Dsg belki tam örnek olmayabilir. 6 ileri ve 4x4 7 ileri dsglerde sorun yok. Aslında dq200 serisi dışında dsgler sağlam sistemler oldu, yıllarca argesini bizim gibi gelişmeke olan ülkelerde yaparak tamamladılar. yalnız yurtdışında dsgler 10 yıl garantili satılıyor (nissan cvtleri için de 10 yıl vermeye başladı yurtdışında araçlarda sıkıntı çıkınca), bizde ise doğuşun bol reklamı ile uyuşturulmuş bir halde takılıyoruz. Yurtdışında sorunlu markalar tutunamıyor hocam. gerek devletleri, gerek tüketici hakları gerekse toplum bilinci harika tepki veriyor. Ayrıca akü ilk kış çalıştırmazsa anında gömerler adamı. O iklimde akü bozulmaz, ya marş basar ya da basmaz. Bu husustan yola çıkarak olumlu olabileceğini düşündüm. Açıkçası Mutlu Akü'nün güncel şikayetlerini takipteyim, eğer ki seyrek de olsa gözüme takılırsa akü değişiminde İnci Akü'yü deneyeceğim. Çalik ve Yiğit Akü kullanmıştım, İnci Akü ile ilgili pek olumsuz birşey duymadım.
Gökten bey, üzerinde ETS 490A 60 ah yazıyor, bunlar ne anlama geliyor
Ets, serisinin adi
60ah nominal kapasite
490a da cca soguk mars gucu
Eski akunuzun mars gucunu hatirliyorsaniz, ona gore de kiyaslanabilir..
Eski aküden daha güclü , o belli oluyor, şimdi bu akü nasıl, sizce
murat hocam merhabalar nasılsın iyisindir umarım
ya hocam tespitlerin muhteşem inan bana keyifle okuyorum yerli malı ısrarın ve çaban benide teşvik etti (bak vallahi inan bana latife olsun diye demiyorum) hanımla marketlerde bağrışa çağrışa yahu onu alma bunu al falan diye diye kavga ede ede alışverişi tamamlıyoruz
velhasıl konuya dönecek olursak mutlu akü mağduru olarak bende çok çektim bu markadan 4 tane mutlu akü kullandım birinden memnun kalmadım ve daha öncede efe akü ile alakalı bi konum vardı aracı aldığımda üzerinde efe akü vardı daha yeniydi çalışan sapa sağlam akü bi anda bozuldu bunu fırsat bilen bi çakala düştük hepsi için demiyorum ama kimi esnaf namusuyla para kazanmayı tercih etmiyor bin bir fırıldak yapıyor paçayı kaptırmaktan zor kurtardık neyse ki az çok iki kuruşluk bilgimizle kazık yemeden energizer marka akü almıştım ondan şuan arabada çift amfili ses sistemi var çok şükür 2 sene olacak daha sorun yaşamadım ve sorun yaşamadığım tek akü olacağa benziyor
Ali bey öncelikle geçmiş olsun magnetti marelli akünün özellik olarak aynımıdır bilemiyorum ama arkadaşım uzun zamandır kullanıyor (yaklaşık 4 yıl civarı) bi sorun yaşamadı benim gibi sizde denize düşmüş yılana sarılmışsınız yapacak bi şey yok enazından yetkili servis takmış garantinizde var bence iyi yapmışsınız
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Ali bey maalesef fıat araçlarında akü ansızın bu şekilde bitebiliyor ve takviye yapsanızda takviyeyi cekince stop etmeler oluyor. Gece bulduğunuz elektirikçi afederseniz ama yolunacak kaz misali gece müşterisi elimde düştü hesabına kazıklamak istemiş. VARTA 200 Tl civarı. Nerdeyse size gelecek fiyat iki akü fiyatı. Marelli iki yıl başınızı ağrıtmaz ama sonrasında aralıklarla elektirikçiye ölçtürün. Benim puntoda serviste orjinal aküsünü ölçtüklerinde bitmek üzere demüşlerdi yeni akü takalım dediler taktırmamıştım. Sonra bir iki ay sonra önün evinde bitti. 185 TL ye varta almıştım. Babamın arabasında da varta var oda iki bucuk yılı bitti sıkıntısı yok. Varta uzun ömürlü bir akü bazen çoğu kişi iki uc yılda akü alırken varta sahipleri 5 yılı deviriyorlar. Tabi 3 yılında yada cok soğuyk sıcak olan yerlerde vartalarında bozulduğu yada şans olarak bozulduğuda var.
Şimdiki aracımda İnci akü var 1 senelikmiş bakalım ne kadar gidecek. Konu ile ilgili değil ama bugün aracın lastiklerini falan söktüm diskleri ve balata kontrolü için arka amortisör kontrolleri için vesayre. Ön balatalar bosch marka - arkalar TRW takılmış. Diskler orjinal amortisörler orjinal. Arkalar çok toz yapıyor önde ses.
Sinan bey, o 4 adet multlu akulerin 4 unu de siz mi satin almistiniz?
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
kalitesiz aküler bir yana (marka bağımsız olarak ilgili standardı tutturamayan aküler) marş basma sür ve sıklığı ve araçta güç çeken ekipmanlar akü ömründe önemli etken anladığım kadarıyla
https://www.tuketiciyorumlariniz.com...mayin-oku.html
Zafer Hocam çok iyi birşey tespit etmiş. Mutlu ile Varta şekil olarak tamamen aynı)
Varta: https://www.helvaciogluotomotiv.com/...-d54-buyuk.jpg
Mutlu: https://otogarlastik.com.tr/uploads/...2013rh7Z6A.JPG
Aküler konusunda cehaletimi gidermek için araştırma yaparken başa bir platformda tanıdık bir simaya rastladım.. volkan hocam)
https://www.turkeyforum.com/satforum....php?t=391129&
anladığım kadarıyla zamanında mutlu için görüşler olumluymuş, umarım tekrardan öyle olur. yalnız cok iyi belirtmişsin hocam, aküden aküye ve kullanıma göre çok değişiyor
Murat hocam akü dışları genelde hep aynı oluyor cok az farklar vardır. Verdiğiniz resimlerdede fark var. Ayrıca akülerde kullanılan levhalardan tutunda içindeki saf su kalitesi bile fark edebiliyor. Yani burda hepsi aynı araçtan araca fark eder demek yada şu araçta şu ekipman var demek tamamen yanlış olur. Tabiki her aracın gereksınımı farklıdır orası çok ayrı bir konu.
Mutlu firması bir dönem piyasaya sürmüş olduğu arızalı aküleri piyasadan toplatmadı. Toplatmadığı gibi arızalanan aküleri fabrikalarına gelmesine rağmen hiç bir işlem yapılmadan bayiye bayide doğal olarak müşteriye verdi. Arada olan Mutlu firmasına güvenen bayiye oldu. Ben iki üç tane bayi bilirim bedava verseler mutluyu kapıdan içeri sokturmam diyor. Mallarının arkasında durmadıkları için kaç bayi müşteri ile birbirine girdi. Kaç kişi daha akü bir aylık iken evinin önüne inip akünün boşalmış olduğunu anladı. Sonra garantiye gönderdiği aküde kullanıcı hatası denilip yada hiç bir işlem yapılmamış gibi müşteriye iade edildiğini biliyoruz. Bizimde elimizden geçti bir tane. arkadaşım bizzat bu mutlu akü yüzünden bayi ile takıştı. Şimdi aynı bayi varta satıyor kafam rahat diyor. saattığım 200 aküden 1 veya 2 tane geri geliyor onlarıda anında birebir değişim yapıyorum diyor.
