FIAT 500 modeli, gunumuzde mini segmentteki ihtiyaclari en radikal bicimde karsilayabilecek saglam bir felsefeyle temellendi. Bu model, genellikle aracini 1-2 kisi kullanan bekar,cocuksuz ve kendi yasam bicimini dis dunyaya karsi yansitmaya merak duyan, ekonomik cozumler arayan tuketicileri tam 12 den vuruyor.
www.fiat500.com resmi sitesinden de gorulebilecegi gibi, aracin en buyuk temel ozelligi, tamamen kisisellestirmeye odaklanmis olmasi. Tuketiciler bu web sitesinden istedikleri renkleri kombine edip kendi begenisini modelleyip "ben bunu isterim" diyerek ureticiye dogrudan beklentisini iletiyor.
Diger yandan, orijinal pazarlama & reklam stratejileriyle 1-2 yil oncesinden aracin zihinlere kazinmasi ve hakkinda yogun bir merak uyandirmasi ile bu meraklilar kitlesinin kendi aralarinda bir gruplasma yaratip toplumsal payda acisindan ilgi odagi olmalarina zemin hazirlaniyor. Aslinda bizim burada GP kullanicilari olarak gruplasmamiz da bunun ufak bir ornegidir.
Tum bu pazarlama stratejileri gosterir ki, dogru fiyat politikalari izlendiginde bu model basarili olur.![]()
Yer imleri