bir ara basında vardı, Türkiye de üretilip yurtdışına satılan parçalarla komple bir araba yapılabiliyor diye.
linea'nın üretim amacı şirketlere yönelik o yüzden diğer sedanlarda kıyaslamak farklı olur bende reant a car'dan dizel linea kiralamıştım ama punto gibi basmadı bende g.punto 90'lık vardı ama basmadı kötü bir araba değil yinede ama fiat viaggio modelini bursa'da üretip satsa çok çok iyi olur. Evomda stop'lardan bir tanesini kazayla kırdım söktüm baktım mako marka üzrinden çıkan bursada nilüferde üretiliyor bu firmayı italyan mganet marelli almış bence avrupada üretilen çoğu markanın parçaları zaten ülkemizde de üretiliyor
bir ara basında vardı, Türkiye de üretilip yurtdışına satılan parçalarla komple bir araba yapılabiliyor diye.
lineanın kötü kategoriye girmesinin sebebi intercity gibi firmalardır.gözümün önünde 100 tane linea dizel beyaz model, yeşil plakalıklarla teslime hazırlanıyordu.bu durum da trafiğe bir anda 100 tane lineanın çıkması demek ki, kimin ne olduğu belli değil.Taksi çıkmasından, kiralık çıkmasına çok fazla linea var ortalıkta.Yorum sahipleri iyi bakılmamış linealara binerek aldanıyorlar...
Hayatımda tertemiz 1 tane linea gördüm daha.o da emekli bir amcaydı, arkadaşımın babası.kızı gibi bakıyordu arabasına ve ağzından tek kötü laf duymadım linea ile ilgili.2 hafta kullandım ve gayet memnun kaldım.Yakıtı ve sürüş konforu puntodan farksız.İllaki ufak tefek farklar var mesela linea daha az ses alıyor.Direksiyonu aynı olması lazım ama nedense lineanınki biraz daha ağır gibiydi (e ağırlık faktörü var tabii).Elbette ki lineayla puntoyla girilen virajlara girilmez ortada popo faktörü var, linea geniş kıçlı bir araba.Punto da fena değil ama kıyaslama yaparsak lineanın poposu daha kalın.Ayrıca puntolar farkettiğim kadarıyla biraz daha yere yakınlar lineaya kıyasla.
Haydi her yorumu geçtim.Sedan bir arabayla Hatchback ve Coupe kasası üretilmiş bir arabayı kıyaslamak mantıksız olsa gerek.Üretim amaçları farklı.Biri aile ve iş sektörüne hitab ederken Punto daha ziyade Genç ve Tek kişiye hitap ediyor.Bu yüzdendir ki ikinci el ilanlarında "Çocuğum oluyor puntom satılık" terimlerini görüyoruz.Halil abi de sanırım bu sebepten lineaya geçti ve aramızda en objektif ve gerçek yorumu yapabilecek kişi odur.o da çok farklı birşey söylememiş gibi...
Olayın Türk malı italyan malı olmasını geçelim.Ona bakarsanız çinliler, sırf mallarının üzerinde made in china yazmasın diye italyanın sınırlarında çin malları üretip üzerine "made in china" yazıyor.İşin arkaplanını bilmiyoruz.Türk malı olan şeyleri tercih etme gerekliliği de burda doğuyor.Şahsen orjinal camların daha erken patladığını görüp, Türk malı cam tercih eden babam var.(belki bizim bahtsızlığımızdır ama orjinal camlar hep taştan yarılıyor).
