45 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: bunlar da benim motor(lu)lar

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Emre Y.
    SupermenDon'tCryJustFLY! dagored - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.063
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 315

    Standart

    İLK MODEL UÇAĞI SEÇMEK


    R/C nodellerden zevk almanın ilk kuralı sabırlı olmak ve acele etmemektir.Gerek uçağın inşa safhasında,gerek uçuş öncesi hazılıklarda gerekse uçuş sırasında acele etmemek ve sabırlı olmak gerekir.Unutmayınki hayalinizdeki F-16'yı yapıp uçuranlarda sizin gibi eğitim modelleri ile başladılar.Aşağıdaki tavsiyeler size seçeceğiniz ilk uçağınız için çok faydalı olacaktır.

    1. Denge: Yeni pilotların büyük problemlerinden biriside uçağa aşırı kontrol vermektir.Ancak dengeli modeller yeni başlayanlara başarı için büyük imkanlar sunmaktadır.Bazı faktörler uçağın degesini arttırmaktadır. Bunlar üstten kanat,büyük dihedral açısı,yüksek aspect ratio oranı ve önden tekerlektir.

    2.Düşük hızda uçma kabiliyeti:Yavaş uçan modellerde düşünmek ve uçağın hareketlerine reaksiyon göstermek için zamanınız daha fazla olacaktır.Bu yüzden flat-bottom airfoilli,büyük kanat yüzeyine sahip,kalın kanatlı ve kanat yüklemesi düşük modelleri tercih edin. Ancak yavaş uçan modelleri fazla rüzgarlı günlerde uçurmayın.

    3.Yapım kolaylığı ve Sağlamlık : Seçeceğiniz uçak yapımı kolay ve basit olmalıdır.Zaten ilk uçağınız olacağı için inşaasında acemilik çekeceksiniz.Ayrıca biran önce bitirip uçurmaya çalışacaksınız.Bunun yanında inşaa tecrübesi kazanacaksınız.İlk anda karmaşık bir model hevesinizi kırabilir.Arıca yeni olduğunuz için sıksık uçağınız hasar görecek ve tamir edilmesi gerekecek.Karmaşık bir modelin tamiri basit bir modele göre çok daha zor ve zaman alacaktır.

    4.Büyük Uçak : Yeni başlayanlar uçaklarını,uçağın ne yaptığını anlayamıyacak kadar uzağa gönderme eğilimi içindedir.İyi kontrol için görünürlük önemlidir.Bunun için büyük yada orta seviyede modeller yeni başlayanlar için idealdir.Ayrıca büyük uçakları kontrol etmek daha kolaydır.

  2. #2
    Emre Y.
    SupermenDon'tCryJustFLY! dagored - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.063
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 315

    Standart

    Aerodynamic

    Aerodynamic gereklidir.Ancak bu herkesin öğrenmesi gerektiği anlamına gelmemektedir.Burada uçakların nasıl uçtuğu hakkında genel bilgi verilecektir.Diğer açıklanacak konu bazı dizayn özelliklerinin uçuşa nasıl etki ettiği ve ilk yada daha sonraki uçaklarınızı seçerken bilinmesi gereken konulardır.

    UÇMAK yada UÇMAMAK

    Bir uçak nasıl uçar ? Sanılanın aksine bir uçağı havada tutan parçası motor değil kanadıdır.Motor sadece öndeki havayı alır ve arkaya doğru iter.Bu bir itme gücü (thrust) sağlar.Bu güç sayesinde uçak ileri doğru hareket eder.Uçak ileri doğru hareket ederken kanadının kesit (Airfoil) yapısından dolayı kanadın alt yüzeyinde yukarı doğru bir kaldırma kuvveti (Lift) doğar.Bu aradada hava , içinde ileri doğru hareket eden uçağa karşı bir direnç (drag) gösterir.Uçağın sürati arttıkça kanadın kaldırma kuvveti artar.Bukaldırma kuvveti yerçekimi (Gravity) ve hava direncinin (Drag) toplamından fazla olduğunda uçak yerden havalanır.Kısacası uçak uçmaya başlar.

    UÇAĞIN PERFORMANSINA ve GÖRÜNÜŞÜNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER

    Kanat yerleşim yeri (Wing Location) : Kanat yeri bir uçağın görünüşüne ve uçuş karekteristiğine etki eden önemli faktörlerden birisidir.Genel olarak iki tür kanat yerleşim yeri vardır.Biri uçağın üst tarafı (High Wing),diğeri uçağın alt tarafıdır.(Low Wing)Bazı modellerde kanat gövdenin tam ortasındada olabilir.Üstten kanatlı modellerde uçağın ağırlığı kanadın altında asılı bulunmaktadır.Bu yüzden havada uçarken daha dengelidir.Dengeli ve kontrolü kolay olduğundan,eğitim modelleri ve yeni başlayanlar için çok uygundur.Alttan kanatlı bir model ise bunun tam tersidir. Ağırlık uçağın kanadının üzerindedir.Bu yüzden havada daha dengesiz uçmaktadır. Yeni başlayanlar için uygun değildir.Ancak ileri seviyedeki pilotlar için özellikle akrobasi için uygundur.

    [COLOR="Red"]Kanat kesidi (Airfoil) :[/COLOR]Kanat ucundan bakınca, kanadı önden arkaya doğru kestiğinizde ortaya çıkan alan kanat kesitidir.(airfoil)Çok küçük görünmesine rağmen uçağın uçuş kalitesine etki eden ana faktörlerdendir.Yüzlerce şekilde olabilir.Ancak genel olarak üç şekilde adlandırılır.Flat-Bottom , Symmetrical ve Semi-Symmetrical

    Flat-Bottom Airfoil : Kanat kesitinin alt tarafı tamamen düz olan şekildir.Yüksek kaldırma kuvveti ve düşük hızlarda uçuş kabiliyeti sağlar.Yeni başlayanlar için çok idealdir.

    Symmetrical Airfoil:Kanat kesitinin alt ve üst tarafının aynı olduğu şekidir.Bu yüzden düz ve ters uçuşta aynı kaldırma kuvvetini sağlar.Akrobasi için çok uygundur.İleri seviyedeki pilotların tercihi olmalıdır.

    Semi-Symmetrical Airfoil :Flat-Bottom ve Symmetrical Airfoilin karışımıdır.Her iki kanat kesidinin özelliklerinden almıştır.Orta seviyedeki pilotlar için uygundur.


    Kanat Alanı(Wing Area)/Aspect Ratio/Kanat Yüklemesi(Wing Loading) : Kanat alanı kanadın kaldırma kuvveti sağlayan yüzey alanıdır.Aspect Ratio kanat boyu ile kanat eninin birbirine oranıdır.Kanat boyu 150 cm ,kanat eni 25 cm olan bir uçağı aspect ratiosu 6:1 dir.Genel olarak söylenen bu oran küçüldükçe uçağın akrobasi kabiliyetinin arttığıdır.Kanat yüklemesi ise kanat yüzeyindeki bir santimetrekareye düşen ağırlıktır.Bu değer nekadar küçük olursa okadar iyidir.


    Dihedral : Kanadın V şeklinde olan açısıdır.Bu açı arttıkça uçak daha dengeli uçar.Ançak akrobasi kabiliyeti azalır.Eğitim modellerinde bu açı daha fazladır.Akrobasi modellerinde ya çok az yada hiç yoktur.

    Kanat kalınlığı(Wing Thickness) : Kanat sadece kaldırma kuvveti sağlamaz.Aynı zamandada havanın içinde ileri hareket ederken direnç oluşturur.Bu yüzden kalın kanatlar akrobasi ve sürat için uygun değildir.

    İniş takımı yeri : Bu uçağın görünüşüne ve performansına etki eder.Önden tekerlekli (Tricycle Gear) modeller yerde kontrolü kolay modellerdir.Arkadan tekerli (Taildragger Gear) modeller yerde kullanılması biraz daha güçtür. Ancak her pilot mutlaka denemelidir.

Benzer Konular

  1. Bunlar da benim Led'ler + Video
    smartmavi tarafından Kendi modifiyeni kendin yap forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 11/06/2014, 02:45
  2. buda benim bebegim seni cok seviyorum gp benim
    sagitta tarafından Hobi forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 21/11/2011, 00:37
  3. işte benim farlarda bunlar ;)
    GPtolga tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 22/03/2011, 00:21
  4. Seçmece bunlar
    GünahsizSeytan tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 07/08/2010, 11:30
  5. Bunlarda benim benim gündüz farım :))
    drahmet tarafından Kendi modifiyeni kendin yap forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 40
    Son Mesaj: 19/06/2010, 21:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


bunlar da benim motor(lu)lar Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com