https://www.lubricants.total.com/con...and-oil-grades

"Motor yağı viskozitesi, yağın belirli bir sıcaklıkta ne kadar kolay döküldüğünü ifade eder. İnce yağlar daha düşük viskoziteye sahiptir ve daha yüksek viskoziteye sahip daha kalın yağlara göre düşük sıcaklıklarda daha kolay dökülür. İnce yağlar, motorlarda sürtünmeyi azaltır ve soğuk havalarda motorların daha hızlı çalışmasına yardımcı olur. Kalın yağlar, yüksek sıcaklıklarda ve yüklerde film gücünü ve yağ basıncını korumada daha iyidir.

Motor yağı viskozitesinin ölçülmesi

Otomotiv Mühendisleri Derneği, hem motor (motor yağı dereceleri) hem de şanzıman yağları için bir ölçek geliştirdi.

Viskozite, "XW-XX" ortak sınıflandırması belirtilir. "W" (kış) öncesindeki sayı, petrolün akışını (viskoziteyi) sıfır derece Fahrenheit (-17,8 derece Celsius) ile derecelendirir. Sayı ne kadar düşükse, soğuk havalarda yağ o kadar az kalınlaşır.

"XW" işaretinden sonraki sayılar 100 Santigrat derece viskoziteyi gösterir ve yağın yüksek sıcaklıklarda incelmeye karşı direncini temsil eder.

Örneğin, 5W-30 dereceli yağ, soğuk havalarda 10W-30 dereceli yağdan daha az kalınlaşır. 5W-30 dereceli yağ, 5W-40 dereceli yağlara kıyasla yüksek sıcaklıklarda daha hızlı incelir.

Kış aylarında ve daha soğuk bölgelerde kullanılan otomobiller için motorunuz, düşük kış viskoziteli yağ kullanmaktan fayda sağlayacaktır. Yaz aylarında ve daha sıcak bölgelerde, motorunuz 100 santigrat derecede daha yüksek viskoziteli yağdan daha fazla yararlanacaktır.

Yağları karşılaştırırken, aracın kullanılacağı yeri hesaba katmak önemlidir. Düşük sıcaklıklarda kalınlaşmaya daha az meyilli olan ince yağlar, kışın motorunuzu daha hızlı çalıştırmanıza yardımcı olurken, sıcak sıcaklıklarda incelmeye daha az meyilli olan kalın yağlar, motorunuzun yazın daha iyi performans göstermesine yardımcı olur. Sonuç olarak, daha soğuk iklimler için 0W-20 ve 5W-30 yağları geliştirilirken, daha sıcak iklimler göz önünde bulundurularak 15W-40 ve 20W-50 yağları geliştirilmiştir."