Ayrıca kullanılan lehva kaliteleri çok farklı. Bırakın levha kalitesini dış plastik hissiyatı bile fark ettiriyor. Piyasada üretim tesisi olarak artık tekelleşmeye gidiliyor. Çeşitli akü firmaları tek fabrikada üretim yaptırabiliyor. Farklı isimlerle satılıyor. Ama aynı fabrikadan cıktı diye tabiki hepsi aynı değil.Örnek Karabük demir çelik üretimi olan bir şehir. Burda bir çok hadde firması fason üretim yaptırırı. Ama her firmanın fason üretim kalitesi farklıdır. Mesela A firması üretim yapan fabrikaya istediği değerleri belirtir buna göre kütük alımı yapılır ondan üretim yapılır. Diğeride farklı kalite. Aynı fabrikadan cıktı hepsi aynı demek çok yanlış.
Akü olarak bir ara TUNÇ marka akü kullanmıştık. Halen aklımda olan bir aküdür. Çok memnun kalmıştık yiğit ürünü. Yiğit firmasında jel aküde beya bir atılım yaptı ve devamını merakla takip ediyorum.
Kullanim ciddi bir faktordur, ayni sehir ici yakit tuketimi gibi aslinda.. akuden de bahsederken gecmis kullanimi yakit gibi kaydini tutma imkani da yok, pek te bahsedilmesilmiyor genelde.. sonuca bakiliyor..
Ayni arac ayni yakit, farkli ortalama
Aku icin de gecerlidir..
Ayni akunun %10 desarj ile kullanmakla %20 desarj kullanmak arasinda nerdeyse iki kati fark vardir.. desarj derinligi, park ettigimizde tam sarjda olmayisi ve ertesi gune de bu sekilde baslamak.. vs
Deep cycle, ups, tasinabilir piller vs icin de ayni durum gecerlidir..
Mesela teknede veya karavanda genel kullanim amacli aku secilirken akunun verilerine gore , en uzun omrunden faydalanmak icin gunluk ihtiyacin 6-10 kati, bazen daha fazlasi secilir.. her aku ne kadar az desar olursa omru de o kadar uzun olur.. tabi bu akuler mars amacli degil
Mars isin icine girince isler biraz daha degisiyor..
akuler arasinda, esdeger urunler arasinda kullanima omrunu etki edecek pek fark yok aslinda..
Ben aracin uzerindeki akuyu 4 kis boyunca agir sartlardankullandim, bu aku 40ah ve 200a, 200a icin standart belirtmeyince sizin bahsettiniz tabloda acaba en degil mi, 330 en e mi muadil vs diye dusundum ama halis mulis 200a en imis, ve mutlu fiat a uretmis, fiat in speklerine gore tabi.. mutlu ya da baska markada 40ah 200a bir aku de bu devirde zor bulunur bence )))
(Bu arada o standartlar arasinda test sartlari farklidir.. vakit bulursaniz incelemenizi tavsiye ederim )
4. Kis ortasinda park yerinde 25 gun yatti.. o kadar kalacagagimi bilsem kutup basini sokerdim ama sokmemistim, dondugumde -16 ta ilk marsta aldi bu.arada ik defa sarji bitti, arada bir cok kere airbag veya benzin gosterge hatasi aldim ama degistirmek icin de pek ciddi neden yoktu.. zaman zaman arada hafta sonu keyfi olarak sarj ettigim de oldu
5. Kisi da cikarirdi.. ama 5. Kis doneminde ben bir sure olmayacaktim.. supriz yaparsa da hanimi ugrastirmamak icin pesin pesin aku aldim.. aldigim m aku 550a, 200a nin yaklasik 2.5 kati, ama bunun omrune yansiyacagini hic sanmiyorum.. 4-5 yil gotursun fazlasi ile gorevini yapmistir benim icin
Su an o eski akuyu taksam, bu yaz da kullanirim aslinda, arada baska amacli hala kullanuyorum ..
Aldigim aku slovak markasi, 55ah, 550a,
Kapasite olarak gereginden fazla buyuk, agir ve dolu tutma konusunda da daha fazla risk aldım gibi.. kapasitesine guvenerek arac calismadignda mecbur kalmadikca kullanmiyorum..
