Renault, yerli elektrikli aracı Fluence Z.E.'yi bu hafta sonundan itibaren Türkiye'de satışa çıkarıyor.Türkiye'nin ilk elektrikli otomobilinin satış fiyatı yüzde 3 ÖTV uygulaması sayesinde benzeri dizel modelden daha uygun fiyata 60 bin liradan başlayacak.
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, elektrikli Fluence'ı geniş çevrelere götürebilmek için altyapı faaliyetlerinin çok önemli olduğunu belirterek, bu aracın satışıyla ilgili başlangıçta İstanbul, Ankara, Gaziantep, Kocaeli ve Bursa'da yetkili satıcıların hizmet vereceğini söyledi. Bu noktalarda gerekli altyapının tamamlandığını ve 45 noktada şarj istasyonu kurulduğunu kaydeden Aybar, "Fluence Z.E. satın alan müşterilerimiz araçların bataryasını Renault bayilerinde de şarj edebilecek. Renault bayilerinde iki farklı şarj yer alacak. Bataryayı 1 saatte doldurabilecek 22 kWh güce sahip şarj da olacak, 3,5 kWh/saat'lik şarj da bulunacak." dedi.
Renault Mais, Fluence Z.E. için İstanbul, Ankara, Kocaeli ve Gaziantep Büyükşehir belediyeleri ile elektrik motorlu araç altyapı sözleşmesi imzaladı. İbrahim Aybar, kamu kurumları, belediyeler ile şirketlerden bugüne kadar 160 Fluence Z.E. siparişi aldıklarını, 60 tanesini teslim ettiklerini dile getirdi. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın makam aracı olarak Fluence Z.E. kullandığını belirten Aybar, Ermeni tasarısı nedeniyle elektrikli araç alımını askıya alan Ankara Büyükşehir Belediyesi'ne bu ay ortasında tedarike başlayacaklarını, 100 aracı Başkan Melih Gökçek'e teslim edeceklerini ifade etti.
Fluence Z.E.'nin elektrikli motoru 95 beygirlik bir güç üretiyor. Aracın azami hızı 135 km/saat ile sınırlandırıldı. Elektrikli araç, evdeki bir priz sayesinde 6 saatte şarj edilebiliyor. Otopark, alışveriş merkezleri gibi mekânlarda kurulacak şarj istasyonlarında bu süre hızlı şarjla 1 saate inecek.
Elektrikli Fluence, 100 kilometrede 2,5 liralık elektrik harcıyor. Üst donanıma sahip otomatik şanzımanlı Fluence Privilege 1.5 dCi (dizel) modelin anahtar teslim fiyatı opsiyonlar hariç 59 bin 850 lira. Fluence Bold Edition 1.5 dCi EDC (dizel otomatik) modelin fiyatı 63 bin 800 TL. Elektrikli aracı satın alanlar batarya için aylık 83 Euro (193 lira) kira bedeli ödeyecek
m.milliyet.com.tr
Sen gti ını itekle biz gazlarız T-JET le
batarya ücreti olmasa çok çok iyi olurmuş...şehiriçinde dolaşıp duran pazarlamacılar vs için çok iyi...
Keyif BMW'Dir...
Bugün Omsan'ın içinde 4 tane gördüm,biri yanımızdan ok gibi geçti,hem kasası çok güzeldi hemde motor sesi
Batarya ucretide nyms
İkinci el Temiz Dizel Otomatik 2010 model üstü araç aranıyor
Elektrikli aracı satın alanlar batarya için aylık 83 Euro (193 lira) kira bedeli ödeyecek
Bu kelime saçmalık aracı satın alanlar bataryayıda satın almış olmuyormu birde
83 Euro aylık ödenecek Daha çok vergi öderiz biz kamu kurum ve kuruluşları bunları tedarik edecek bizde vergiye devam bu işinde cılkı çıkar zamanla hadi hayırlısı türk milletinin sırtına bir vergi yükü daha... Umarım benzin ve mazot hatta lpg ucuzlatılır bu araçlar nedeni ile bizde rahatla aracımızı kullanmaya devam ederiz türk mlletine hayırlı ugurlu olsun melih gökçek bundan 100 adet aldıysa şimdiden vardır bişeyler neyse sövmicem kimseye sinirlerim zıpladı yine..
Dünayaya geldigin zaman, sen aglarken çevrendekiler gülüyorlardı Öyle bir hayat sürki, öldügünde çevrendekiler aglarken,sen gülümseyerek ahirete gidesin.
1000km yapıyorsa alan kişi ayda dizel daha mantıklı oluyor şu anki yakıt fiyatlarıyla.
devletimize milletimize hayırlı uğurlu olsun..
Elektriğin kaynağı muhtemel doğalgaz santrelleri olacak, doğalgazdan elektrik enerjisi üretip ondan sonra araçlarda kullanmak hiçte mantıklı değil, aracı ısıtıp soğutmakta elektrikle ne kadar verimli olur bu da ayrı, araçtaki elektrik motorlarının yayacağı radyasyondan hiç bahseden yok, aklıma şimdilik bunlar geldi Nasıl olurda bir şeyleri satarıza güzel bir örnek bence
zaten aylık 200 tl yakıyorum en fazla ayrıca yaygın servis ağı ve bu elektrikli işten anlayan yetkili sayısı çok az araçta bir sorun çıktı servise götürsen dünya para allah bilir yetkili serviste bakımları kaç paradır (belki bakımıda yoktur)
Sent from my iPhone using
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com
Süpermiş karikatür.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri