Buna çürüme denmez.Boya ve astarı soyulan her araç sıfır km bile olsa tekrar boya atılmazsa soyulan bölge zamanla paslanır.Fotoğrafta gösterdiğiniz çamurluk uçları çeşitli nedenlerle boya soyulması ve astar kalkması olmuş.Zamanla hava ve suyla temas eden o bölge paslanmış.Çamurluk çürümesi dediğimiz olay aracın boyasının altından başlayan paslanma oluşumun kabarcıklar oluşturarak boyayı şişirmesi ve oluştuğu bölgede derinlemesine kaportayı delecek derecede derine inerek paslanmasıdır.Sizin yapacağınız tek şey o paslanan bölgeyi düzgün bir zımpara ile iyice pastan arındırıp rütuş boyası emin ederek birkaç kat rütuş yapmanızdır.Rütuş altına astar atma şansınız varsa daha da iyi olurdu ama sadece rütuşla da olur.Fıat'ın son yıllardaki araçlarındaki kaporta paslanmaya karşı gerçekten dayanıklı.4 tane punto alıp sattım ve hiçbirisinde çürüme derecesinde paslanma görmedim.
Yer imleri