62 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Motorsilk kesinlikle işe yarıyor..

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Alıntı Muhendis06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Surtunme azaltici motor silk, bor power vb gibi borik oksid temelli korozyon bariyeri kimyasallari teknik olarak patentlenmis ve uzay teknolojileri dahil cesitli alanlarda kullanilmakta olan bir maddedir. Ancak burada urunun , amaca uygun sartlar altinda degerlendirildiginden emin olunmalidir. O da soyle ki, soz konusu icten yanmali motorlarda surtunme kayiplarindan geri kazanilabilecek enerji orani kabaca %10-15 ler mertebesindedir. Dolayisiyla kimyasali kullanarak yakit faktorunden %10 gibi bir tasarrufa erisebiliriz. Makinanin daha sessiz calismasi ve yag omrunun uzamasi gibi etkenler de olasidir. Urunun teknik bultenlerinde suda cozunmedigi, mineral / sentetik bazli yaglarla etkilesime girmedigi, sadece metal parcalara nufuz ederek yuzey puruzlulugunu azalttigi ve surtunme direncini dusuren bir korozyon/yaglama bariyeri olusturdugu aciklanmakta. Buraya kadar hersey toz pembe. Isin bulanik kismi, hangi motordaki sizdirmazlik elemanlari bu urunlerle uyumlu? Kimse isin bu tarafina deginmiyor? O-ringler, hortumlar, contalar, salmastralar, keçeler tamamen bu urunlere dayanikli mi? Motor komponentlerinde kullanilan yuzlerce cesit malzemeden gercekten hicbirisi bu kimyasalla tepkimeye girmiyor mu? Kaç kisi bu konu hakkinda arastirma yapti? Sonuclari ne cikti? Kaucuk esasli malzemelerin yaslanma omurleri kimyasala maruz kalinca nasil degisti? Borik asit bilesikleri bu kadar masum mu? Cevap aranmasi gereken noktalar bunlardir diye dusunuyorum.

    Diger yandan, bu tip kimyasallara onay vermis oldugu iddia olunan motor/otomotiv imalatcilarinin orijinal onay belgelerini de burada paylasip ispatlayacak arkadaslardan da bunlari meydana cikartmalarini rica ediyorum.

    Lutfen yanlis anlasilmasin, goruslerim urunleri kotulemek veya karalamak degildir. Sehir efsaneleriyle maceralar yasamaktan ziyade, teknik temele dayanan bir mantik gelistirelim, ortak akil sonucu dogruyu arayalim.

    Merhaba şimdi öyle güzel şeyler yazmışsınızki .
    Sonradan, olabilecek sorunlarıda yazmışsın emin ol üreticiler bu kadar şeyi düşündükten sonra o ringleri keçeleri vede hortumlarıda düşünmüşlerdir

    Sonuçta yağa negatif tepkime vermeyen bir ürün hortumlara ne gibi bir zararı olabilirki eritirmi dersiniz..

    elimde şuanda API ,ABS ,CSA ASC, RESPIRTEK ,TUV ,TSE, ISO, ve daha bir çok belge mevcut ama, Otomobil imalatcıları ile yapılmış öyle resmi bir anlaşma yok referanslar olan bir belge var ama birebir bir anlaşma kopyası yok onuda senin için en kısa zamanda sordurayım ...

    Tabiki herkes içinden gelerek yazıyor kimse sağlam bir temlle yazmıyor ama gerçekten elinizde zarar verecek yada sorun çıkardığını ispatlayacak bir belge varsa koyun lütfen ...

  2. #2
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Alıntı femoli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba şimdi öyle güzel şeyler yazmışsınızki .
    Sonradan, olabilecek sorunlarıda yazmışsın emin ol üreticiler bu kadar şeyi düşündükten sonra o ringleri keçeleri vede hortumlarıda düşünmüşlerdir

    Sonuçta yağa negatif tepkime vermeyen bir ürün hortumlara ne gibi bir zararı olabilirki eritirmi dersiniz..

    elimde şuanda API ,ABS ,CSA ASC, RESPIRTEK ,TUV ,TSE, ISO, ve daha bir çok belge mevcut ama, Otomobil imalatcıları ile yapılmış öyle resmi bir anlaşma yok referanslar olan bir belge var ama birebir bir anlaşma kopyası yok onuda senin için en kısa zamanda sordurayım ...

    Tabiki herkes içinden gelerek yazıyor kimse sağlam bir temlle yazmıyor ama gerçekten elinizde zarar verecek yada sorun çıkardığını ispatlayacak bir belge varsa koyun lütfen ...

    Mehmet dostum, elinizde bulunan sertifikasyon belgelerinden birer kopya da bende var. Bunlara diyecek birsey yok, cunku urunu makina imalatcisi bazinda degil, kimyasal katkinin petrol urunleri ve otomotiv yaglama branslari kapsaminda hangi kategoriye girdigi ve hangi kabiliyette oldugu noktasinda TANIMLAMAK icin ortaya konulan dokumanlardir.

    Ancak, haticeye degil neticeye bakmak acisindan, biz tuketiciler tarafi icin referans teskil edecek olan belgeler dogrudan motor/makina imalatcisi taraan resmi yaziyla teyid edilen onay dokumanlaridir. Bizzat sektorde bu isle ugrasarak edindigim deneyimlerden, bir motor / sanziman imalatcisinin kendi tasarlayip urettigi motoru / sanzimani icin baslangicta on gordugu ve oanyladigi bir teknik ozellikteki yagi bile kabul etmek icin veya bir arada isbirligiyle gelistirmek icin petrol urunleri imalatcilarina hangi prosedurleri ve testleri sart kostugunu, bunlarin neticesinde ne turlu saha testleri yapildigini, hangi kimyasal asinma testlerinin tatbik edildigini, ne tur asinma partikul deneylerinin yapildigini, bircok malzeme uyumluluk testi uygulandigini goz onune almadan gecemeyecegim.

    Urune ilgi duyan tuketiciler muhakkak ki bu sayfalarda da ornegini gordugumuz gibi kendi motorlarini / sanzimanlarini kobay olarak kullanmakta hur iradeleri dogrultusunda sonuna kadar ozgurdur. Herkesin kendi malidir, karismak kimsenin haddine degil. Fakat makinalarimizi kobay olarak kullanirken, hissi yorumlardan ziyade, somut olcumlerle analizler yapmadan hicbir yere varamayiz. Yapilmasi gereken en temel olcumlerden bazilari yaglarda partikul asinma mukayeseleri, uzun donem 100 000 km- 200 000 km - 300 000 km asinma testleri, malzeme uyumluluk testleri gibi deneylerdir. Ki sanmiyorum hicbirimizi kisisel imkanlari ile kendi basina bu testleri yapabilecek vaziyette olsun. Dolayisiyla makinalarimizi kobay olarak kullanmaya gonullu bile olsak, kendi kendimize aracimizla basbasa kalmaktan baska pek caremiz olmuyor. Bu denli kapsamli bir calismayi da motor / sanziman imalatcilari veya otomotiv ana sanayi imalatcilari haricinde hicbir kurum kurulus masrafini ustlenerek yapmaya yanasmaz.

    Sonuc olarak, konuyu baglayacak tek unsur yine motor/sanziman imalatcilarinin kendilerine ait referans belgeleridir. Yukarida anlattigim hususlarda kisisel olarak bir test uygulama imkanim olmadigindan ve motorumu kobay olarak kullanmadigimdan zarar verme yonunde bir somut ornek, rapor, olcum paylasabilecek durumda degilim. Onemli olan, tekrar soyluyorum dogruyu somut tekniklerle bulmaktir. Iyi surusler.
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

Benzer Konular

  1. Motorsilk
    onurgenc87 tarafından Araç Bakımı ve Temizlik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 03/04/2013, 14:35
  2. Punto Evo göğüsteki 3. tuş ne işe yarıyor.
    evrenarisoy tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 07/11/2012, 19:24
  3. Motorsilk Cls Bond & Ekoyak
    ugurozer tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 15/12/2008, 22:55
  4. Bu cd romlar ne işe yarıyor biz bilmiyoruz ?
    uLTRa GP tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 31/08/2008, 23:17
  5. Motorsilk Aldim Garantiden çikar Dediler
    ozmermer tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 20/05/2008, 09:43

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com