Araca voltmetre monte etmistim, bazen bir onceki sefer tam sarjda birakmadigim net belli oluyor.. gitti akunun omrunden biraz daha diyorum
Kis mevsimi sehir ici ortalamam 20 bazen altinda bile oluyor. Bu durum akunun omrunu de etkiliyor ama yapacak fazla bir sey de yok.. en iyisini de alsaniz sartlar ayni.. alternator ayni..
Bu arada sanirim ilk akuyu degistirdigimde 93bin km de idi..
Size az bahsetmistim ama tekrar olarak..
Rusya cok iyi pazardir, bosch-varta dan sonra mutlu 3. Siradadir.. sektorde daha bir cok yerel ve avrupa markasi da bulunmakta.. bosch-varta vartanin cek cumhuriyeti fabrilasinda uretilmekte..
Gecmiste aku de varta-bosch ortakliginin isbirligi hala devam etmekte...
Oem be aftermarket pazarinda baska buyuk oyuncular da var.. gecmis eu bultenlerinde bosch-varta ortakliginin sektor incelemesi, fiat/m.marelli veya diger buyuklerin bu pastadan yararlanmak icin girisimleri vs bahsedilmistir.. butun bunlari da degerlendirince mutlu bence cok basarili.. bu basari da fiyattan ziyade kalitesi ile...
Teknik olarak karsilastirildiginda esdeger urunlerde varta-bosch urunlerinin diger rakiplerinden %15-20 pahalli olmasi, ve tercih edenlerin odedigi bu farkin aslinda markaya odendigini, akunun ne omrune ne de kullanimina yansimayacaginin bilincinde olanlar tercih etmiyor, ama varta-bosch biraz da gucunu kullanarak yerini korumaya calisiyor... Bu 1. Kisim olsun
Konu timbaz tarafından (10/07/2017 Saat 23:18 ) değiştirilmiştir.
Volkan bey, akü takıldıktan sonra arabanın şarj durumu kontrol edilmedi. aküyü takan servis çalışanı, akü ikaz lambası yanmıyorsa sorun yok dedi, peki ya arac fazla şarj ediyorsa akü o yüzden öldüyse veya eksik şarj ediyorsa, bu durumlarda da her türlü akü ikaz ışığı yanar mı?
Ali bey müsait zamanınızda servis yada herhangi bir elektirikçi önünden geçerken cihaz ile ölçtürün kaçak varmı akü şarj durumu nasıl diye yüksek ihtimal normal çıkacaktır. Sizin aracınızda bir kaçak olacağını düşünmüyorum çünkü aracınıza bakan bir kişisiniz ve ekstrada bir şey ekletttirmediniz takip ettiğim kadarı ile.
şarj dinamosu aküye zarar verecek şekilde şarj uygulayacak bir durumda değil tersi bir durum söz konusudur aküyü şarj etmemiştir ama oda çok az bir ihtimal sizin aracınızda ama yinede kafanız rahat olsun diye ölçümü yapılabilir. Akünün biteceği varmış bitmiş. Bu kış sert bir kış geçirdik onunda etkisi olmuştur. Sorununuz bence ekonomik bir şekilde çözmüşsünüz. Yol yardım gibi hizmetleri kullandıkça insan faydasını anlıyor. Gece yolda kalmak insanı huzursuz eden bir durumdur.
Volkan bey teşekkür ederim, yol yardımı ilk defa kullandım gerçekten ihtiyacın olduğunda baya iyiymiş, dediğiniz gibi bende aracta sorun olduğunu düşünmüyorum çünkü her bakımda kontrol ettirim, ama bu hafta sonu uzun yol yapacağım 1000 km kadar o yüzden serviste 5 dakika kontrol ettireyim şarj durumunu aklımdan çıksın.
bu torque programında görünen voltaj değeri doğru ölçümmüdür? 13.7 volt falan oluyor araç çalışır iken. ölçü aleti ilede hiç ölçmek aklıma gelmedi açıkçası. orada voltajı görünce tamam şarj ediyor diyorum
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri