Alıntı MKavruk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Merhabalar Volkan Bey. Son derece kıymetlı deneyım tesekkur ederız. hılux sınıfında aracı olanlar ıcın onemlı bılgı, Petlas Explero w671 almayacagız (gavurların modellerını detaylı olarak yazıyoruz, bunu da belırtelım ıstedım) Hılux ta kullanılan lastıkle bınektekıler farklı lastıklerdır. Bıraz fazla temel bılgı olacak lakın farklı arac sınıflarına farklı lastıkler olmaktadır bıldıgınız uzere. Bınek araclar ıcın olan w651 serısınden gelen tek sıkayet 3. yılda sertlesme gostermesı oldu bu zamana kadar okudugum duydugum. Sivas'ta kullandım karda (kı konu donmaksa, beklerım) bır sıkıntı yaşamadım bu lastıklerle.

Forumumuza uye oldugumdan berı yerlı malı karsıtlıgına yabancılardan ornek vermekten ınanın bılgı dagarcıgım gelıstı mıchelın dunyada premıum bır marka, bugattı veyron (teknık verılerı ıle kac tane punto ya da hılux edıyor hesap makınesı lazım oyle bır araba bılmeyen ıcın söyleyeyim) ıcın ozel lastık uretecek kadar sınırda, f1 araclarından kıta boyunca yuk tasıyan tırlara kadar lastık ureten dunya devı vs vs... ama energy saver (ya da prımacy) lastıklerınden memnun olmayan, performansıyla dalga gecen bır yıgın kullanıcı var cunku orta ve orta alt sınıfa hıtap etmek ıcın (bu alandakı rekabet nedenıyle saglam dayak yedı) tam vtabırıyle (argesınde Türk calısıyor emınım) "az yakan cok kacan" lastık yaptılar. Kullanıcı yorumlarında ıse yagmurda lastıge naylon gecırmek gıbı bırsey yazmıstı sanırım bırısı, o kadar dıyeyım. Ankara'da bır arkadasım lastıgı aldı, 2 hafta tahamul edebıldı. Canım, baskalarının canı ve arabam kıymetlı uc kurus tasarruf ıcın tehlıkeye atamam dedı! Kı bu lastıklerden memnun olanlar da var, aracın kullanımı ozellıgı ve surulen yol/hava sartlarıyla lastıkten maksımum verım alanlar da var. Ama suda kullanım etıketı A (ya da B) olan bır lastıge fazlasıyla olumsuz yogum gelmesı ılgınc bır durum. tyrerevıews.com dan yagmurun eksık olmadıgı ıngılteredekı kullanıcı yorumlarına bakın, bu lastıklerın su performansına dusuk vermısler.

Sımdı sormak ısterım, mıchelın kotu bır marka mı? Bır modelı kotu oldugu ıcın bunu ıddıa etmek bıraz abes olur. Cıkardıgı bu urun grubu beklentılerı karsılamamıs. Aynı Petlas, Mercedes, Apple, Eti gibi markaların urunlerınde/urun gruplarında olabılecegı gıbı. Bu kadar temel bır gercegı detaylıca yazıp okuyanların gozunu yordum lakın kusura bakmayın ama bazen yerlı urunlere fazla saldırıyoruz arkadaslar. Bır markanın ıyı olması baska markayı kotu yapmaz, ve bır model dıger modelı kotu yapmaz. Yerlı ya da begenmedıgınız markalara camur atmak ıcın artık fıkırlerdekı mantık baglantılarını zorlarcasına yorum yapmayalım derım.
Farketmiyorki Murat bey arkasaşımın taksisindede var. Binek olsun suv olsun Petlas kaucuk silika yapısı ve desen olarak daha çok argegeliştirmesi gerekiyor. Ben hergun işim gereği çok çeşitli yollara giriyorum. Bu deneyimlerimde başarılı lastik Lassa dır. Genelde şirket araçlarımıza da filo şirketleri uygun maliyet nedeni Lassa-Bridgestone-Pirelli gibi lastikler gönderiyorlar. Son dönmelerdede Continental ve Mıchlende dahil olmaya başladı galiba toplu alımlar olduı.

Benim için önemli olan işim gereği gideceğim noktaya en hızlı şekilde gitmem. Yolda vakit kaybetmeme gerekiyor. Dün yaşadığımın aynısnı bridgestonede yaşamıştım. Maalesef Petlası vebridgestoneyi incelediğimizde sert karda patinajdan sonra yumuşkalığını kaybedip kanallar arasındaki karı atamıyor.

Yerli yabancı olması benim için önemli değil benim için önemli olan dediğim gibi beni işim gereği vaktinde orda sağlam bir şekilde olmam gerekiyor. Markaların tabiki model mode farklığı oluyor ama Petlsa galiba sadece uçak lastiğinde iyi gerisi vasat. Düşününkü hankook markası yeri geldiğinde petlastan bile ucuz ve kalitei olarak 2-3 gömlek üstün.