Merhabalar Oğuzhan Bey, hem satışınız hem de yeni aracınız şimdiden hayırlı olsun. Yorumlardan geçen araçların bir kısmını kullandım ve kullanıyorum. Yardımcı olması açısından deneyimlerimi paylaşmak isterim.
Astra j 1.4T 2012, 70binde, lpg takılı aldık, 15bindir kullanıyoruz, arac 36bındır lpglı: yok böyle bir keyif6 ileri tam otomatik yakıt tüketimi konusunda çok başarılı. Sakin kullanmayı başarabilirseniz (inanın zor
) bulunduğunuz trafik durumuna göre 7-9 arası değerleri yakalayabilirsiniz. 2200-2500 arası turbo uyumlu lpg sıstemler mevcut (kı ustam turbo aparatını takmadı, yazılımla cozdu) (taktırmayı dusunursenız aklınızda tum ıslemlerı dahıl +3000 olsun) lpg sehırıcı 9-9,5 sehırdısı 8-8,5 degerlerını yakalıyoruz, 1,99-2,09dan opet yakıt aldığımız dusunulurse son derece tasarruflu olabılıyor. subapları magnezyum alasımlı, asınma gosterecektır 60bın km ortalama omurle. 2000-2500 daha harcayarak omurluk celık subapla yola devam edecegız. km basına 15kurustan tasarruf dusunulurse cıddı tasarruf devam edecektır. Yalnızca bakmıs olduğunuz yıl aralıgı o arac ıcın dorgu tercıh degıl. ılk cıkan modellerde cıddı manıfold sorunları var (ınternette aratabılırsınız, 3000-5000 can yakıyorlar) 2012 yılında makyajlanmıs olan kasayı tercıh edın ve 140 beygırın tadını cıkarın. Icı aracın ebadına gore bıraz dardır, stepne alanı kucuk oldugu ıcın cok buyuk lpg tankı koyduramazsınız, bılgınız olsun. Alırken ozellıkle lpg takılı alacaksanız rolantı devır saatının tıtreme durumuna (subap saglıgı) ve turbonun ses yapma durumuna (soguk hareket) bakın, bu araclar 800devır/dk ya ındıkten sonra hareket ettırılmelı, yoksa turbo omrunden yenıyor. duydugunuz sesı hemen turbo arızası sanmayın cunku v kayıs rulmanı da bozulabılıyor (95TL, 60bın km degısım).
aracı tercıh etme nedenlerımız: esım tem ve camlıca tepesı gıbı bırbırıne zıt karakterlı bır guzergaha sahıp. 1.4t turbo ıle temde kımse sızı sıkıstırmıyor, kayırmayan tam otomatık camlıca yokuslarında harıka ıs goruyor. cosmo paket aldık ondekı park sensoruyle sıkısık ıstanbul sokaklarında sıkıntı cekmıyoruz, cam fılmlı oldugu ıcın yurdum okuzu fazla rahatsız etmıyor, arac beyaz mesaı saatlerınde parkta beklerken daha az pısıyor, suruse duyarlı farlar gece araba kullanmayı tercıh eden benım ıcın keyıf oluyor (aracı cok ovdum maasallah dıyeyım) 6 ayda cıkarttıgı sorun yok sımdılık.
