25 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: DPF ve Turbo Arızalarım ın Sonucu

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #21
    Murat Kavruk
    MKavruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/05/2016
    Yaş
    41
    Mesajlar
    615
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 253

    Standart Cevap: DPF VE TURBO ARIZALARIM ın Sonucu

    herkese merhaba, başlık sahibinin başı yanmışken bu tarz güncellemelere güvenli diyip geçemeyiz gibi geldi. Riskleri var diye çöpe atmak da olmaz, başta araba kullanmamamız lazım Yürüyen aksama ve yazılımsal ayarlamalara cehilce bir çekinceyle uzak durmayı tercih eden birisi olarak olumsuz kısımlarını zamanında araştırmıştım, aşağıda bir kuple bilgi bulabilirsiniz.

    Chip Tuningte Başa Gelebilecekler... Aman Dikkat.. | SCW - Seat World - Seat, Seat Forum Türkiye

    Unutmayın; yazılımın alternatifi yok (yani yazılımsızlık para etmiyor) dolayısıyla birisi bu konuda olumsuz bir görüş veriyorsa (denemiş birisi olarak ama) kar amacı gümediği sanki aşikar. Ama yazılım müdahalesi, 500-1500 arası paraların rahatlıkla gezebildiği bir arenada fazlasıyla duygusal olabiliyor. Eminim bu işte ustalaşmışların elinde araçtan keyif aldıracak bir uygulamadır lakin araç ömrünü yemediğin iddia etmek mühendisliği radyo tamirciliği sanmak olur. Milyar dolarlık cirosu olan aracın asıl üreticisi, rekabetin gırla gittiği otomobil sektöründe afedersiniz ama araç sattıracak bir özelliği koymayacak kadar salak değil. Tek bir örnek vereyim en sevdiğim(!) firmadan: vw salak mı a1 ile passata aynı torku dayatıyor (250nm), çünkü 7 ileri dsg şanzıman üstünü kaldırmıyor bu nedenle en çok sorun yaşayan vw grubu araçları sciroccolar. nedeni: chiptuning 10 yıldan fazla 300.000kmden fazla araba kullandım, benim istatistiğimi tek başına bir servis 1 ayda oluşturuyordur, tek bir arabanın argesinde (hatta bazen turbo gibi parçalarda tek bir parça için) tüm hayatımdaki kmden daha fazla yol yapılıyor. Şimdi; bu şartlarda benim ahkam kesmem biraz garip olmaz mı) chiptuning tam bir "hızlı yaşa genç öl" durumudur. 10.000-100.000km aralığında genelde araç değiştiren bizler için olumsuz etkisini çoğumuz görmeyiz, ama bizden sonraki arkadaşlarımız bazı yan etkileriyle karşılaşmaktalar bu kaçınılmaz. Tekrar yazıyorum, üretici salak mı bu özelliği koymayacak? Araçlar kendi mallarımız, herkesin kendi tercihi ve zevkidir, lakin fikir beyanlarımızı karşılıklı aşağılarsak arpa boyu yol alamayız. Cümlelerimizin özünün "bence" olması gerekiyor, "budur" değil.

    Acizane bir yaklaşımımı paylaşmak isterim. "bence" araba A'dan B'ye konforlu, güvenli ve ucuz gitmek olmalı. Forumdaki arabalarımız 40.000₺ bandını zor görürken, uçan kuşa lpg takmaya çalışırken açık konuşalım "ucuz" gitmek bizler için bir tık önde olabiliyor. aracınız kaç yaktı gibi konulara bakın, ilk çağlardan beri yazı bulursunuz Chiptuning'e bu açıdan bakarsanız kendini ne zaman amorti edecek bakabilirsiniz, bana zamanında mantıklı gelmemişti (1.6 turbo dizel focus, 1.4 turbo benzin astra), belki değişmiştir. Konu performanssa, rica ediyorum 1.3 motorlarımız var, güvercin kalbi kadar turboyla nereye gidiyoruz, bir ışıktan diğerine 220km/s yapan bir bmw'nin arkasına takılın, hafiflemek için koltukları sökmek istiyorsunuz yolda, 210km/s yaparken (focusla maceramdır, hüsranla bitti) o zaman anlarsınız, konu chip tuning değil, arabanın birebir kendisi. Verimli ve güvenilir çalışma aralığı çok yüksek olmayan araçlara sahibiz (en kaliteli araçları fiat yapıyor diyemeyiz sanırım) bazılarımız aracına kıyamıyor, bazılarımız eksikliklerini kapatmadan duramıyor, bunu kabullenelim.

    Ve son olarak (gene parmak ishali oldum farkındayım) bizler tarafından üretilmeyen arabalarımıza bizler tarafından üretilmeyen chip tuning için bizleri üzmeyelim. Sağlıcakla..

  2. Bu mesajı için 5 kişi MKavruk'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 16/06/2017, 07:39
  2. Turbo timer turbo basınç saat montajı yardım bursa
    Imfox tarafından Aksesuar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 06/12/2016, 05:26
  3. Dizel punto turbo ve turbo hortumu
    BLACKND tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 17/06/2012, 23:12
  4. Ege Turbo Stage 2 Turbo Büyütme
    egeturbo tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 47
    Son Mesaj: 23/03/2012, 18:19
  5. Adamlar yapmış Opel Twin-turbo 1.9 cdti kompressör + turbo !!!
    legend tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/04/2011, 13:48

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com