arkadaþlar bor power konusunda kafa akrýþtýracak bir durum yok.yapýlan birçok araþtýrma mevcut.ve bunlar belgeli.bor'un bu katký özelliðini bulanda bir türk bilim adamý
bizdeki etkiler psikolojik olabilir,neticede 1.4 bir araçta perfonmans anlamýnda saðladýðý etki düþük olacaktýr,bizimde bunu hissetmemiz çok zor.kaldýki asýl etkisi motor içindeki sürtünen parçalarýnýn aþýnmasýný önlemek zaten asýl iþlevide bu,ve tabiiki uzun vadeli bir sonuç ortaya koyuyor,ama kimse ben aracýma bor katký koydum canavar gibi oldu gibi bakmasýn.bu aracýnýzý koyduðun anda canavara dönüþterecek mucizevi bir olay deðil.ama bilimsel bir gerçek.örnek:yüzde beþ tasarruf saðlasa,100km/7 lt yakan bir araçta,bu tasarru olayý 0.35lt farkettirirki,özellikle þehir içi kullanýmda ve kullaným tarzýna baðlý olarakda bunu hissetmek mümkün deðil.uzun yolda yapýlacak bir testte bir depo benzin harcadýðýnýzda (45lt)farkedecek miktar 2 lt civarýdýr.)eðer her iki sürüþ testinde bütün koþullarýn birebir ayný olduðunu varsayarsak.ama birinde ayaðýnýzýn gaza biraz fazla gitmesi bütün sonucu deðiþtirecektir.kýsacasý aracýn hareketli motor parçalarý üzerinde faydalý bir etkisi olduðu kanýtlanmýþ bir olay,ekonomi ve güç ise ,bizim bunu hissetmemiz pek mümkün deðil.bu durumda yapýlacak tek þey,ayný dinama cihazýnda ve araçta hiçbir deðiþiklik yapmadan her iki koþulda ölçüm yapýlmasý olacaktýr.ve sanýyorum ürün etkisini,belirli bir km yaptýktan sonra gösteriyor.Haziran 2006 dan itibaren Ýngiltere Ford ve Almanya BMW araçlarýnda ******* kullanmaya baþlamýþtýr.
Yüzyýlýn en önemli buluþlarýna verilen R&D 100 ödülünü almýþtýr.Bu ödül bilimin Nobel‘i diye adlandýrýlýr.Bu buluþu ile Prof. Dr. Ali Erdemir Triboloji bilimine çað atlatan bilim adamý olarak literatürlere geçmiþtir.
************* metallerde sürtünme katsayýsýný 0.01’e düþüren bu buluþun ürünüdür.
Ham maddesi Bor madenidir.DÜNYA REZERVÝNÝN %70 NÝ ELÝNDEN BULUNDURAN VE BÝR ÇOK MADDEDE KULLANILAN BOR ELEMNETÝ ÝLK DEFA BU ÜRÜNDE KULLANILMIÞTIR. ****** Bor madeni iþleterek üretilen dünyadaki tek üründür.
****** yað katkýsý deðildir.YAÐ DEÐÝÞTÝRMEDEN ETKÝLENMEZ.Metal katký ürünüdür.
Dünyada üretilen tüm yað katký maddelerinden 40 kat daha etkilidir ******* üstün teknolojisi sayesinde motor içinde ilk görevi kalitesiz yakýtlardan oluþan kurum ve karbon atýklarýný temizler.
Sývý olarak Borik Asit halinde bulunan ürün metalle karþýlaþýnca kimyasal reaksiyon geçirir Borik asit halinden katý hale geçerek Boroksit’e dönüþür.Ve metal yüzeylerdeki aþýnma çiziklerine dolgu yaparak metallere nüfuz eder.Boroksit’in özelliði: Dünyada bilinen en sert element elmastýr Boroksit elmastan daha saðlam ve güçlü bir yapýya sahiptir.Bu özelliðinden dolayý metallerde yüzey kalitesini ve mukavemeti çok yüksek oranda arttýrýr.Ürünün içerisinde bulunan 0.2 mikron küçüklükteki bor partikülleri çalýþan iki metal arasýnda bilye görevi görerek raylý bir sistem oluþturur iþte bu sayede metallerde sürtünme katsayýsýný 0.01’e düþürür.
ONAY VE BELGELER
Dünyada alanýnda API belgesine EPA belgesine ABS sertifikasýna sahip tek üründür.NASA’nýn onayladýðý ve kullandýðý teknolojidir.
FAYDALARI
Sürtünmeyi yok ettiði için aþýnmayý %98 daha aza indirir.Sürtünmeye harcadýðý enerjiyi tasarruf dönüþtürür.
% 10 yakýt tasarrufu saðlar.
Kompresyon kaçaklarýný önlediði için yað eksiltmeleri azaltýr.Egsozdan duman salýnýmýný azaltýr.