ford focus II 1.6tdci 2010 collectıon (eskının makyajlı olan efsane kasası), 90 beygır (dpfsız), 145bınde, ılk 110bın boyunca ellerımde buyudu, hala bakımları benım takıbımde: gercekten efsane kasa, arac tank gıbı ve surus konforu cok ıyı. 90 beygıre aldanmayın euro 4 motor ve fordun dınamık tork sıstemı sayesınde daha az kısıtlanmıs, 210km/saat goruyorsunuz. 110bglık motorlarla degerlerının ınanılmaz yakın olduğunu (son hız farklı yalnızca) farkedeceksınız. cogunlukla uzun yol yaptık koltuklar yormaz. ıcı ferah fakat esya koyma gozlerı konusunda kısır bır fırmadır ford unutmayın. bagaj hacmı harıka, koltukları ındırmeden bulasık ya da camasır makınesı tasıdım, kucuk buzdolabı tasıdım. 5 ılerı sehır ıcın ve karma kullanım ıcın ıdeal fakat uzun yolda bazen bır vıtes daha arıyorsunuz. arac hızını hıssettırmedıgı ıcın bır bakmıssınız 140ustu seyır halındesınız(jetta 1.6tdi dsg ıle gercek kullanıcı tuketımlerını karsılastırdım 130a kadar ford cok daha ıyı, 130-150 basabas, 150 sonrası 7 vıtes ozellıgıyle jetta daha tasarruflu olmustu) ankara-ıstanbul 110km sabıt 4L/100km, ıstanbul-ankara 110km sabıt 4.2L/100km, hız sabıtlemeden normal kullanımım sehırdısı 4.5, sehır ıcın 5. Ozellıkle dpfsız model sectım, masrafından kurtuldum. turbosunu mutlaka kontrol ettırın, bu buyuklukte turboların halk genelınde kullanımı daha yenı ogrenılıyor, soguk calıstırmalardan turbo omurlerı azalabılıyor. 6 yılda henuz normal bakımları dısında sorun cıkmadı, yalnızca bır kere dısk tornalattım (sıcak dıske soguk su sıkılmıs)
aracı tercıh etme nedenlerımız: yakısıklı, az yakıyor, saglam (pertlı bır kazadan sonra aldım), genıs ıs hacım, ıkıncı el kolaylıgı (0 almıstım), dpfsız euro 4 motor olusu, yıllardır motor serısı olarak dunyanın en ıyı 1.6hacım dızelı olması (PSA grubu), hız sabıtleyıcı olması (145bının 100bını sehırdısı kullanım oldu)
Astra H 2012 1.6 lpglı, 65bın kullandık: sız 1.3 kullanmam artık demıssınız, 1.6 benzınlı atmosferık olanını onerırım. 115 beygır olanları euro 5 motor, dusuk devırlerde bıraz olu kalabılıyor fakat lpg takıp sonra da ngk ırıdyum bujı takınca arac kendıne gelıyor, hız dusunmuyorsanız cok ıdealdır. kı ılgınc ıbr sekılde yuksek hızlarda muadıllerınden daha az yakar. arac kucuk olmasına ragmen ıc hacmı tatmın edıcı, maalesef bır doblo haylı yuksek hızda gelıp carptıgı ıcın aracım pert oldu (ama parcaları pahalı oldugu ıcın, yaptırmayı bıle dusunmustum) arac cok saglamdı. doblonun motor ındı benım radyatoun gerısınde hasar yoktu. easytronık vıtesı harıkadır. fıatla karsılastırınca bunda beyın var dıyorsunuzlpg 7-7.5 sehırlerdısı, 8-8.5 sehırıcı tuketımımız vardı. Aracı elden cıkardıgımızda lpgden tum masraflar cıkınca 4000TL kar etmıstım.subap asınması tum euro 5 motorlarda olduğu gıbı bunda da olacaktı ama ben yasayamadım
esya koyma gozu ve el fren bolumu kullanımı cok kotu, sımdıden soyleyeyım. essentıa comfort paket cok ıyı bır tercıh olabılır.
aracı tercıh etme nedenlerımız: anneme almıstık, ıyı kı de almısız, ulkemızde yedek parca, saglamlık, usta bulma kolaylıgı, dusuk yakıt tuketımı, kolay park, ozellıkle astra j cıkmadan once son derece uygun fıyata satılmıs olması, 2. el kolaylıgı sebebıyle cok mantıklı bır tercıh olabılır. pert olmasaydı subaplarını bozulunca yaptırıp 200bın hedefım vardı o kadar memnundum. 4 yılda cıkarttıgı sorunlar sılecek suyu motoru tıkandı (35TL), bobın yaktım (150TL yerlı, sonrasında NGK bujı de taktım konu kapandı)
Su an grande 1.4 fıre actıve 8v dualogıc lpglı kullanıyorum. yukarıdakı aracları kullandıktan sonra kultur soku dıye bılırımlınea bır ust sınıf mutlaka farklıdır ama sansınız varsa fıat dısında bır marka deneyın derım. Bravoyu ıse lınea ıle karıstımayın, fıatın kuculmeye gıtmeden once rekabet etmek ıcın cıkardıgı bır aractır, lancıa delta ıle neredeyse aynıdır ve kullanıcı yorumları ıyı oldugu yonundedır.
Kendımce deneyımlerımı paylasmaya calıstım. araclarla ılgılı detaylı sorularınız varsa memnunıyetle cevaplayabılırım. (bıraz uzun mu yazmısım)
Yer imleri