bu arac üretildiğinde herkes alamayacağına göre akaryakıt üzerinden alınan vergileri azaltsalarda herkes aracı için daha az akaryakıt harcasa daha iyi olmazmı.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, "Şimdi bu araçta hedefimiz, 100 kilometrelik bir yolu 2 litre benzinle veya mazotla gitmek" dedi.
Dizel motorları Türkiye'de geliştirmekle ilgili projeyi TÜBİTAK'ta başlattıklarını aktaran Işık, şunları kaydetti:
"15-17 kilovatsaatlik batarya düşünün. İzmit'in içinden bir ay çıkmadınız. Günde 100 kilometreye kadar telefonunuzu şarja takar gibi akşamdan bataryayı şarja takacaksınız. 100 kilometreye kadar gezeceksiniz. Günde 2-2,5 liralık şarj maliyetiyle ama memleketinize gitmeniz lazım. Başka bir arabayla mı gideceksiniz, olmaz. Onun için arabanın arkasına küçük bir jeneratör koyuyoruz. Bu jeneratör benzinli, dizel ve LPG'li olabilir. Araç giderken batarya zayıfladı, jeneratör devreye giriyor hem elektrik motorunu besliyor hem de bataryayı şarj ediyor. Türkiye'nin her yerine istediğiniz gibi gidebilirsiniz, benzinin, mazotun ve LPG'nin olduğu her yere rahatlıkla gidersiniz. Şimdi en iyi araba 100 kilometrede 5 litre yakıyor, bazıları 9-10 litreye kadar çıkıyor. Şimdi bu araçta hedefimiz, 100 kilometrelik bir yolu 2 litre benzinle gitmek veya mazotla gitmek. Tasarruf olur mu Türkiye'nin petrole bağımlılığı azalır mı, azalır. Aile ekonomisine ciddi katkı olur. Büyük şehirlerdeki hava kirliliğini de büyük oranda ortadan kaldırır. Birkaç sene sonra belki yollarda Apple'ın arabasını göreceğiz. Google insansız çalışan araç yaptı. Herkes yaparken Türkiye niye yapmasın "
Kaynak: mynet.com | Haberin devamı...
FiatTR - PuntoTR - GrandePuntoTR - PuntoEvoTR - BravoTR Haber Servisi
www.grandepuntotr.com
www.fiattr.com
bu arac üretildiğinde herkes alamayacağına göre akaryakıt üzerinden alınan vergileri azaltsalarda herkes aracı için daha az akaryakıt harcasa daha iyi olmazmı.
Yok oyle bi dunya. Yillarin tecrubesi motor ureticisi fiat vw honda o kadar az yakan arac uretemedi. Biz bugun baslayip oyle bi arac uretmemiz imkansiz. Sacma sapan siyasi propaganda malzemesi oldu yerli oto
Sent my iPhone using
Fiat Linea '07 1.3 Multijet 90HP
Otomotiv devleri senelerdir arge calismasi yaparak milyonlarca dolar para harcadilar ama 100 km de 2 lt gibi bir değere ulasamamisken bu cümleyi kurup basina demeç vermek hayal satmak ve ayrıca talihsizliktir
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Kastedilen konu araca takilan jeneratörün 2 lt harcamasi. Motordan bu performans su anki teknoloji ile imkansiz diyebiliriz. Bu ornege benzer arac zaten var. Opel Ampera. Elektrik motoru ile yol alıyor. Icinde 1.4lt lik benzinli jeneratör var. Teknik verilerini bilmiyorum ama merak eden sitesinden bakabilir. Bence mantikli bir uygulama. Dizel yakittan daha fazla enerji aciga ciktigina göre, dizel bir jeneratöründe az yakit harcamasi pekala beklenebilir diye düşünüyorum.
Manupile bir demeç olmuş. Dediğinize bakılırsa Tesla 100kmde %0 mı yakıt tüketiyor?
Umarım sistemide dışarıdan almazlar.
Bu araç ile Devrim ekibini aynı kefeye koyanlara çok kızıyorum. 4.5 ay gibi inanılmaz zamanda insanüstü gayretlerle. Eldeki olmusuzluklarla rağmen yapılan bir araçla.
Dışarıdan patentleri alınan 2000li yılların araçları Türk mühendisliği harikası olacak gibi tanıtmak ne kadar gülünç.
Full rampa aşağı bırakınca benim punto da 2.0 lt. yakıt harcıyorUmarım bu düşüncemi forumda paylaştığım için utancımdan kulaklarıma kadar kızardığım günler gelirde aziz milletimiz gram gram tüketim hesabı yapmaktan kurtulur.
yav he he evet, olur o iş olur.
zaten %60 vergi almasanız, %20 lere düşürseniz hepimizin aracı okadar yakar.
Seçim üstü iyice saçma vaatler doldu yine. İnsanları beyinsiz birer kukla sanıyorlar sanırım.
Üstüne birde her aileye en az 3 yerli oto derlerse hiç şaşırmam![]()
BeşiktAŞK
2007 Grande Punto Dynamic
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri