O yasada oyle bir madde yok malesef... duzenlense bile geriye donuk calisamaz...
BMW 4 Series Gran Coupé : Comfort and functionality
Ornekleri cok...
![]()
Araçlarda yolcu güvenliğinin son derece önemli olduğu, gerek 1958 BM Cenevre anlaşması gerekse AB’nin ilgili regülâsyonlarından anlaşılmaktadır. Önce güvenli sürüş ilkesiyle üretilen araçlarda maalesef hala güvenlik açıkları olabiliyor.
Bu video’da farkındalık yaratarak, her gün ticari taksi ve özel araç olarak kullandığımız FIAT Linea marka aracın yolcu güvenliği açısından son derece önemli olan koltuk kafalıklarına dikkat çekmek istiyorum.
Türkiyenin de uymayı taahhüt ettiği, Avrupa Birliği’nin Koltuk bağlantı ve kafalıklarıyla ilgili 17. Regülasyonu açıktır. Araçlarda her bir yetişkin yolcu için bir emniyet kemeri ve bir kafalık olma zorunluluğuna Türkiye’de uyulmuyor.
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, kanunları uygulamıyor, Ulaştırma bakanlığı şikâyetlere kulaklarını tıkamakta, FIAT Linea marka araçları üreten TOFAŞ A.Ş. ise, sorulan sorulara cevap vermek yerine mahkemelere dava açarak haklarında yapılan yayınları engelleyerek doğruları halktan gizleme telaşı içerisinde.
Yasalar gereği muayenesi dahi yapılamayacak olan bu eksikliğin derhal giderilmesi gerekir. Kafalık olmadan meydana gelecek kazalarda, özellikle arkadan gelen darbelerde, İSVEÇ’te yapılan araştırmalar göstermiştir ki 5 km/s hızında bile boyun kırılmasına sebep olabiliyor.
Koltuk üreticisi Üstünberk Holding’e bağlı MARTUR Koltuk ve Sünger Sanayi A.Ş., TOFAŞ A.Ş. , KOÇ Holding, Lütfen bu eksikliği giderin, 4 kafalıkla ürettiğiniz araçları geri çağırtarak 5. Yolcu için olması gereken kafalığı takın.
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, kanunları uygula, AB 17 Regülasyonuna aykırı üretilen araçları geri çağırt ve koltuklara 5. Kafalıkların takılmasını sağla.
Ulaştırma Bakanlığı, derhal koltuk kafalıklarını kusur listesine almalı, TÜRK-TÜV’e de araç muayenesinde eksik kafalıkların Ağır Kusurdan dolayı muayenesini yapmamalı. “HANGİ CAN ÜRETİM MALİYETİNDEN DAHA DEĞERLİDİR”
https://www.youtube.com/watch?v=mGgE...ature=youtu.be
O yasada oyle bir madde yok malesef... duzenlense bile geriye donuk calisamaz...
BMW 4 Series Gran Coupé : Comfort and functionality
Ornekleri cok...
![]()
Fiat, veya tofasla da alakasi yok ... hatta hic koltuk basi olmayan linea bile var...
Uyumsuz olsa idi, avrupa ve turkiyede bu araclar satisa cikmazdi bile..
Turkiyede bakanlik veya tuv tuekun yanlis eksik yaptigi bir sey de yok...
Geriye donuk cagirma olacak olsa, mecburi olan tpms icin cagirirlardi ))))
- Transport - UNECE
Bahsedilen reg 17de boyle bir mecburiyetten bahsetmiyor...
Hatta bir cok cumle de.. eger koltuk basi var ise diye basliyor
Mecburiyet, koltuklar ters yonde ise...
Bir kac otomobil markasinin bu konuda gorusleri de var.. hangi kosularda olmamasi gerektigi ile ilgili...
gelen cevaplar konuya açıklık getirmiş baya bi modelde bu 3.kafalık yok bence daha fazla güvenlik açığı varken bu küçük bi detay
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Yakinda bilim sanayi, ulasrirma bakanligi, tuv turk de tofas gibi dava acarsa sasirmam ))))
bende diyorumki, madem çocuk puseti için zorunlu bir bölüm olacaksa orta bölüm çocuk içindir diyip bu kafalıkları koymamış olabilirlermi. birde kafalıktan kar edelim demişlerdir. nede olsa ne bagaj nede torpido lambası olmayan puntolarımızdan bir kafalık daha fazla getiri sağlar üreticiye.
Orta bölümü puset için ayırmış olamazlar,çünkü bagaj-torpido lambası,tutamak olmayan puntolarımızda isofix te yok
Sent my iPad using
Isofix sagda ve solda oluyor diye biliyorum... ortada cocuk koltugu ters konumlandiginda arkasi bos kaldigindan...
Ama tether ortada olabiliyor...
Fiat da not dusmus...
Simdi volvo da bir modele baktim.. onlar da, orta koltukta isofix bulunmadigini not dusmusler...
Konu timbaz tarafından (16/09/2016 Saat 22:14 ) değiştirilmiştir.
Binek araclar 4 kisilik(yetiskin) olarak dusunuluyor. Rahat bir yolculuk icin. Eger ortaya kafalik koyulursa geri gorusu engeller. Daha fazla kazaya sebebiyet verir. Orta kisim kucuk cocuklar icin pusete girmeyen kafasi koltuga asmayan.
Video ki Linea'nın arka kafalık opsiyonu eklenmemiş olmalı. Benim arka koltukta ki üçüncü kafalık sensörlü olduğu için birisi oturttuğu zaman otomatik olarak çıkıyor
İki kapılı Punto'ya otomatik cam kaldırma koymayan Fiat'tan çok şey beklememek lazım.