Evet Cem, 2 çocuk olunca punto iyice küçük gelecek diye mecburen lineaya geçtim. Model düşüp km yükseltip, astra, focus, corolla benzinli modellere de geçebilirdim belki ama yüksek model düşük km takıntımdan dolayı ayrıca bildiğim araç olduğu için lineayı tercih ettim. Ben aracımdan memnunum sedan punto gözüyle bakıyorum. Yorumlarımda anlatmak istediğim; aracın içinde kullanılan plastik puntoda da lineada da aynı, göğüs düzeni aynı(evolarda kullanılan göğüs de yeni linealarda mevcut). Ben kalite denilince, araçta kullanılan malzemeyi ele aldım. Aracın kapıları aynı, göğüs aynı, klima sistemi, cam otomatikleri, body hariç tüm üniteler aynı(lineanın body computeri farklı) direksiyonundan lastiklerine kadar aynı araç, biri İtalya'da diğeri Türkiye'de üretiliyor(toplanıyor) e şimdi nasıl oluyorda biri iyi iken diğeri kötü olsun. Tamam arkadaşların gönlü olacaksa linealar kötü olsun benim için sorun değil de içinde, motorunda, kasasında aynı malzemeler kullanılan 2 aracın 1i iyi diğeri kötü olması biraz a kaçıyor.
Karşı çıkan olacaktır mutlaka ama lineanın koltukları puntodan daha rahat geldi bana. Motor olarak kıyaslamasını zaten yapamam fire ile 90lık mjet kıyaslamak olmaz, ses izolasyonu olarak linea daha sessiz, yol tutuş olarak fark göremedim, ayrıca belirtmek isterim ki puntoda city var lineada hidrolik direksiyon (punto o açıdan daha rahat ama şahsım adına sorun yok).
arkadaşlar linea cı arkadaşlar alınmasın ama linea Türkiye , Hindistan vb gibi ülkelerde satılan genelde filo ve araç kiralama için yapılmış bir araçtır.Punto ise kendi vatanı italya haricinde avrupa nın her yerinde satılan ve oldukça başarılı olmuş bir modeldir.Fiat linea yı ncap testine bile sokmamıştır çünkü bu modeli avrupa için üretmemiştir.Ha şimdi bazıları punto 5 yıldız aldı linea da alır demesin şase uzadıkça sonuç mutlaka değişecektir.Linea açıkçası benim görüşümce kalitesini geçtim çok tipsiz bir araç uzunluğu gayet iyi ancak ön ve arkadan düz bakınca yılan gibi ince uzun görünüyor ve çok çirkin.Muhtemelen 1-2 seneye linea tamamen kalkıp yeni bir araç gelecek.Umarım linea gibi boyutları tuhaf olmaz.
alınılacak bir şey yok Emre, Lineayı babamın fabrikası üretmiyor. Ben olanı, gördüğümü söylüyorum. Ayrıca lineanın yaptığı kaza videolarında da sağlamlığı ortada. ncap testlerinde fark mutlaka olacaktır dediğin gibi linea kasası uzun. Ayrıca arka görüntüsü kötü ama önden çok da kötü görünmüyor. Mevzu linea punto tartışmasına dönmesin ben fikirlerimi söyledim.
yok kardeşim tartışma ne demek elbette fikirlerimizi paylaşıyoruz aslında linea ilk çıktığında katalogda çok beğenmiştim ama aracı canlı görünce çok şaşırdım çünkü neredeyse passat kadar uzunluğu olmasına karşın eni symbol gibiydi.Dolayısıyla c segment desen değil b segment değil forumlarda B+ diye bir segment çıktı bunuda linea çıkardı.Söylediğin gibi ön ve arka tasarımı fena değil hatta rakipleri citroen elysse ve 301 den daha güzel duruyor hatta far ve stop tasarımıda fluence den daha kibar ve alımlı ancak gel gelelim öyle uzun şasiye o darlık çok tuhaf kaçmış.Neyse konu uzamasın herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Lineada,puntodaki gibi masrafı ağır olan kronik sorun var mı? @halils2
Bi de sanırım tr de üretilmesinden midir nedir donanım olarak daha zengin.mesela 2011 active benim punto,aynı model lineaya bakıyorum,kapı kolları aynalar hep gövde renginde,4 cam otomatik,göstergeler 3 satır,içerden açılan benzin deposu mevcut.aynıları active puntoda yok
Yanlış anlamazsan merakımdan soruyorum; lineanın yol tutuşunun puntoya göre kötü olduğu nerde yazıyor? Testlerinde vs denk gelmedim ayrıca puntodan sonra linea ile her zaman sert girdiğim bir viraj var arasında fark göremedim o yüzden soruyorum. Lineanın arkası uzun ama yolu hiç bırakmadı şimdiye dek.
linea yı şirkette ( yeni makyajlı 2013 kasa ) punto ise kendi aracım kesinlikle punto daha iyi yol tutuyor bizzat denedim linea özellikle sert virajlarda güven hissi vermiyor ve araç arkadan değil önden kayıyor punto sanırım aerodinamik olarak bu konuda daha başarılı ha unutmadan hem kendi aracımda hemde şirketteki linea da esp yok
Punto şasesi üzerine üretim olunca yapacak bir şey kalmıyor sanırım. Aracın eni ile oynasalar ortaya yeni bir araç çıkacak, ne olsa avrupaya satılmayacak diye ürettiler galiba. Ama bakarsan tam Türk aile aracı: klima, abs, 4 cam otomatik, elektrikli ayna, merkezi kilit, 2 hava yastığı, yol bilgisayarı nerdeyse standart. Böyle olunca da çok satıyor haliyle. Bizim sokakta 4 linea 2 punto var, hepsi de şahıs aracı.
Kafa kayması konusunda haklısın ama ben onun aerodinamik olarak değil, 90 hp nin etkisi olarak görüyorum. Virajlarda falan gaza çok yüklenince kafası atıyor aracın. Geçen haftalarda işe giderken 1 2 makas esnasında aracı 4. Vitese taktıp gaza yüklendiğimde direksiyon sola kırık olmasına rağmen araç sağa doğru yol almaya çalışıyordu. Bu tip olay yaşadım ama aracın torkuna ve kaygan zemine verdim.
doğrudur kardeşimde şirketteki araç 90 lık değil 75 lik neyse belkide bana öyle geliyordur belki başka bir linea ile denemem daha faydalı olacaktır ama punto b sınıfında fiesta dan sonra en başarılı yol tutan araç benim gözümde (daha önce i20,clio 4, ibiza,kalos araçlarla uzun yol deneyimlerime göre)
farkettiniz mi bilmiyorum. trafikte gördüğüm lienaların yarısından fazlasının stop lambaları tek tek patlıyor. stop lambalarının hepsi aynı şiddette düzgün yanan çok az linea gördüm.
buda bir örnek olsun
markalar yaptıkları her arabaya aynı özeni göstermezler. bu bir üretim ve satış politikası. benzer araçlar da olsa aynı kalitede olmaz. aynı hissi vermezler. daha önce dediğim gibi. jetta golfün sedanı gibi gelir dimi. halbuki çook farklı.
Aynı örneğe arkadaşımın 2006 puntosunu ve bu civarda stop lambası patlak, zayıf yanan bir kaç punto daha eklenebilir. Bu, aracın kalitesiz olduğunu değil, düzgün usta bulunmadığını gösterir. Puntomda arka sağ park ampulü değiştirdim 1 defa yandı patladı, başka taktım zayıf yandı arıza lambası yakmadı, başka taktım yandı arıza lambası yaktı en son gittim osramın ampulünü taktım de düzeldi. Diğer ampullerin markalarını bilmiyorum ama onları da aynı yerden aldım en son birde osramı denedik bıraktık. Yani şimdi ustalar adi lamba takarsa araç ne yapsın? Ya da duyda oksitlenme varsa temizlemiyor, yatağını sıkmıyorsa bunu araçlara kalite anlamında yükleyemeyiz. Ya da araç sahibi lambalar açık marş yapıyor ampul ömrünü durduk yere yiyorsa araç ne yapsın değil mi?
halil itiraf et kurtul. yüzde kaç ortaklığın var tofaş la. satışlardan ne kadar alıyorsun? zaten senin bagajı gördükten sonra hep bir linea alasım geliyor. uleyn bir çocuğun arabasını bagaja sığdırmak için 10 dk otoparkta uğraşılırmı. arabayı da sağlam olsun diye biraz iri almışız. bir kaç kere sigara yakıp mola verdiğim bile oldu uğraşırken.
See you in the future, if there is one...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri