Otomotiv sektörü temsilcileri Başbakan Tayyip Erdoğan'ın yerli marka hayalinin gerçekleşmesi için gerekli koşulları tartışacak.
Haberin devamı...
FiatTR - PuntoTR - GrandePuntoTR - PuntoEvoTR - BravoTR Haber Servisi
www.grandepuntotr.com
www.fiattr.com
Hala çok geç kalınmış değil, bir şeyler yapılabilir ama mevcut otomobil üreticileri ile bu işin yürüyeceğine inanmıyorum.
4 milyar dolar
Hepsi de lisans ile üretim yapıyor, Türkiye'de yeri otomobil üretimine başlamaları durumunda lisansını kullandıkları firmalar mutlaka problem çıkaracaktır.
Patronlar ekmek paralarından olmak istemez.
Bu tartışmayı otomotiv sektör temsilcileri ile yapmaktansa sanayideki ustalar ile yapmak daha verimli sonuçlar doğurur bence.
Kesinlikle. Yapılabileceğine eminim. Ancak İran ile aramızda fark var. İran ülke olarak yaptırım altında ve bu 'kötü komşu insanı kap-kaçak sahibi yapar' sözündeki gibi kendi işini kendi görme yoluna itiyor.
Bu güne kadar icatların da büyük bir kısmı savaş durumunda veya abluka altındayken ihtiyaçtan dolayı yapılmış.
İran abluka altında ve otomobile ihtiyacı var. Dışarıdan alamadığı için mecburen kendi yapmak zorunda ki otomobili yapmak, onu satabilmenin ilk aşamasıdır.
İhtiyaç çok önemli bir motivasyondur.
Türk vatandaşlarına 'Türk tasarımlı, Türk malı' otomobil ihtiyacı hiç bir zaman hissettirilmedi, 'otomobil' ihtiyacı olan gidip gücünün yettiği arabayı satın alabildi ve bu ihtiyacını karşıladı.
Bu açıdan bakıldığında Marmara Bölgesindeki otomotiv sanayinin var olması, Türk halkının otomobil ihtiyacını Türk malı olmayan otomobiller ile karşılıyor olması nedeniyle kötü, ama otomotiv üretimi konusundaki bilgi birikimi sayesinde de iyi bir durum.
Allah korusun, bizim de başımıza BARİZ bir abluka, bir savaş durumu gelirse otomobil konusunda Marmara Bölgesinde mucizeler yaratılır, hiç bir şüphem yok.
BARİZ kelimesinin altını çizdim, çünkü şu an ekonomik olarak görünmez bir savaş da var, abluka da. Ama halk olarak bunun farkında olsak da bilincinde değiliz.
Bir yerlerden başlamak zorundayız, ancak ülke olarak önümüzdeki en büyük engellerden biri de bence yine Türkiye'deki otomobil üreticileri.
Düşünün, Türkiye'de yerli tasarım bir araç üretimi için 'Tofaş' ı seçtik diyelim.
FIAT buna karşı çıkacak, 'benim bilgi birikimimi kullanamazsınız, sahip olduğunuz tüm bilgi birikimi benim size verdiğim altyapıya dayanıyor' diyecek. Oysa bu sadece bir bahane, Türkiye'de FIAT'ı üreten Koç, aynı zamanda FORD u da üretiyor ve kimse sesini çıkarmıyor.
Eğer TOFAŞ vazgeçmezse FIAT diyecek ki, 'Ey sevgili TOFAŞ, madem öyle; ben de sendeki üretimimi çeker, Mısır'a / Polonya'ya / Rusya'ya kaydırırım, sen bilirsin' diyecek.
Ne TOFAŞ ne de bir başkası buna cesaret edemez. Eğer yerli malı otomobil üretimine başlanacaksa bunun yolu bağımsız bir fabrika kurmaktan geçmeli.
Ya da Anadol görünümlü Ford gibi bir otomobil çıkacak
Bakalım önümüzdeki günlerde Jet Fadıl -II sinemalarda oynarmı.
bu iş hayal bizim ülkemiz için asla izin vermezler kendi aracımızı yapamayız
tarımda bile bağımlı hale geldik tüketim toplumu haline geldik bu hale getirdiler bizi bizim tüketim toplumu olmamız onların işine geldiği sürece adamlar salakmı araba üretmemize izin versinler...
bu haberi görünce devrim arabaları filmi geldi aklıma ilk devrim projesinde de aynı şekilde maliyeti falan konuşulmuş, maliyei ne olursaolsun yerli araba yapılmalı
Eğer gerçekten yerli malı araç üretilecekse vergisini düşürüp piyasada cazip hale getirilmesi ve ayrıca kaliteli araç üretilip ikinci el piyasasının sağlıklı olması değer kaybının çok fazla olmaması gerekir
" Mazeret zayıfların silahıdır. Bahaneler daha çok batmak için iyi bir yöntemdir. Akıllılar buna başvurmaz"
Osman PAMUKOĞLU
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri