51 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Sport 1.4 T-Jet izlenimlerim..

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #29
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Alıntı Rigel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo beslemeli yarış arabalarında, özellikle de ralli araçlarında viraja girerken frenaj esnasında yarım gaz ve hatta tam gaz devam edilirken sol ayakla fren yapılır. Tabii bunun için otomobilin transmisyon organları ve frenleri buna göre çok güçlü ve sağlamdır. Gazla birlikte frenaj yapılmasınn amacı turbo basıncını korumaktır. Gaz kesilmediği için turbo aynı basınçta kalır ve viraj bittiğinde hızlanmak gerektiğinde turbo gecikmesi (basıncın yükselmesi için gereken süre) yaşanmaz ve araç virajdan fırlayarak çıkar.

    Bizim TJet'te de bu özellik çalışacak mı diye denedim. Sol ayakla frene dokunur dokunmaz ECU tarafından gazın kesildiğini hissettim. Kendine gelmesi birkaç saniye sürdü. Birkaç defa daha denedim, aynı şeyi izledim. Sanırım ralli araçlarındaki o özelliği kullanamayız TJet ile.

    Başınıza gelen böyle bir şeye benziyor sanırım.

    Bu arada sol ayak freninin çok tehlikeli olduğunu belirtmeliyim. Önce boş yerlerde denemelisiniz...!
    Turbo araçlarda dediğiniz gibi sol ayak freni, viraj içlerinde basıncın düşmemesi adına sağ ayakla da gaza basılması şeklinde uygulanırken, aslında esas amacı önden çekişli araçların viraj dönme kabiliyetini artırmaktır.
    Teori ve uygulama şu şekilde oluyor. Gaz verilmiş halde önden çekişli bir araba viraja gelip de ön tekerlekler bir yana doğru çevrildiği zaman, araba arzu edilen dar bir dönüş çapının dışına çıkıyor ve understeer e düşüyor. Oluşan bu understeer durumunun önüne geçmek için sol ayak freni uygulanıyor ve frenlemenin genel balansı "arka" taraf lehine aktarılıyor. Gaz ve fren kombinasyonuyla sağlanan bu denge sayesinde, araç neutralsteer veya hatta oversteer konumuna getirilip çok dar bir çapta rahatça dönme olanağına kavuşuluyor.
    Bunu kendiniz de boş veya akşam saatlerinde sakin olan sert dönüşlerde görebilirsiniz. Viraj içine gaz kesmeden girerken, arabanın dönüş çapının arttığını hissettiğiniz anda gaz kesmeden aynı anda da frene basınca burnunun nasıl da viraj içine meyillendiğini ve dönüş çapının kısaldığını rahatça farkedebilirsiniz.


  2. Bu mesajı için 3 kişi ekorkut'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Linea izlenimlerim
    OzzY tarafından Diğer Fiat Binek Modelleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 02/01/2013, 11:08
  2. T-jet memnuniyetim ve izlenimlerim...
    effect1903 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 03/11/2012, 17:37
  3. Ford Fiesta 1.6 Sport vs Opel Corsa 1.4 Sport !!
    utkutku tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 08/10/2012, 16:02
  4. GP ilk izlenimlerim...
    Kemairon tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 34
    Son Mesaj: 31/12/2010, 16:01
  5. 1.3 mjet 75 hp dynamic gp ilk izlenimlerim
    hakyil tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 10/01/2009, 01:34

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Sport 1.4 T-Jet izlenimlerim.. Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com