Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Dün yine T-JET elimdeydi. Tüketimi sıfırladım ve çevre yollarında çok hafif dur kalklı etaplarda yaklaşık bir 50 km kullandım 3500 devri de geçmeden. Tüketim değeri 7,5 l/100 km idi. Benim dizel bu etapta bu şekilde en fazla 5,5 yakardı eminim. Yani 100 km de 2 litre fark var. Umarım bu fark T-JET km yaptıkça azalır zira araba şu anda 600 km de. Başka kullanıcılar daha başka tüketimler de yakalayabilir elbette. Ama bu bizim elimizdeki 2 aracın tüketim değerleridir tekrar üstüne basarak söylüyorum. Tamam T-JET in keyfi var derseniz ve basarsanız bu sefer de 10 yakacak hatta daha fazla.
Şu dizelin 2-3 hatta 4 katı bakım masrafı nedir acaba? Yani gerçekten çok merak ettim. 2 araba sıfır alındı diyelim ki bizim durum böyle sayılır. Biri şimdi biri 6 ay önce alındı. Benzinli 20 binde bakıma girdiğinde 100 YTL versin, dizel bu zamana kadar 2 yağ + 1 mazot filtresi ile 270 YTL verecek. 20.000 km de ise benzinli 2 litre tüketim farkıyla 20.000 km de 400 litre fazladan benzin tüketecek. Hadi benzin dizelden pahalı değil ve aynı fiyattan satılıyor diyelim ve farkı bu şekilde değerlendirip ortaya koyalım. 400 x 3,6 = 1440 YTL fark yapıyor 20.000 km lik etapta. Ne oldu bakım masrafı daha ucuzdu değil mi benzinlinin 170 ytl kadar?? Başkasının T-JET i daha az yaksın bu fark 1200 YTL olsun 1100 YTL olsun...Benim arabam 5 sene garantili ve bu süre zarfında cebimden sarf malzeme ve bakım gideri dışında 5 kuruş da ekstra bir para çıkmayacak. En son olarak da dizelin senelik vergisinin de elle tutulur bir fark oluşturduğunu söyleyebilirim.
Devir ekonomi devri arkadaşlar. Benim için en azından öyle. Sizin için performans ve zevk daha önemliyse bu farkı paranızla satın alır, benzinli arabanın keyfini sürersiniz. Tamamen kişisel tercih bu. Arada satın alırken elbette bir fiyat farkı var ama satarken de bu fark var. Ben de çok düşündüm kendi adıma daha ucuza t-JEt mi alırdım yoksa 90 HP dizel mi diye. Valla yine bu noktada dizel alırdım diyebiliyorum. Günde 50 km civarı yolum var.
Herkese kendi tercihi hayırlı uğurlu olsun.
kesinlikle katılıyorum.. ben şuan ankara kızılay şehir içinde 6 lt civarı yakıyorum uzun yolda 4,5 lt hafif basarak çok rahat tutturuyorum. hatta geçen 3,7 litre yaptım hemde motor sağlığıyla oynamadan 2000 devirde.. ben dieselin hiç bir zaman bitmediğinin kanısındayım. konu gp olunca ve diesel ve benzinli motorların yıllık vergileri düşünülünce ve yakıtlarıda düşünülünce her zaman dieselin hep avantajlı olduğunu biliyorum.

hangi grande punto sorusuna ise;
bence paket dynamik olurdu. active bence para dumunu çak sıkışırsan olabilir. ama tek tercih dynamik tir emo tercih meselesi ama dynamik ve emo arasında öğle ciddi bir fark yok. ama tercih işte.. neyse motorlar ya 90 lık diesel yada 120 t-jet olurdu.
skoydam yada paketler tercih meselsi ama cam y-tavan hakkaten hoş duruyor araçlarda.
benim tercihim kesinlikle dynamik 90 hp diesel cam tavanlı olurdu.. ona bir de komplo marşpiyel takımı. jant lastik (17 inç) takımı ve yaylar. başkada dokunmazdım.. orjinalliğini bozmadan...