Merhaba Arkadaşlar;
Uzun süredir bu konu hakkında bir başlık açıp size dualogic sistemle geçen 2 ayımı ve 3500km yol deneyimimi anlatmak istiyordum. Konu hakkında açtığım bu başlık diğer arkadaşlara yardımcı olur umarım. Ben alırken pek fikir sahibi olamamıştı.
Dualogic Sistem; tek bir cümle ile anlatılmak istenirse "otomatikleştirilmiş manuel şanzıman" diye tanımlanabilir. Yani birisi sizin yerinize debriyaja basıp vites atıyorNe rahatlık ama... Manuel vitesin size sağladığı tüm olanakları da sunuyor. Örn: Giderken boşa atmak. Otomatik viteste giderken çok kolay vites düşürmek ve kaldığınız yerden otomatik viteste devam etmek.
Sistemde 3 kullanım modu bulunuyor:
1. Otomatik vites Economik tuşu aktif: Bu modda vites 2000-2500 devir arasında değişiyor ve vites geçişleri çok çok yavaş gerçekleşiyor. Burdaki amaç olabildiğince yüksek vites düşük devirde arabayı kullanarak yakıt ekonomisi sağlamak. Ortalama yakıt yol bilgisayarında 5,7 lt civarı (genel yol kosulları). Vites küçültme konusunda çok bekliyor olabildiğince vites küçltmüyor. Sollamalarda ve şehirler arası gidiş geliş yollarda bu modu tavsiye etmem.
2. Otomatik vites Eco tuşu pasif: Bu modda vites gaza bastığınız oranda geç değişiyor. Çok daha performanslı araç kullanmanıza yardımcı oluyor. Burda güzel olan Araç hızı ve gaza basış oranınız arttıkça vitesi daha seri değiştiriyor. Yakıt tüketimi 6,5 ltleri buluyor. Vites düşürmek gerektiğinde size baya yardımcı oluyor. Sollamalarda iyi performans veriyor. Turbo devreye girdiğinde normal bir kullanım gerçekleşiyor.
3. Manuel modu: Aracınızı sizin istediğiniz viteste istediğiniz şekilde kullanmanızı sağlayan bu mod normal manuel sisteme çok yakın çalışıyor. Tek farkı vites geçişleri normal moddan daha sarsıcı ve geç olmasıdır. Manuel mod genelde yokusta kullanışlı oluyor.
Bu kadar genel bilgiden sonra size beğendiğim ve beğenmediğim yönlerini özetlemek istiyorum.
Beğendiklerim ve avantajlar: Eğer benim gibi aile sahibi ve sakin kullanımı seviyorsanız çok çok iyi bir sistem. Sol ayak ve sağ el boşta kalıyor. İster şehir içi ister şehir dışı yakıt manuelle aynı olması büyük avantaj. Çok yüksek performans olmasa da sizi yolun ortasında bırakmıyorSollamalarda ve seri kullanımda eco tuşunu kapattığınızda rahatlıkla hızlanıyor ve yüksek hıza kolayca ulaşıyor.
Beğenmediklerim ve dezavantajlar: Malesef ne yaparsanız yapın yokuşlarda saçmalıyor. Ben genelde dik yokuşlarda manuele alıyorum. Dur kalklarda eco modunda hemen ikinci vitese geçiyor ve siz frene bastığınızda 1. vitese atarak aracı durduruyor ve bu iki durum bazen çakışınca araç sarsılıyor. Vites geçişleri genelde yavaş ama ben bunu şu şekilde minimuma indirdim. Araç vites atarken manuelde debriyaja bastığınızda nasıl ayağınızı gazdan anlık çekiyorsanız bunda da çekmeniz gerekiyor. Bu da hem öne kapaklanmaları önlüyor hemde daha seri vites geçişi sağlıyor. İnanın bana abimin Auris d-4d dizeli ile kıyaslanamıyacak şekilde iyi çalışıyor.Bence sistemin başka dezajavntajı yok.
Sonuç olarak ben memnunun. İstanbul gibi bir şehirde maruz kaldığımız trafiği ve sol ayağımızın felç olmasını düşünürsek bence hem az yakmak hem de bu şekilde bir araç kullanmak mükemmel. Çok yüksek performans bekleyen arkadaşların dualogic almamalarını tavsiye ediyorum. Aklıma gelen yeni birşey yada sorularınız olursa cevap foruma girdikçe yazarım.
Kazasız sürüşler. Lütfen emniyet kemerlerimizi takalım. Benim hayatımı kurtardı![]()
Yer imleri