9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: İkinci Devrim'in bedeli 4 milyar dolar

  1. #1
    Fiat Türkiye Forum
    FiatTR | PuntoTR
    GrandePuntoTR
    Haber ve Bilgi Servisi
    Haberci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    1.756
    Edilen teşekkür: 278

    Haber Bilgilendirme İkinci Devrim'in bedeli 4 milyar dolar

    Otomotiv sektörü temsilcileri Başbakan Tayyip Erdoğan'ın yerli marka hayalinin gerçekleşmesi için gerekli koşulları tartışacak.



    Haberin devamı...
    FiatTR - PuntoTR - GrandePuntoTR - PuntoEvoTR - BravoTR Haber Servisi

    www.grandepuntotr.com
    www.fiattr.com

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    Mustafa Özkan
    Moosty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    641
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    26 TZ 691
    Edilen teşekkür: 361

    Standart

    Hala çok geç kalınmış değil, bir şeyler yapılabilir ama mevcut otomobil üreticileri ile bu işin yürüyeceğine inanmıyorum.

    4 milyar dolar

    Hepsi de lisans ile üretim yapıyor, Türkiye'de yeri otomobil üretimine başlamaları durumunda lisansını kullandıkları firmalar mutlaka problem çıkaracaktır.

    Patronlar ekmek paralarından olmak istemez.

    Bu tartışmayı otomotiv sektör temsilcileri ile yapmaktansa sanayideki ustalar ile yapmak daha verimli sonuçlar doğurur bence.

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    ümit başaran
    uzuncocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.518
    Nereden
    Mardin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 480

    Standart

    Alıntı Moosty Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hala çok geç kalınmış değil, bir şeyler yapılabilir ama mevcut otomobil üreticileri ile bu işin yürüyeceğine inanmıyorum.

    4 milyar dolar

    Hepsi de lisans ile üretim yapıyor, Türkiye'de yeri otomobil üretimine başlamaları durumunda lisansını kullandıkları firmalar mutlaka problem çıkaracaktır.

    Patronlar ekmek paralarından olmak istemez.

    Bu tartışmayı otomotiv sektör temsilcileri ile yapmaktansa sanayideki ustalar ile yapmak daha verimli sonuçlar doğurur bence.
    ıran bu kadar malı yaptırım altında kendı aracı ıkco yu yapıp pazarlayabılıyorsa????ben ozellıkle kocaelı bolgesının yıllardır otomotıv kulturuyle yasayan bır bolge olarak otomotıv uretımınde soz sahıbı olabılecegını dusunuyorum....

  6. #4
    Mustafa Özkan
    Moosty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    641
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    26 TZ 691
    Edilen teşekkür: 361

    Standart

    Alıntı uzuncocuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ıran bu kadar malı yaptırım altında kendı aracı ıkco yu yapıp pazarlayabılıyorsa????ben ozellıkle kocaelı bolgesının yıllardır otomotıv kulturuyle yasayan bır bolge olarak otomotıv uretımınde soz sahıbı olabılecegını dusunuyorum....
    Kesinlikle. Yapılabileceğine eminim. Ancak İran ile aramızda fark var. İran ülke olarak yaptırım altında ve bu 'kötü komşu insanı kap-kaçak sahibi yapar' sözündeki gibi kendi işini kendi görme yoluna itiyor.

    Bu güne kadar icatların da büyük bir kısmı savaş durumunda veya abluka altındayken ihtiyaçtan dolayı yapılmış.

    İran abluka altında ve otomobile ihtiyacı var. Dışarıdan alamadığı için mecburen kendi yapmak zorunda ki otomobili yapmak, onu satabilmenin ilk aşamasıdır.

    İhtiyaç çok önemli bir motivasyondur.

    Türk vatandaşlarına 'Türk tasarımlı, Türk malı' otomobil ihtiyacı hiç bir zaman hissettirilmedi, 'otomobil' ihtiyacı olan gidip gücünün yettiği arabayı satın alabildi ve bu ihtiyacını karşıladı.

    Bu açıdan bakıldığında Marmara Bölgesindeki otomotiv sanayinin var olması, Türk halkının otomobil ihtiyacını Türk malı olmayan otomobiller ile karşılıyor olması nedeniyle kötü, ama otomotiv üretimi konusundaki bilgi birikimi sayesinde de iyi bir durum.

    Allah korusun, bizim de başımıza BARİZ bir abluka, bir savaş durumu gelirse otomobil konusunda Marmara Bölgesinde mucizeler yaratılır, hiç bir şüphem yok.

    BARİZ kelimesinin altını çizdim, çünkü şu an ekonomik olarak görünmez bir savaş da var, abluka da. Ama halk olarak bunun farkında olsak da bilincinde değiliz.

    Bir yerlerden başlamak zorundayız, ancak ülke olarak önümüzdeki en büyük engellerden biri de bence yine Türkiye'deki otomobil üreticileri.

    Düşünün, Türkiye'de yerli tasarım bir araç üretimi için 'Tofaş' ı seçtik diyelim.
    FIAT buna karşı çıkacak, 'benim bilgi birikimimi kullanamazsınız, sahip olduğunuz tüm bilgi birikimi benim size verdiğim altyapıya dayanıyor' diyecek. Oysa bu sadece bir bahane, Türkiye'de FIAT'ı üreten Koç, aynı zamanda FORD u da üretiyor ve kimse sesini çıkarmıyor.

    Eğer TOFAŞ vazgeçmezse FIAT diyecek ki, 'Ey sevgili TOFAŞ, madem öyle; ben de sendeki üretimimi çeker, Mısır'a / Polonya'ya / Rusya'ya kaydırırım, sen bilirsin' diyecek.

    Ne TOFAŞ ne de bir başkası buna cesaret edemez. Eğer yerli malı otomobil üretimine başlanacaksa bunun yolu bağımsız bir fabrika kurmaktan geçmeli.

    Ya da Anadol görünümlü Ford gibi bir otomobil çıkacak

    Bakalım önümüzdeki günlerde Jet Fadıl -II sinemalarda oynarmı.

  7. #5
    adem tahiroğlu
    muhabbet üye ademtahir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/06/2010
    Yaş
    48
    Mesajlar
    5.038
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1228

    Standart

    bu iş hayal bizim ülkemiz için asla izin vermezler kendi aracımızı yapamayız
    tarımda bile bağımlı hale geldik tüketim toplumu haline geldik bu hale getirdiler bizi bizim tüketim toplumu olmamız onların işine geldiği sürece adamlar salakmı araba üretmemize izin versinler...

  8. #6
    mert yılmaz
    mix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/12/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    697
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 170

  9. #7
    mustafa tamer
    mustelf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/03/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    112
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 62

    Standart

    bu haberi görünce devrim arabaları filmi geldi aklıma ilk devrim projesinde de aynı şekilde maliyeti falan konuşulmuş, maliyei ne olursaolsun yerli araba yapılmalı

  10. #8
    mert yılmaz
    mix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/12/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    697
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 170

  11. #9
    Umut K.
    Seat İbiza 1.2 TSİ DSG sundown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/10/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    431
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 242

    Standart

    Eğer gerçekten yerli malı araç üretilecekse vergisini düşürüp piyasada cazip hale getirilmesi ve ayrıca kaliteli araç üretilip ikinci el piyasasının sağlıklı olması değer kaybının çok fazla olmaması gerekir
    " Mazeret zayıfların silahıdır. Bahaneler daha çok batmak için iyi bir yöntemdir. Akıllılar buna başvurmaz"
    Osman PAMUKOĞLU


Benzer Konular

  1. Toyota 1.1 milyar dolar tazminat ödeyecek
    Haberci tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 27/12/2012, 13:45
  2. Araç Bedeli hk
    sadece_erhan tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 24/06/2012, 02:51
  3. Renault'dan 2.7 milyar Euro'luk zarar
    Haberci tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 30/07/2009, 23:49
  4. Kasko bedeli :(
    es26es tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 02/07/2009, 11:51
  5. Ford'dan 1.4 milyar dolar zarar
    Haberci tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 25/04/2009, 00:10

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com