrisi hızlıca düşüşe geçiyor. Şayet Chip tuning yaparsanız bu değerler kısmi olarak değişir. 2250-4000 gibi bişeyler oluverir. Eğer bi miktar commonrail basıncınıda box ile tolerans dahilinde arttırırsanız 1600,1700-4000 devir arası zevkli sürüş sağlarsınız. Bu arada 1400- 1600 devir arası ani gaza basmada bimiktarda siyah duman tabiata salarsınız buda sistemin handikapıdır. Bu siyah duman yakıttan zengin egsoz gazıdır. Böylece katalizör erken tıkanır, fren ve ön aks hızlı sürüşlerde yorulur, bozuk yollarda zevkli sürüş yaparken araba tangır tungur oluverir Nez gibi her yeri oynar, buda diğer handikaptır. Avantaj ise turbo Lag azalır ( Turbo gecikmesi ) Sanki arabada hemturbo hemde süperşarj var sanırsınız. Bu basınç değeri sizi yanıltmasın aslında çokta yüksek değerler değil. Pompa meme teknolojili Wolksvagende bu değerler 2000-2200 barlara çıkıyor o yüzden bu motorlar çok güçlü ve tork eğrileri ideal ama dezavantajı traktör gibi gürültülü ve sarsıntılı çalışması. Zaten eğer Common rail basıncı çok tehlikeli değerlere çıkar ise sistem bir valf yoluyla mekanik olarak basıncı düşürüveriyor. Ama benim tavsiyem 1400’lükler 1600’e terfi etsin, 1600barlıklar 1800’e terfi etsin, 1800-2000 bar basan 3.kuşak Common rail arabalar ( Mercedes BMW) powerbox değilde Chip tuning yaptırsın.Umarım anlaşılmışımdır. Bu olaylar ECU’ye değil emme manifoldu ve common raille zarar verir özellikle kontrolsüz kullanılan arttırılan analog box basınçları gibi

  3. Bu mesajı için 2 kişi kenan0006'ye teşekkür etti:


  4. #23
    Gp gp
    Ya Hep Ya Hiç. KaGaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/11/2008
    Mesajlar
    1.955
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 819

    Standart

    Bu konuşmalar üzerine cihanın sinir küpü olduğunu düşünüyorum cihan abisi bi el at şu olaya : kökten çözelim

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #24
    Kenan Özdemir
    kenan0006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    11
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 4

    Standart Evet abi ya cihan aciklasin artik

    Alıntı kagan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu konuşmalar üzerine cihanın sinir küpü olduğunu düşünüyorum cihan abisi bi el at şu olaya : Kökten çözelim
    bu konunun uzmani o ben degilim ben kullaniyorum sadece powerchips mi yoksa power box mu bende kariştirdim valla yanlis yaptiysam herkezten özür diliyorum.bana söylendigi aracin 110 beygire kadar gücünün arttigi

  7. #25
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    baştada belirttiğim gibi anlatım eksikliği olmuş
    toparlarsak
    araç 90 lık box veya chıp konmuş olmuş 11o luk
    ancak
    90 dan 75 e düşme gibi bir şey söz konusu olmaz
    sadece eko modda gittiği için 75 lik gibi az yakar anlamında söylemiş arkadaş


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #26
    Selman Atlandı
    akin78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/01/2007
    Mesajlar
    914
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 168

    Standart

    Bu kadar açıklamadan sonra satılsın artık bu araç.Fotoğraflarıda koyarsan tam süper olur kanımca.

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #27
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    benim bildiğim kadar eco tuşu hp yi düşürmez vites değişim oranlarını düşürür motorda ufak bir kapama yapabilir ama hp yi düşürmez.. sport tuşuda araca ektra güç vermez vites oranını yükseltir yani 3000 de vites değişirken 4500 ,5000 devirde değiştirir buda araca extra güç katar gibi olur.. yani araç 90 sa 90 dır içeriye bir düğme koymayla chip devreye girip çıkmaz böyle bişi yok box olsa kumanda ile kapatıp açma gibi bir özellik var ama boxda yok diyorsun ,

    sevgili kenan arkadaşım yanlış anlama sana karşı yazılan bir msj değil ama seni aydınlatmak amaçlı yazdım hala savunuyorsan bir ara yanıma uğrarsan çay kahve eşliğinde aracına bir bakalım

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #28
    Göktuğ YILMAZ
    Alfa 156 1.6 TS turkishstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/09/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    115
    Nereden
    Artvin
    Rengi
    Yok
    Plaka
    08 DE 067
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    bende femoli gibi düşünüyorum. o düğme vasıtasıyla (araç tiptronik olduğu için) vites değişim araları farklılaşıyordur.

  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. #29
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    75lik dizeller ile 90lık dizeller aynı yakmıyormuydu (yada çok yakın)
    Eco mode bencede vites oranlarını ve/veya gaz pedalının hassasiyetini etkiler, aracın beygirini orj. fabrika çıkışlı değiştirilebilir olduğunu ilke defa duydum.
    Hayırlı satışlar bu arada.

  16. #30
    Emre Güzel
    ..:: GP BağımLısı ::.. emrequzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/04/2008
    Mesajlar
    1.008
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 EG 1661
    Edilen teşekkür: 298

    Standart

    Bende böyle bir durumun olabileceğini sanmıorum arkadasların dediğini gibi vites aralığı değişikliği ile olan bir olaydır .. Ayrıca Chip olayında buton işini duymadım ben

  17. #31
    Erdem Bozdağ
    GP Hastası Erdem Bozdağ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/12/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2.936
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1126

    Standart

    Kesinlikle Metmet abiye katılıyorum sorun arkadaşın olayı bıraz degisık anlatması ama
    1-araçta chip varsa öyle bi ayarlama yok şu beygir olsun filan gibi (tecrübe sabittir)
    2-box varsa 90 hp 110 olur ama araç 75 hp olmaz Mehmet abinin dediği gibi eco modda gidilir okadar.(tecrübe sabittir)
    3-bunca zaman servislerin hiç chip yaptıgını duymamıştım ben de Kamikaze gibi hangi serviste yapıldıgını duymak isterim

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #32
    A. Can Şahin
    95+ HP Punto_Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.007
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06DA1234
    Edilen teşekkür: 779

    Standart

    Alıntı femoli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim kadar eco tuşu hp yi düşürmez vites değişim oranlarını düşürür motorda ufak bir kapama yapabilir ama hp yi düşürmez.. sport tuşuda araca ektra güç vermez vites oranını yükseltir yani 3000 de vites değişirken 4500 ,5000 devirde değiştirir buda araca extra güç katar gibi olur.. yani araç 90 sa 90 dır içeriye bir düğme koymayla chip devreye girip çıkmaz böyle bişi yok box olsa kumanda ile kapatıp açma gibi bir özellik var ama boxda yok diyorsun ,

    sevgili kenan arkadaşım yanlış anlama sana karşı yazılan bir msj değil ama seni aydınlatmak amaçlı yazdım hala savunuyorsan bir ara yanıma uğrarsan çay kahve eşliğinde aracına bir bakalım
    kesinlikle katılıyorum abi sana. şirketin 90hp'lik dualogic linea'sında bizzat denedim. eco modunu açınca aracın vites oranaları inanılmaz derecede düşüyor, kalkışta araç biraz hareket ettikten sonra hemen 2.vitese geçiyor ve benim farkettiğim eco modu açıkken turbo devreye girmiyor ve çok alt devirlerde vites değiştiriyor. aynı zamanda bu modda aracın çekişi çok düşüyor, çok geç hızlanıyor ve hız 60-70civarında iken araç 5.vitese geçiyor. gaza yüklendiğin zaman da vites küçültmeyip 5.viteste hızlanmaya çalışıyor.

    90 değil 150 beygirlik dualogic viteste bile eco modu açık olsa araç yine hp gücünden birşey kaybetmez, sadece geç hızlanır. aracın beygirinin düşmesi gibi birşey söz konusu bile olamaz.

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #33
    Adı Soyadı
    KaMiKaZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2008
    Mesajlar
    2.394
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 752

    Standart

    KENAN bey telefon numarasını gönderdi bana özelden ama ben bugün iş yoğunluğumdan arayamadım ama en kısa zamanda görüşmeye çalışacam.

  22. #34
    Kenan Özdemir
    kenan0006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    11
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    ankara birmot



    bugün ben fm tuning e gittim araca serviste rapid marka powerbox takmıslar ilk sahibi olmadıgım için chiple alaklı sanıyordum degilmiş megerse yakıt pompasıyla ilgili birsey iceriden acıldıgında daha fazla mazot gidiyormus ama güc konusuna gelince fm tuning sanıyorsam ufuk bey benimle aynı fikirde computeste soktum aracı aracın tekerlere aktarılan gücü bile 100beygirin üzerinde cıktı 110hp den 1-2 beygir daha fazla oldugu ortaya cıkmıs oldu saygılarımla
    VE BENİ ARKADASLARIN COGU YANLIS ANLADI TAMAM ARAÇ 75 BEYGİRE DÜSMÜYOR BENİM VERDİGİM İLANA BAKARSANIZ ECO MODUNDA SANKİ 75 BEYGİRLİK MOTORLAR GİBİ GİDİYOR DEDİM SİZE KATILIYORUM ARABAM 90 BEYGİR 75 E DÜSMEZ AMA NE YAPIYIM ECO MODUNU NASIL ACIKLAYIM POWERBOX VAR ARACIN GÜCÜ 15-20BEYGİR ARTIYOR İNANMAYANLAR GELSİN BAKSIN



    AYRICA GENEL FORUMDAN MODİFİYE MOTOR MODİFİYESİ FORUMUNA GİRSİNLER CHİP Mİ YOKSA POWERBOX MI DİYE BİR KONU ACILMIS ORADA ANLATILANLAR DOGRUYSA BİRMOT SERVİSİNDE GARANTİSİNİ BOZMAYACAK CHİP UYGULAMASI BİLE VARMIŞ Bİ GİRİN BAKIN

    Alıntı KaMiKaZe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sabah olmaz iş var güç var. Siz özelden cep telefonunuzu yazarsanız ben sizi yarın akşamüstü ararım.



    adrese gerek yok siz zahmet etmeyin ankarada 5 tane servis var zaten isim verseniz yeter ben açar sorarım.

    birmot
    kavaklıdere
    kartaş
    ağaçlı
    uğurlu
    üstün
    ankara otomotiv
    Alıntı akin78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu kadar açıklamadan sonra satılsın artık bu araç.Fotoğraflarıda koyarsan tam süper olur kanımca.
    Alıntı femoli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim kadar eco tuşu hp yi düşürmez vites değişim oranlarını düşürür motorda ufak bir kapama yapabilir ama hp yi düşürmez.. sport tuşuda araca ektra güç vermez vites oranını yükseltir yani 3000 de vites değişirken 4500 ,5000 devirde değiştirir buda araca extra güç katar gibi olur.. yani araç 90 sa 90 dır içeriye bir düğme koymayla chip devreye girip çıkmaz böyle bişi yok box olsa kumanda ile kapatıp açma gibi bir özellik var ama boxda yok diyorsun ,

    sevgili kenan arkadaşım yanlış anlama sana karşı yazılan bir msj değil ama seni aydınlatmak amaçlı yazdım hala savunuyorsan bir ara yanıma uğrarsan çay kahve eşliğinde aracına bir bakalım
    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    75lik dizeller ile 90lık dizeller aynı yakmıyormuydu (yada çok yakın)
    Eco mode bencede vites oranlarını ve/veya gaz pedalının hassasiyetini etkiler, aracın beygirini orj. fabrika çıkışlı değiştirilebilir olduğunu ilke defa duydum.
    Hayırlı satışlar bu arada.
    Alıntı Erdem Bozdağ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle Metmet abiye katılıyorum sorun arkadaşın olayı bıraz degisık anlatması ama
    1-araçta chip varsa öyle bi ayarlama yok şu beygir olsun filan gibi (tecrübe sabittir)
    2-box varsa 90 hp 110 olur ama araç 75 hp olmaz Mehmet abinin dediği gibi eco modda gidilir okadar.(tecrübe sabittir)
    3-bunca zaman servislerin hiç chip yaptıgını duymamıştım ben de Kamikaze gibi hangi serviste yapıldıgını duymak isterim
    ankara birmot servisinde takılmıs özürdilerim chip degilmis rapid marka powerbox mis


    ERDEM BEYE BENDE KATILIYORUM SÖYLEDİKLERİ KESİNLİKLE DOGRUDUR ARABADA BOX VAR RAPİD MARKA
    Konu erdiyilmaz tarafından (07/01/2010 Saat 09:17 ) değiştirilmiştir. Sebep: Mesajlariniz birlestirilmistir, mesajlariniza bir daha birlestirme yapilmayacaktir.

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Satılık 2006 grande punto 90hp 6 ileri multijet emotion...
    kadir07 tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 40
    Son Mesaj: 15/05/2013, 00:15
  2. Acil satılık 2008 Grande Punto multijet...
    kadir07 tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 12/11/2012, 16:10
  3. Satılık Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 Model
    emrahisilti tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 25/03/2012, 04:10
  4. Grande Punto 1.3 Multijet Emotion Triptronik nasıl bir araçtır?
    GpEmotion tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 25/03/2010, 12:53
  5. Satılık Grande Punto 2008 Multijet
    Gökhan Can tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 02/03/2010, 03:12

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com