Beygir gücünü ( 2 ile 6 ) HP arasý arttýrýr.
Tork deðerlerini % 10 civarýnda arttýrýr.
Aþýnan yerlere dolgu yaptýðý için motorunuzu onarýr.Ýlk günkü haline yakýn duruma getirir.Soðuk havalarda kolay ve aþýnmadan çalýþmasýný saðlar.
Bor madeni ýsýyý 10-15 oC kadar kendi bünyesinde absorbe eder ve metallere yansýtmaz. Böylece harareti önler.Aþýnmayý azalttýðý ve ýsýyý dengelediði için madeni yaðýn kirlenmesini engeller ve ömrünü uzatýr.
Ürün sývý halde yaðýn içinde kalmadýðý için yað deðiþimlerinde yaðla birlikte boþalmaz. Metallerde Boroksit olarak kalýr böylece yað deðiþimlerinden etkilenmez.
Sadece bir defa kullandýðýnýzda 150.000 km motorunuzda görevine devam eder. Bu nedenle dünyadaki en ekonomik katký ürünüdür.
Motor ömrünü en az iki kat uzatýr.
KULLANIMI
Yað ve yað filtresi yeni deðiþtirilmelidir.
ÖNEMLÝ NOT: Aracýnýz 8 lt ye kadar yað kapasiteli bir araç ise 475 ml lik ******* i komple yaða dökünüz.Aracýnýz 3 lt dahi olsa yine ayný þekilde kutuyu tam olarak boþaltmanýz gerekmektedir.Her 8 lt ve katlarýna kadar birer kutu katýnýz.
Yeni yað ile motorunuzu çalýþtýrýnýz.Hararet 80 oC’ye gelinceye kadar ýsýtýnýz.****** kutusunu iyice çalkalayýnýz.Dibe çökmüþ olan Bor partiküllerinin karýþýmýný saðlayýnýz.Motoru stop ediniz ve ****** tamamýný motora ilave ediniz.
******* uygulandýktan sonra motorunuzu 15 dakika rolantide çalýþtýrýnýz veya 30 km yol katediniz.
Tüm sentetik ve mineral yaðlarla uyumludur.
Benzin dizel LPG vb. ile çalýþan tüm otomobil otobüs kamyon traktör ve iþ makineleri ile deniz araçlarýnda güvenle kullanýlabilir.
Sýfýr ve yeni rektefiyeli motorlarda 8000 km’den sonra kullanýnýz.
DÜNYADAKÝ REFERANSLARIMIZDAN BAZILARI
Daimler-Chrysler (Nourth America )
Ford
General Motors
Hundai
Toyota
Honda
Nissan
Nascar Racing Teams
Bartell Yachts
Bimba Corporation
Boeing Aerospace & Aircraft
Robert Bosch
Chem Tool
Enron Wind
General Petroleum
Haliburton Corporation
Henkel Chemical
Hitachi Refrigeration E117
Florida Light and Power
Fujikoshi
Husqvarna
Idemetsu
Kaiman Aerospace
Marine Industries
Matsushita
Mitsubishi Heavy Industries
Mitsubishi Metals
Mitsui
Navistar
Neste/Fortum Oil
Nihon Chemical Kogyo
Nihon Victor Oil
Nisseki
Parking America
Raceway Marine AB Sweden
Ryder Trucks
Ryobi
Shandong Provence/China
Southern Marine
Sumitomo Heavy Industries
Sumitomo Lubricants
Tayteks/Turkey
Toei Sagyo
Volvo N. America
Von Weise Gear Co.
Wellstream North Sea
Yasuda Fire and ty
Mabuchi Motors
Bilim Oscarý'nýn Türk adayý
Amerika, Argon Devlet Laboratuvarý'nda görevli Türk profesör Ali Erdemir'i konuþuyor. Yaptýðý buluþlarla ABD'de birçok ödül kazanan ve dünyanýn en önemli 100 bilim adamý arasýnda yer alan Prof. Dr. Ali Erdemir son olarak bilimin Oscar'ýna aday gösterildi.
Chicago Üniversitesi ve ABD Enerji Bakanlýðý'na baðlý Argon Ulusal Laborutuarlarý'nda araþtýrmalar yapan Prof. Dr. Ali Erdemir, sürtünme katsayýsýný sýfýra indiren buluþu ile yeni ödüllere layýk görüldü. ABD Enerji Bakanlýðý'ndan 2 milyon 140 bin dolarlýk (yaklaþýk 500 milyar lira) araþtýrma ödülü kazanan Dr. Ali Erdemir, ayrýca, sürtünme ve aþýnma teknolojisi ile ilgili araþtýrmasýyla Mühendisler Birliði'nin her yýl bir kiþiye verdiði ‘‘Edmond E. Bisson Ödülü’’ne layýk görüldü.
EN BÜYÜK ÖDÜL
Yepyeni bir karbon kaplama geliþtirerek dünyanýn en kaygan maddesi olan teflondan 40 kere daha kaygan bir teknoloji ortaya koyan Prof. Dr. Erdemir, ABD'de yayýnlanan ünlü bilim dergisi ve bilim televizyon kanalý Discover tarafýndan ABD'de ‘‘bilim Oscarý’’ sayýlan Discover Ödülü'ne aday gösterildi. Discover organizasyonu tarafýndan yapýlan açýklamada, 4000 bilim adamý arasýndan 10 branþta 40 kiþinin seçildiði ve 14 kiþinin ödül alacaðý kaydedildi. Ali Erdemir, sürtünme ve aþýnma teknolojisi ile ilgili bilim dalýndaki en þanslý aday gösteriliyor.
Dr. Osman Eryýlmaz ve Georgi Dansky ile birlikte bilimsel araþtýrmalarýný sürdüren Prof. Dr. Ali Erdemir'in buluþu, Amerika'da büyük yanký uyandýrdý. Ekibin bulduðu borik asit aðýrlýklý motor katký maddesi, motorlarda en az 70 bin kilometre dayanan koruyucu bir tabaka oluþturarak aþýnmayý azaltýyor. Prof. Erdemir, bulduðu katký maddesi ile ilgili þu bilgileri verdi:
BÜYÜK TASARRUF
‘‘Halen kullanýlan araçlarýn motorlarýnda sürtünme sonucu açýða çýkan enerji boþa gidiyor. Kaybolan bu enerjiyi nasýl en aza indirebileceðimizi 10 yýl boyunca araþtýrdýk. Bulduðumuz katký maddesi ile motorlar, 10-15 kat daha az aþýnýyor, motor gücü artýyor. Motorlarýn sürtünme katsayýsý var. Katký maddesi, sürtünme katsayýsýný 3-4 kat düþürünce sürtünmeyle kaybolan enerjiyi motor gücünün artmasýnda kullanýyoruz. Motorun çalýþma durumuna baðlý olarak gücü yüzde 5-10 oranýnda yükseliyor. Motor yaðý ile bu katký maddesini katýp arabayý kullandýðýnýzda o farký rahatlýkla görüyorsunuz. ABD'de halen motorlardaki aþýnma ve sürtünmeye baðlý kayýplarýn yýllýk maliyeti 100 milyar dolara yakýn. Katký maddesini hazýrladýðýmýz borik asit, Türkiye'de oldukça bol bulunan boraks madeninden elde geliyor. Motor yüzeylerinde kaygan tabaka oluþturan katký maddesi etkisini 50- 70 mil (yaklaþýk 100 bin kilometre) sürdürüyor, kolay aþýnmýyor. Bu nedenle motor yaðý deðiþtirme süresi de çok uzayacak, çevreye zararlý bu atýk maddenin tüketimi azalacaktýr.’’
Ali Erdemir kimdir?
Adana'da dünyaya gelen Prof. Dr. Ali Erdemir, yüksek öðrenimini Ýstanbul Teknik Üniversitesi'nde yaptý. ÝTÜ'den 1977'de mezun olan Erdemir, Ýskenderun Demir Çelik Fabrikasý'nda 2.5 yýl çalýþtýktan sonra, 1979 yýlýnýn ilk aylarýnda master ve yüksek lisans eðitimini yapmak üzere Georgia Üniversitesi'ne gitti. 1986 yýlýnda askerlik için Türkiye'ye dönen Ali Erdemir, 6 ay boyunca iþ aramasýna raðmen, ABD'de edindiði bilgileri deðerlendirecek düzeyde bir iþ bulamayýnca, 1 yýl sonra doktora sonrasý öðretim için ABD'ye döndü ve Argon Laboratuvarý'na girdi. Prof. Dr. Ali Erdemir, ‘‘Geçen 10 yýllýk süre içerisinde Türkiye'de sanayi ve endüstri dallarýnda büyük aþamalar kaydedildi. Bugün olsa belki kendime göre iþ bulurdum’’ diyor. Prof. Erdemir, ‘‘Türk olarak böyle bir buluþun sahibi olmak bana gurur veriyor. Çok mutluyum. Bilim adamý olmaya ilgi duyanlara tavziyem, yolunuza çalýþarak devam edin. Bir þey keþfetmek veya geliþtirmek güç deðil’’ diye konuþuyor.
Dr.Erdemir'in karbon kaplama konusundaki buluþu, ABD'de 30'un üzerinde bilim dergisinin yaný sýra ünlü Populer Science dergisinin Nisan sayýsýnda da yer aldý. Dr.Ali Erdemir'in yeni buluþu ile ilgili olarak daha fazla bilgi almak isteyenler, Argon Laboratuarlarý'nýn Ýnternetteki web sayfasýna þu adresden ulaþabilirler: Argonne National Laboratory ... for a brighter future
Yer imleri