FIAT markasını savunmak için paylaştığınız resimlere bakarsanız o araçların 4 kişilik olduğunu görürsünüz. Arka orta bölüm koltuk mu? Önce bunun cevabını verin. Avrupa'da bu araçlar 4 kişilik olarak üretiliyor. Bu karmaşa kafaları karıştırıyor. Aynı model araç Avrupa'da 4 ama Türkiye'de 5 kişilik olabiliyor. Bunu en iyi Mercedes VITO'su olanlar bilir. 5 koltuklu gelen VİTO ları ticari çalıştıracaksanız 9 koltuk yapmak zorundasınız. Yani koltuk sayısı aynı araç olmsına rağmen ülkelere göre değişebiliyor.
AB 17. regulasyonunu düzenleyen BM' nin 1958 Cenevre anlaşmasına bakalım. herbir koltuklaki kafalık diyor. Yani kanun arka koltukta 3 kafalık lacak demiyor, her koltuk için uyulması gereken kafalık standardı diyor. Yani koltuk varsa kafalık da olacak. O zaman sormak isterim neden arkada 3 emniyet kemeri var. yolcu güvenliği için mi? Tamam o zaman kemer takan ve ortada oturan yolcunun boyun kırılma riski yok mu? Vücut koruma sistemi var, kafa boyun koruma sistemi yok ! Hımmm, tamambunu da anladım. Peki birçok arabada hatta Corsa gibi minik bir arabada bile arka koltukta ortada kafalık var, Opel neden bu kafalığı takmış?
Birşeyi savunurken tarafsız olalım ve konuştuklarımız belgelere dayansın arkadaşlar, burada amacım marka karalamak değil, araç üreticilerinin kanun ve yönetmeliklere uyarak standartlara uygun araç üretmesi. Bu güvenlik bir gün gelecek hepimize veya bir yakınımıza fayda sağlayacak belki de hayatı kurtulacak. Neden bir tüketici olarak araç üreticilerinden daha fazlası, en azından verdiğimiz paranı karşılığını itemiyoruz da körü kürüne standartlara uymayan araçları savunuyoruz. Bizim Avrupalı kadar yaşama hakkımız yok mu. En pahalı yakıt bizde, en pahalı araba bizde, en kalitesiz arabalar bizde...
Bu arada ben FIAT'ın koltuk üreticisiolan MARTUR A.Ş.'nin bağlı olduğu ÜSTÜNBERK Holdingin sahibi Türkiye'nin 58'inci zengini UMUR ÜSTÜNBERKİN dediklerini yapıyorum. "Gidin istediğiniz yere şikayet edim, siz bize bir şey yapamazsınız, biz bu ülkede güçlüyüz, elinizden geleni ardınıza koymayın" sözlerinin gereğini yapıyorum. Param var bu ülkede istediğimi yaparım zihniyeti bitsin artık.
Zaten mahkeme kararıyla (ITÜ'den raporlu) FIAT Linea'nın koltuklarının standartlara uymadığını belgeledim. Hadi MARTUR A.Ş. hadi Bilim ve Sanayi Bakanlığı açsana hakkımda dava. Belgeyle delille konuşurum, hatalı üretim, yanlışlık her zaman olabilir ama önemli olan bunları tehditle, korkutmayla, sindirme politikasıyla bastırmak yerine akılcı ve kalıcı çözümlerle halledilmesidir.
Belgelere dayansin, ok..ilk paylasim sizden gelsin
Reg 17 de , arka koltuklarda her yolcu icin koltuk basi olma mecburiyeti ile ilgili kismi, ingilizce de olsa birada paylasirmisiniz?
1958 cenevre anlaşması her koltuğa kafalık diyorsa benim 1974 model alman malı vosvosumun orjinal koltuklarının hiçbirinde kafalık yoktu 1975 model renault 12 aracımızdada yoktu yıllar önce babamın hurda kanunu için aldığı ve 2005te hurdaya verdiği ilk sahibinden alınan hatta fransadan izmire gemi ile gelen 1971 peugeot 404 model araçtada hiç kafalık yoktu yani yoktu derken ön koltuklar da dahil hiç yoktu bu araçların hepsi 1958 sonrası üretimi
marka karalamıyosunuz anladım ama anlayamıyorum bu ne hırs ben size arka koltuk ortasında kafalık olmayan bi ton araba sayarım hemde en markalarını en babalarını sizin derdiniz fiatın koltukları bence diğer markalarıda inceleyin beğenmediğiniz punto euroNcap testlerinden 5 yıldız almış bi arabadır dikkatinizi çekerim
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
nedir bu linea düşmanlığı anlayamadım.almazsanız almayın zorla kimseye linea satmıyolar.tavsiye hükmündeki raporları düzenlemeleri amir hüküm gibi gösteriyorlar.bir çok aracın baz modelinde arka tarafta orta kısımda kafalık yok halep orada ise google burada.
YENİ HYUNDAİ İ20 1,25 STYLE+PAN 1,25
PUNTO EVO 1.4 FIRE ENGINE DUALOGIC METALIC EVO WHITE SKYDOM GÜZEL ARAÇTI MAZİDE KALDI
kaçırdığınız nokta bu beyfendi bi iki yıl önce linea ile kaza yapmış ve araçta pek hasar olmamasına karşın ön şöför koltuğu yamulduğu için bi arayış içine girmiş basında yer almış ve önüne gelen forumda yazıyor bilemiyorum belki iyi niyetlidir diye düşünüyorum ama bence bi beklenti içinde çünkü devamlı fiatın koltuğudur muhabbeti gidiyor.
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri