bende 190 gordum ama devrı hatırlamıyorum... dahada gıdıyodu ama cok agır yukselıyo surat...
Merhabalar;
Sizinle kafama takılan bir konuyu paylaşmak istedim.
Şimdi MJET 75 Hp Puntom ile geçenlerde 2 defa İzmir'e gittim. Araç daha 5300 km'de. Araç 1. 2. ve 3. viteslerde yaklaşık 5100 devire kadar çıkabiliyor. 4.viteste 4800 devir civarına gelip hızda 165 km/sa. oluyor. fakat 5. viteste 4000 deviri kesinlikle geçmeyip hızda 175-180 km/sa. orasında oluyor. Yol otoban ve rampada çıkmıyorum.
Forumda ve dışarıda bazı 75 HP kullanıcıları düzde 190 km/sa. yokuş aşağı 200'ü filan gördüklerini söylüyorlar.
Peki 75 Hp kullanan arkadaşlara şunu sormak istiyorum:
1- Sizin araçlarınız 5. viteste düz yolda maksimum kaç devir yapıyor.
2- 5. viteste bu 4000 devir sınırını geçebilirmiyim?
3- Geçemiceksem sizce sebep nedir veya hangi koşulları sağlarsam 4000 deviri geçebilirim.
4- Bu işin vites dişli oranları ile ilgisi varmıdır?
İyi Akşamlar.
Follow Me If You Can.
bende 190 gordum ama devrı hatırlamıyorum... dahada gıdıyodu ama cok agır yukselıyo surat...
İsmail vites büyüdükçe çevrilebilecek maksimum devirde de düşüş olur.Bence ulaştığın değerler son derece normal hatta fazla bile Üst viteste daha çok devir çevirebilmen için eğim şart.Sıfır eğimde 170km/s e kadar rahat çıkabilirsin...
Ben düzde 195 km/h gordum. Yanlız uzun bır yol ve sabır şart
herşey gayet normal ve düzenli bence aracınla 5.viteste 4000 d/d ye kadar çıktığını sölemişsin.dahada bassaydın araba eminimki hala gidecekti.ama sürati makul görüp sabit 4000 d/d de kalmışsın.sınırı bilmek güzeldir.ama dediğim gibi arabada problem yok.kazasız belasız.
Evet Uzun Bi Yol Egim Ve Sabir Ve Ayagi Hic Gazdan Cekmemek Bunlar Eklennce 195 Falan Oluyoo
90 BG ler için durum nedir arkadaşlar ???
kardeş durum normal.. aracının güç grafik eğrisi 4000 devirden sonra düşer bunu fiat ın sitesindeki grafikden de görebilirsin. beşinci vites 4000 devirden sonra güç eğrisi düştüğünden daha fazla hız anlamında yükselemezsin.. senin gittiğin yol sen farkında değilsindir ama yine de hafif rampa durumu vardır.. aynı motor bendede var düz yollarda 180 km yaparsın.. hafif rampa inişlerde 190 km görürsün.. ben istanbula giderken otobandan eğim aşağı 4750 devir beşinci vites 205 km gördüm ama yol biraz inişdi.. ama düze gelince tekrar güce orantılı olarak tekrar 180 li 190 lı kilometrelere düştüm..
yani senin anlıcan o motor için normal değerlerdir bahsettiğin değerler.. ilerki kilometrelerde 10 binden sonra biraz daha düzelme olur..
yanlız burda; balans ayarları, lastik havası, zemin ve yol sartları, yakıtın ve yük durumlarının da faktörü vardır bilesin..
Konu dejavu tarafından (27/03/2008 Saat 12:13 ) değiştirilmiştir.
GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi
Arkadaşlar Yorumlarınız İçin Teşekkürler.
Sonuçta Araç (75 HP) Maksimum gücü verdiği devre (4000) ulaştığına göre sıkıntı yok demekki.
Zaten araçta ekenomi aracı. En güzelide 5. viteste 4000 devirde iken yol bilgisayarının 9.9 lt/100km göstermesi.
İşte bazen insanın F1 duyguları kabarıyor. 200 km/sa'e çıkmıyor diye hırslanıyor.
Hepinize yorumlarınızdan ötürü teşekkürler.
Follow Me If You Can.
ismail araban daha 5000 kmde o yüzden arabndan daha performans pekleme daha arabanın motoru acılmammış
2 cisi hız bak cok gariptirki arabanın bir günü bir gününü tutmaz bunun nedeni aldığın mozot veya benzindir sana önerim daha arabanın motorunu sıkma 10000 bin km rede bi yağını değiştir arabının motorunu ac ki sağır kalmasın bende 75 bg tek kapı punto var şnan bazen 170 kalıyor bazende 195 kadar cıkıyor bunun nedeni sadece benzinden kaynaklanıyor stantart arablar icin .
ben maksimum 165 görebildim, üstelik 2,3 ve 4. viteslerde devir kesici devreye girmeden ayagımı gazdan cekmedim, ama yinede 5. vitesde 165 km/h gecemedim, belki uzun bir düzlükte 180 leri görebilirim ama 150 den sonra ivmelenme diye bir sey kalmıyor arabada, daha once dizel fiesta kullanıyordum, bence cok daha hızlı ve atakdı.
Ben düzde 205 km gördüm tabiki speedkit chiptuning ile (100)hp
gaza müthiş tepki veriyor 5.viteste bile
şimdi kutu içi performans filtre ve blowoff siparişi verdim bekliyorum bakalım filtreyi takınca nasıl olacak merak ediyorum doğrusu
Cihanın kastettiği sanırım son hız.İvmelenmeyi etkiler kesinlikle ama dizelde 4000d/d nın üstü gereksiz.Zaten tork 1750d/d dan sonra düşmeye başlıyor.Ancak benzinlide devir kesiciye yaklaşırken vites büyütmek daha iyi sonuç verir.
Ulaşmış olduğun son hız ise bence normal...
Bugün takacam bakalım bende merak ediyorum doğrusu Hepsiburada.com | Akıllı AlışveriÅŸ Burada | Oto Aksesuar | SÄ°MOTA GRANDE PUNTO 1.3 MULTÄ°JET PERFORMANS KABÄ°N İÇİ FÄ°LLTRE 231113
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri