Muhendis06 Nickli Üyeden Alıntı
Surtunme azaltici motor silk, bor power vb gibi borik oksid temelli korozyon bariyeri kimyasallari teknik olarak patentlenmis ve uzay teknolojileri dahil cesitli alanlarda kullanilmakta olan bir maddedir. Ancak burada urunun , amaca uygun sartlar altinda degerlendirildiginden emin olunmalidir. O da soyle ki, soz konusu icten yanmali motorlarda surtunme kayiplarindan geri kazanilabilecek enerji orani kabaca %10-15 ler mertebesindedir. Dolayisiyla kimyasali kullanarak yakit faktorunden %10 gibi bir tasarrufa erisebiliriz. Makinanin daha sessiz calismasi ve yag omrunun uzamasi gibi etkenler de olasidir. Urunun teknik bultenlerinde suda cozunmedigi, mineral / sentetik bazli yaglarla etkilesime girmedigi, sadece metal parcalara nufuz ederek yuzey puruzlulugunu azalttigi ve surtunme direncini dusuren bir korozyon/yaglama bariyeri olusturdugu aciklanmakta. Buraya kadar hersey toz pembe. Isin bulanik kismi, hangi motordaki sizdirmazlik elemanlari bu urunlerle uyumlu? Kimse isin bu tarafina deginmiyor? O-ringler, hortumlar, contalar, salmastralar, keçeler tamamen bu urunlere dayanikli mi? Motor komponentlerinde kullanilan yuzlerce cesit malzemeden gercekten hicbirisi bu kimyasalla tepkimeye girmiyor mu? Kaç kisi bu konu hakkinda arastirma yapti? Sonuclari ne cikti? Kaucuk esasli malzemelerin yaslanma omurleri kimyasala maruz kalinca nasil degisti? Borik asit bilesikleri bu kadar masum mu? Cevap aranmasi gereken noktalar bunlardir diye dusunuyorum.
Diger yandan, bu tip kimyasallara onay vermis oldugu iddia olunan motor/otomotiv imalatcilarinin orijinal onay belgelerini de burada paylasip ispatlayacak arkadaslardan da bunlari meydana cikartmalarini rica ediyorum.
Lutfen yanlis anlasilmasin, goruslerim urunleri kotulemek veya karalamak degildir. Sehir efsaneleriyle maceralar yasamaktan ziyade, teknik temele dayanan bir mantik gelistirelim, ortak akil sonucu dogruyu arayalim.